2019. jún 11.

Rólad mi mondható el az olvasmányaid alapján?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Rólad mi mondható el az olvasmányaid alapján?

nevtelen_terv.jpg

Érdekes témával, illetve leginkább kérdéssel érkeztem nektek. 

Szerintetek mennyire jellemzi az embert az olvasmánylistája?

Ha sok romantikust olvas, akkor romantikus lelkületű? Ha fantasy a nyerő, akkor gyerekes, gyermeklelkű? A szépirodalom kedvelői intelligensek vagy maradiak? És ha én mindenféle stílusból olvasok könyvet, akkor kicsapongó jellemem van? Meseszerető vagyok, akkor még gyerek is kicsit? Azt már meg sem merem kérdezni, hogyha szeretem a kaszabolós horrort, a betegebb könyveket, akkor az mit árul el rólam?

Mit gondoltok? Jellemez minket az olvasmányunk, a zsánerünk, amit legszívesebben és leginkább választunk olvasmányul? Vagy csak az adott lelkületünk, kedvünk?

Persze ha valaki olvas, akkor már előrébb jár mindenkinél. De  ez akkor is így értendő, ha ponyva olvasmányt választ?

Bizony én hol innen, hol onnan szemezgetek. Sokszor egy két romantikus után jól esik egy izgalmas krimi. Egy szépirodalmi halhatatlan, kihagyhatatlan könyv után jó kézbe venni egy kevesebb értékkel bíró erotikust. Bűn ez? Vagy mindegy, olvassunk és ez a lényeg? Nincs jobb műfaj, kevesebb értékkel bíró könyv? 

Ha engem jellemez az olvasmánylistám, akkor javíthatatlan romantikus lelkületű gyerek vagyok, aki néha vágyik az izgalomra, persze és mindig jól jön neki némi nevetés, egy csipetnyi történelem is... 

Na de szerintem teljesen mindegy, ki milyen stílusú könyveket olvas, hiszen az olvasás gyarapítja a fantáziáját, a szókincsét, a jellemét is. Új világokba kalauzolja el. Néha szebbnek látja tőle a való világot, máskor szürkébbnek. De attól, hogy horrort olvas, nem fog elindulni kaszabolni a nagyvilágba. Mint a a most divatos erotikus könyvektől sem fogja az első útjába eső embert ledönteni a lábáról. Talán egy picit hat rá az olvasmánya, változtat egy cseppnyit a gondolkodásán, de totálisan át nem fogja formálni, ha jól kialakult énképe van. Mert ha egy-két könyv átnevelhetne valakit, már felhasználták volna valami hasonlóra az évszázadok során.

Valóban érdekel a véleményetek! Nyugodtan fejtsétek ki bátran, akár hosszabban is. Az vagy, amit olvasol?

_dsc0009_2.jpg

Szólj hozzá

Kitekintő Olvastuk