2024. sze 17.

Csoma-Lőrincz Tamara: Hádész, ​az alvilág tini kalandora

írta: Mayerné Répási Adrienn
Csoma-Lőrincz Tamara: Hádész, ​az alvilág tini kalandora

covers_869612.jpg

Egyszerűen imádtuk!

Hogyan kell közelebb vinni a történelmet a mai fiatalokhoz? Pont úgy, ahogy Tamara teszi a könyvében. Szórakoztatva, poénosan, az ő nyelvezetükhöz, igényeikhez igazítva. Gyorsan megtanulják a görög isteneket, a történelem e korának jellemzőit, ráadásul észrevétlenül és kedvet kapnak hozzá, hogy még jobban beleássák maguk.

A Hádész című kötet egy igen szórakoztató, vidám, mégis izgalmas, fordulatos, rengeteg apró dolgot, tudást átadó történet, amit én nagyon gyorsan bekebeleztem. A stílus, a nyelvezet nagyon könnyed, mégis jó. Az ötlet pedig nagyon egyedi, ahogy megmutatja az ókori görög világot. Bevallom, hiába nem én vagyok a fő célközönség, rég szórakoztam ilyen jól. Nem egyszer hangosan felnevettem. Ráadásul azért külön plusz pont jár, hogy a kamaszom magától kérte el és olvasta ki három nap alatt, megelőzve engem Ráadásul többször is hangosan felolvasott  belőle részeket, és kérdezett, több szó jelentésének utána nézett. 

Imádtam a jól felépített világot, a karaktereket és a karakterfelépítést, az igényes nyelvezetet, stílust és a rengeteg utalást, poént. Arról nem beszélve, hogy kortalan olvasmány. Ugyan úgy szerettem, szórakoztatott, lekötött, mint a 12 évesem!

800px-thumbnail.jpg

Fotó: Hádész

Készítette: Carole Raddato from Frankfurt, Germany - Detail of Pluto/Serapis, Statue group of Persephone (as Isis) and Pluto (as Serapis), from the Sanctuary of the Egyptian Gods at Gortyna, mid-2nd century AD, Heraklion Archaeological Museum, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65041819

Daniella véleménye (13 éves):

A könyv címe volt az, ami miatt elkezdtem olvasni azonnal,mert nagyon érdekes és hivogató volt. Azonnal be is rántott, így pár nap alatt kiolvastam.

Nagyon sok könyvet olvastam eddig de azt mondhatom, ez lett a kedvenc ifjúsági regényem. Az olvasmány hossza pont jó, se túl  rövid, se túl hosszú. A betűméret is pont elegendő. A borítója is gyönyörű szerintem. A képeket, illusztrációkat a könyvből kicsit hiányoltam, igaz hogy nem egy mesekönyv, de szerintem kifejezetten feldobta volna. Jobban segített volna elképzelni az adott helyzetet, az istenségeket, a híresebb épületeket, tárgyakat, amit olvasunk épp. Maga a történet nagyon magával ragadó, beránt és nehezen enged . Érdekes és egyedi benne, hogy a könyv összekötötte a görög mitológiát a modern világgal, ma stílusban, nyelvezettel, stílussal. 

A könyvet nagyobb gyerekeknek, 13-16 éveseknek ajánlom, mert talán ők az a korosztály, akinek a figyelmét legjobban leköti. Ráadásul a történelem órán tanultak az ókori görög birodalomról, nekik a legaktuálisabb. Ezért őket szerintem jobban is érdekelné, mint a kisebbeket. És olyanoknak javaslom elolvasni főként, akiket érdekel a történelem egy kicsit, foglalkoztatja őket a régebbi korok eseményei, az ókori görög mitológia. Mert a könyvben elég sok istenről és gonosz teremtményekről lehet olvasni, amik, akik a régi görög históriák kulcsfontosságú szereplői.  Kedvenc szereplőm Medi volt mert ő olyan kedves, okos és kicsit félénk. Könnyű volt vele azonosulni. Kellemesen szórakoztam olvasás közben. 

Köszönjük az Eleven kiadónak a lehetőséget!

Fülszöveg:

– Miben segíthetünk, Alex?
– Ok…. Huh. Mondom, csak elkezdeni nehéz. Kikészít a suli, meg hogy az apám folyton a nyakamban liheg. Otthon elég gáz a szitu, csajom meg persze hogy nincs, akihez átmehetnék. De ha ez még nem lenne elég, letöltötte magát egy elpusztíthatatlan app a telefonomra, ami azt állítja, hogy én lettem Hádész, az alvilág ura. Tiszta őrület, de már kezdek hinni neki. Az a legdurvább, hogy azóta olyan alakokat látok, akik nem is léteznek. Mégis jobban megértenek, mint bárki a suliból. Állítólag élet és halál ura lettem, de én csak azt érzem, hogy egyszerre két világ súlya nehezedik rám. Gondolom zártosztály…
– Nyugodjon meg, Alex! Javasoljuk, foglaljon mielőbbi időpontot a Psziché Lélekközpontba, szakképzett pszichológusaink közel 3000 év tapasztalattal állnak rendelkezésére.

Idézet:

Be kellene vezetnünk az Alvilágban a négynapos munkahetet. Akkor lenne három olyan napom, amikor nem akar megölni senki.

420 oldal
ISBN: 9786156742032 
Illusztrálta: Ofra Dóra
Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk