2024. jan 17.

Olykor életet is mentenek könyvben lévő szavak...

írta: Mayerné Répási Adrienn
Olykor életet is mentenek könyvben lévő szavak...

Interjú Halász Emesével

halaszemesekep.jpg

Az ember olykor összeakad olyanokkal, akikkel ezernyi  közös témája akad azonnal és érzi, hogy egy húron pendülnek. Halász Emesével, mikor elkezdtünk beszélgetni, azonnal éreztem ezt. Rengeteg dologról ugyan úgy gondolkodunk. Így nem volt kérdéses, készítek vele egy interjút. Fogadjátok sok szeretettel!

- Mit jelent számodra az írás? Hogyan jött az életedbe?


Számomra terápia volt az írás, mivel rettenetes gyermekkorom volt és valahogy kialakult az, hogy ha kiírom magamból, akkor könnyebb feldolgoznom. Ahogy megtanultam írni, azóta írok; eleinte naplókat, kis történeteket, később verseket, majd blogot, mígnem megszületett az első könyvem.

- Az oldaladon olvastam ezt az idézetet. "Az önfeledt öröm, a hála, saját utunk megtalálása és a rálépés nem egy lehetetlen küldetés. A könyveim kivétel nélkül mind ezekre a bajokra jelentenek gyógyírt." Mesélnél erről bővebben?


Volt egy nagyon mély pont az életemben, amikor senkire nem számíthattam, csak az olyan szavakra, mint a hála, az öröm és a gyógyír. Na, meg persze saját magamra. Kihúztam magam a gödörből és ez az út nagyon sok felfedezéssel járt, amit leírtam az 50 lépés a boldogság felé című könyvembe. Azóta már számtalan levél bizonyítja, hogy másnak is sikerült ez a könyvem segítségével. Sőt, életet is mentettek a könyvben lévő szavak. Nagyon, nagyon büszke vagyok a BBV könyvekre emiatt.

- Hogyan születnek a könyveid? Milyen módon szeretsz írni? Impulzív író vagy vagy gondosan előre
tervező?


Szeretek előre tervezni, meg is tervezem a főbb vonalakat a regényeimnél, de amikor leülök írni, akkor csak jönnek a szavak, a mellékszálak, a történet és szinte magát írja a könyv. Erre a legjobb példa A JÓSLAT című könyvem, aminek 27 vázlatverziója készült el, mire befejeztem a könyvet. Vicces volt, de akkor jöttem rá, hogy felesleges ilyen részletességgel terveznem. Szóval egy kicsit is-is. Tervezek is, de nem ragaszkodom hozzá nagyon.

6289b2db-341c-4e66-9aae-5dcf65e5c1f6_1.jpg

- Kiknek íródnak a köteteid leginkább?


Szinte minden korosztályt lefedtem már a könyveimmel, hiszen a Boldogság Benned Van sorozat leginkább azoknak szól, akik szeretnének már túllépni a bölcseletdobálós könyveken és tanácsokon, és komolyabban nekiveselkedni a változásnak az életükben. A verseskötetem leginkább fiataloknak szól, hiszen tiniként írtam én is a verseket. A Skorpió Vumen sorozat pedig, nos… Nehéz, mert volt már 78 éves olvasója is, sok férfi is olvassa, de én szeretem azt hinni, hogy leginkább azoknak szól, akik egy kicsit többre vágynak egy kitalált történetnél, vagy a kliséknél és azoknak, akik szeretik a meghökkentő igaz történeteket.

- Több zsánerben is adtál ki kötetet. Segítő könyvek, verseskötet és misztikus sorozat is került ki a tolladból. Mennyire kell máshogy felkészülni különböző stílusok megírására?


De szépen írtad: „került ki a tolladból.” Köszönöm! Igen, valójában nagyon különböznek, de én azt gondolom, hogy egy író több zsánerben is lehet jó vagy tehetséges. Fantasyt biztosan nem fogok írni soha, mert azt nem tudok írni, de a többi az zsigerből jön. Nem készültem fel egyik könyvem zsánerére sem, egyszerűen csak csináltam azt, amihez értek és írtam, ami a szívemből jött. Rettegtem is egyébként emiatt az első regényem megírásától, de mint kiderült, nem volt mitől, mert számos díjat nyert és már a tesztolvasási fázisban is olyan visszajelzéseket kaptam, amik megnyugtattak afelől, hogy jó úton járok ezzel a zsánerrel is. 

