2024. júl 31.

interjú Kayra B King írónővel

írta: Mayerné Répási Adrienn
interjú Kayra B King írónővel

img_0636.jpeg

Tik-tokon figyeltem fel az írónő megszokottól eltérő könyves marketingjére, ami felkeltette a kíváncsiságom. Miután egy jót beszélgettünk, meg is interjúvoltam nektek.

- Igen izgalmas, rendhagyó sorozatot írtál. Mesélnél arról, hogy hogyan került az életedbe az írás? Mit adott neked pluszban? Miért szereted?

Teljesen véletlenül fedeztem fel, hogy ez egy eszköz lehet számomra arra, hogy mutassak valamit másoknak. Ez nem egy hobby nekem, hanem szenvedély és az életem része. Miért szeretem? Kapcsolódni az olvasóimhoz nekem is sokat adott. Az én olvasóim egészen rendkívüli emberek egytől-egyig és nagyon hálás vagyok nekik, hogy szeretik, amit csinálok és képviselek. Köszönöm, hogy vannak.

- Milyen nehézségekkel találtad magad szembe az írás, a könyvkiadás és marketing során?

A könyvkiadás egy nagyon összetett folyamat, de én inkább arról beszélnék, amiről sokan nem. A marketing. Nem elég megírni egy jó könyvet, azt el kell juttatni az ideális olvasókhoz. (Ideális olvasó az, akinek nagy eséllyel fog tetszeni a könyvünk.)

Rögtön a kiadás után szembesültem a ténnyel, ha én nem adom el a könyvem, senki nem fogja. A kiadók nem adnak megfelelő segítséget a szerzőknek a könyv szélesebb körben elterjesztésére az írók többsége pedig nem marketing szakember.

Sajnos emiatt sok jó magyar szerző által írt könyv nem jut el az olvasókig.

Egy másik probléma, hogy a segítség, ami jön, az elavult és egy nem megfelelően működő marketing terv. A magyar írók többsége ezt követi, mert mindenki ezt javasolja, és ez jön veled szembe a közösségi média felületeken. Az én könyvem más, hát legyen a marketing is az. Nem álltam be mögéjük a sorba és azóta sem teszem, saját marketing tervet alakítottam ki. A könyvedet eladni azonban nagyon nagy munka és sok energiát kíván még akkor is, amikor tudod, mit csinálsz. Elhanyagolni azonban nem szabad, mert ez ugyanolyan része az írói karrierednek, mint az írás. Ha bárki engem kérdez: A kemény munka az után jön, hogy a könyved végre megjelent. Sokan itt dőlnek hátra. Egy téma, amiről órákat tudnék beszélni, mert senki nem teszi. A siker 75%-a marketing.

img_8323.jpeg

 - Vámpírok, vérfarkasok,  skandináv mitológiából átvett elemek, és különböző fantasy elemek teszik izgalmasabbá a könyved. Mennyire vagy otthon a témában? Magad is szívesen olvasol erről a témáról?

 A sorozat ötlete több, mint tíz évvel ezelőtt született és akkoriban olvastam hasonló témájú könyveket, azonban azóta szándékosan kerülöm őket, hogy semmilyen külső hatás ne tudjon befolyásolni és az ötlet egy az egyben az enyém lehessen. Szerintem ez sokban hozzájárult ahhoz, hogy valóban sikerült egyedit alkotnom. Az ötlet az enyém és nem hagytam magam befolyásolni.

 - Miben más, egyedi a könyvsorozatod?

 Az Ezüst és Vér nem egy történet. Egy világot mesél el legkülönbözőképpen. Éppen ezért a sorozat elemei eltérnek egymástól, de összeillenek. Ezt valóban csak az képes megérteni, aki már elmerült benne. Minden klisét kerültem, mert én magam sem szeretem őket. Karaktereim élnek és lemásznak a lapokról, a világról pedig nehéz elhinni, hogy ez csak a képzelet szüleménye. Teljesen más, mint amit eddig valaha olvastál. Ez egy életérzés egy filozófia.

 - Mi volt nehezebb a karakterek felépítése, életre keltése vagy a világfelépítés?

 Ez egy nagyon jó kérdés. Azt mondanám, hogy a világfelépítés. Az Ezüst és Vér világa egészen rendhagyó és apró mozaik darabokból épül fel. Olyan, mint egy kártyavár, ahol az olvasó tudása is egyre mélyül és épül egymásra, de pont ezért kihúzni sem lehet belőle, mert akkor összeomlik. A legjelentéktelenebb dolgok kapnak jelentőséget és ahol akár minden mondat tartalmazhatja a következő kirakós darabot. A szokatlan történetvezetés miatt az olvasó pedig képtelen megfejteni a végét vagy azt mi lesz a következő oldalon, így valóban a részese az eseményeknek nem csak egy megfigyelő. Ő is felfedező ebben a világban.