420089021_7228509810542304_451002122199531446_n.jpg

- Nem csak írsz, hanem kezdő írókat mentorálsz is. Segítesz nekik elindulni az íróvá válás rögös útjain. Mesélsz róla bővebben?


Ó, hát erről mindig szívesen mesélek, köszönöm a kérdést. Amikor én kezdtem az írást, jobban mondva szerettem volna kiadni első könyvemet, vajmi kevés segítséget kaptam. Sok ötletemet lenyúlták más írók, a kiadók pedig olyan árajánlatokkal kínáltak meg, amiktől majd’ elájultam. Nagyon szomorú voltam, de végül egy kiadóval szerződtem… és csalódtam. Nagyon. Már akkor úgy gondoltam, hogy ennél több járna a tehetséges íróknak, úgyhogy amint lehetőségem nyílt, megalapítottam az Írómentor Programot, hogy más ne járjon úgy, mint én. Az ötlettől a kiadáson túlig mindenben segítek az íróknak, hogy olyan nívós könyvük születhessen, amire méltán lehetnek büszkék és felkészítem őket az íróvá válás komolyabb hátterére is, például a Magyarországon egyedülálló Könyvmarketing tudástárral és a rengeteg segédanyaggal, amivel időt és pénzt is megtakarít az, aki bekerül a programba.

halaszemesewriter_1631694434645277.jpg

- Kiknek és miről szól pontosan az Írómentor Program?


Főleg olyan íróknak segítünk, akik tanácstalanul állnak a kiadás előtt, vagy akik már csalódtak, esetleg még csak ötletük van, de nem tudják hogyan írják meg. Tényleg minden területen segítünk, legyen szó írástechnikai képzésről, marketingről… A program azért jött létre, hogy a tehetségeket ne hagyja elveszni, ezért a kedvező árak mellett az író teljes támogatását végzem, mint Mentor. Mi vagyunk ma az ország legköltséghatékonyabb és az írók számára legkedvezőbb kiadási módja, amit az is bizonyít, hogy nagyon sokan szeretnének velünk dolgozni.

- Úgy érzed az írással, a kezdő íróknak való segítéssel megtaláltad a fő életfeladatod? Mit ad hozzád
ez a fajta munka?


Sokáig kerestem önmagam, az életcélomat és sokszor hittem azt, hogy megtaláltam, de aztán mindig kiderült, hogy tévedtem. Az mindig is világos volt és működött, hogy a valahogyan segíteni másoknak, az benne van a feladatomban, de a hogyan, az sajnos sok tévutat szült. Mígnem egy „véletlen” folytán – nem hiszek a véletlenekben – kezembe került egy kézirat, amit teljes mértékben kezelnem kellett, ahogyan az íróját is be kellett avatnom az írói lét minden bugyrába. És imádtam! Minden perce maga volt a csoda és a hála, az eredmény, ami a munka végeztével ért, bizonyította, hogy ez az utam. Azóta is csinálom, immáron második éve hivatalosan is az Írómentor Program megalkotásával. Hogy mit ad hozzám? Én tökéletesen kereknek érzem most az életem, és csak azt szeretném, ha másoknak is kerekebb lenne az élete általam.

halaszemesewriter_1631694264412402.jpg

- Ha épp nem írsz vagy mentorkodsz, mit csinálsz szívesen?


Lehet ezt feltételes módban? Mit csinálnék szívesen…? Sajnos nagyon kevés időm marad még a saját könyvem írására is most, mert ahogy terjed az Írómentor Program híre, úgy vagyunk egyre inkább elhavazva. Viszont a mentoráltjaim mindegyike egy csoda és meg tudom velük beszélni, ha néha szükségem van egy kis időre, így olyankor elutazom. Nagyon szeretek utazni, olvasni és a kiskutyámmal sétálni nagyokat. Reményeim szerint ebben az évben több időm lesz ezekre!

Emese elérhetőségeit itt találod:

Írómentor program: https://iromentor.hu/

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

 

419231326_7228510377208914_7101671296069259405_n.jpg

Szólj hozzá

Interjú Kitekintő