6264aa35-f780-4171-80db-f73dbbead213.jpeg

 - A sorozatod részei csak egymás után fogyaszthatóak, összefüggőek vagy külön-külön is élvezhetők?

 Összefüggőek. De ez nem egy feldarabolt, végtelenített sorozat. Minden résznek megvan a maga célja és funkciója ebben a világban. Mást mesél el az olvasónak.

 - Mesélnél valami pluszt a karaktereidről, a könyv világáról?

 Kislány korom óta tudom, én más vagyok, mint a többi gyerek. Ez azóta sem változott. Egy nagyon ritka személyiségtípussal születtem és ettől én másképpen érzékelem a világot, ami körülöttünk van. Az Ezüst és Vér az én belső hitvilágomra épül. Minden, amiben én hiszek, és ahogyan én látom a dolgokat. Szerettem volna az olvasóknak megmutatni, hogy az egyén realitása nem a valóság. Hogy fogyaszthatóbb legyen a valóság (igen jól olvastad) húztam köré egy fantasy világot és megszületett az Ezüst és Vér. Az olvasók érzik és tudják ez több, mint egy szimpla dark fantasy könyv. Véres, nyers, brutális, de egyben gyönyörű. Sokat ad az olvasóknak és segít nekik. Elfogadóbbak lesznek és vannak, akik hazatalálnak. Egy menedék, ahol végre nem furák, hanem szabadok. Erőt ad és hitet egy jobb világ reményében.

Crystal a női főszereplő teltkarcsú, amivel fiatal lányok, nők többségének segít a saját testük elfogadásában. Megtanulják szeretni önmaguk.

 Az ikrek, Larion és Larina és én ugyanazon a személyiségtípusom osztozkodunk. Az ő szemükön keresztül vezetem az olvasót az első négy részben külön-külön.

Eddig az olvasók csak Larion fejében jártak és még engem is meglepett, hogy micsoda népszerűségnek örvend ez a fiú. Larion nem egy szokványos férfi karakter. Ő maga a létező erő, de mentes az alfa viselkedéstől. Megérteni ezt a fiút azonban nem egyszerű. Ő más és változást hoz. A könyvben és a könyvön kívül. Hogyan lehetséges ez? Akik olvasták már tudják, új világ épül, akik pedig még nem, azoknak ez egyelőre csak maga a Káosz.

img_7289.jpeg

- Az írói stílusodra, szóhasználatodra volt hatással magyar vagy külföldi író, könyv?

 Nem volt. Ez egy az egyben én vagyok. Én inkább mondom magam művésznek, mint írónak, ahol nekem az írás az önkifejezés egy fajtája.

 - Mit csinálsz szívesen, mikor épp nem írsz?

 Szeretek nagyokat sétálni.

img_2749.jpeg

 - Mennyire nehéz elengedni egy-egy könyvet, szereplőt, hogy újba kezdj?

 Már több, mint egy évtizede velük fekszem és kelek. Itt élnek velem. Ha akarnám, sem tudnám őket csak úgy elengedni. A részemmé váltak, de hiszem idővel könnyebb lesz.

 - Hány kötetesre tervezted a sorozatot? Van tervben új világ, új sorozat?

 Az Ezüst és Vér világát 12 kötetesre terveztem, de jelenleg négy kötettel számolok. Ez nem azt jelenti, hogy ott meg fogunk állni, de Larion története ott befejeződik. Ő az egyetlen karakter, aki kapott egy saját trilógiát az Ezüst és Vérben. Mindenki, köztük én is azt várom, hogy ennek pontot tegyünk a végére éppen, ezért a fókusz ezen van.

Most jelenleg a harmadik részen dolgozom, ami a legnehezebb írás terén az eddigiek közül, de a legizgalmasabb is. A második kötet végén kiderül, hogy a folytatás az Larina fejébe kalauzolja el az olvasót, így Larion kicsit pihen, hogy újult erővel térhessen vissza a negyedik részben. Ez a rész és Larina, lerombol mindent, amit eddig az olvasó megtapasztalt erről a világról. Az éremnek mindig két oldala van. Lássuk az övét!

Az írónőt megtalálod még itt:

Instagram:
Tiktok

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá

Interjú Kitekintő