2022. már 07.

Higgy bennem!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Higgy bennem!

Jáger Mónika, az Alex és a Csodaerdő lakói című könyv szerzője a következő interjú alanyom

243957793_578706423563463_7865867143964307461_n.jpg

Jáger Mónika a következő interjúm alanya. Alex és a Csodaerdő lakói című könyve kapcsán kerestem meg, hogy meséljen az életéről, a könyvéről. 

Az érzékenyítés meghatározó szerepet tölt be a személyiség alakulásában, az elfogadott társadalmi normák és a megfelelő értékrend kialakításában. Mivel a gyermekek legfőbb tanulási metódusa a megfigyelés és az utánzás, ezért fontos a család és a pedagógusok által mutatott megfelelő minta. Ennek megértéséhez, ezáltal elfogadásához született meg ez a mesekönyv, ami a Csodaerdő lakóin keresztül mutatja be mindazt, ami ennek az alappillére. Szívem teljes szeretetével ajánlom mindenkinek.

- Nem egyszerű az életutad. Hogyan tudsz mégis mosolygós maradni és bízni?

- Alapjában véve nagyon pozitív ember vagyok. Azt vallom, hogy minden egyes megpróbáltatás, okkal érkezik az életünkbe. Persze én is el tudok keseredni, sírva tudok fakadni, nagyon mélyen megjárom a poklot néhanap. De itt a földön van két gyermekem és értük talpra kell állnom. Egy életem van és a körülményekhez képest a lehető legjobban szeretném kihasználni. Illetve létrehoztam olyan dolgokat, amikért felelősséggel tartozom. Szeretnék továbbra is támogatni és erőt adni olyan sorstárs szülőknek, akik próbatételes gyermeket nevelnek.

Én ezen az úton haladok és minden egyes nehézségből tanulok. Mindenből ki tudom venni azt a pici jót, amiben tudok kapaszkodni, és ami mosolyt csal az arcomra. Nagyon fontos, hogy a hitem és az erőm ne hagyjon el, hiszen ezt adom tovább a gyermekeimnek. Ebből töltekezem.

231156150_4137133973070571_7027336199251920445_n.jpg

- Mi, vagy inkább ki tartja benned a lelket?

3 csodás fiam van. Az egyik csodálatos gyermekem 3 éve, 22 évesen autóbalesetet szenvedett. Ő, biztos vagyok benne hogy a mennyország legszebb angyala. Azt is pontosan érzékelem, hogy hihetetlen sok erőt ad. Nélküle nem tudnám csinálni ezeket a projekteket. Az ő ereje, segítsége nélkül nem tartanék ott, ahol most vagyok. Ő tartja bennem a lelket. Alexander és a Martin pedig maximálisan számítanak rám itt a földi létbe. A hitem mellett nagyon erős kitartásom van. Hiszek benne, hogy érdemes élni. Szeretek adni, mosolyt csalni az emberek arcára. Engem feltölt, ha segíthetek. Így bennem ezek a visszajelzések, Isten és a gyermekeim tartják a lelket!

 - Mit tartasz fontosnak az életben?

- Azt, hogy mindig, minden körülmények között ember tudjak maradni. Ez nagyon, nagyon fontos. Az egészséget, a jól kihasznált minőségi időt, és a szeretetet, amit az emberektől kapok, és az embereknek tudok adni!

alex-es-a-csodaerdo-lakoi-borito.jpg

- Mesélnél arról, hogy milyen indíttatásból kezdtél el mesekönyvet írni? Honnan jött az ötlet, hogy írj?

- Alexander kisfiam és a Higgy Bennem Program közössége révén tapasztalom, hogy az elfogadás Magyarországon nagyon gyerekcipőben jár. Nekem az volt a célom, hogy a gyerekeket a mesevilágon keresztül bevezessem a mi kis világunkba.  Ez volt az ok, hogy megírtam ezt a mesekönyvet. Alex a kisfiam a főhős, én vagyok a Mackómama. A sorstárs kis állatok is egy-egy szereplői az életünknek, akik szintén bele lettek csempészve más néven a mesékbe.

- Kiknek szól elsősorban, milyen korosztályt céloz meg?

0-tól 99-korig ajánlom. A felnőtteknek is elengedhetetlen tanmese, nem csak a gyerekeknek. Talán a mesekönyvvel hozzá tudok járulni, hogy az elfogadás könnyebb legyen kis hazánkban.

- Mi volt a legizgalmasabb a könyvkiadás folyamatában?

- Talán az, mikor tudtam, hogy a nyomdában van. Két fantasztikus grafikussal dolgoztam együtt. Illetve a legizgalmasabb rész a finisben való várakozás volt még, amikor már tudtam, hogy pár napon belül a kezemben tarthatom a könyvet. Az nagyszerű érzés volt.

121255655_1129049447523999_6129463073156137258_n_1.jpg

- Van egy nagyszerű alapítvány, az Alexanderért és a Higgy bennem Programért Alapítvány. Mesélnél róla bővebbet?

- 6 évvel ezelőtt létrehoztam egy közösséget, aminek a neve a Higgy Bennem Program. Több mint ezer érintett szülőt fogok össze a zárt Facebook csoportban. Van egy hozzá tartozó hivatalos oldal illetve egy weboldal. Két éve pedig létrehoztam az Alapítványt!

Aki belép a mi csoportunkba, az minden oldalról maximális támogatást kap!

A lényeg az volt, hogy a hozzánk csatlakozó érintett szülők, azt érezzék, hogy a problémájukkal nincsenek egyedül, és, hogy bátran kérdezhetnek, mert minden kérdésükre választ is kapnak!

Az anyukák ma már tulajdonképpen egymást segítik ötletekkel, tippekkel, kezeléssel, de az aktuális jogszabályoktól a programokon át nálunk minden olyan érdemi információ megtalálható, ami segítség a szülőknek!

Nagyon büszke vagyok az Anyukáimra és az Apukáimra, mert csodálatosan összetartanak, segítik egymást, nincs intrika, ellenségeskedés. És ez fontos, hogy a tagok azt érezzék rátaláltak a második otthonukra.

Két évvel ezelőtt létrehozott Alapítványom célja, hogy Alexander életminőségének javítása mellett  más próbatételes gyermekeket is tudjunk támogatni. A tavaly 4 gyermeknek tudtunk érdemi nagyobb összegű támogatást nyújtani! Ami nagy szó, mert a gyerekek intenzív fejlesztő heteken tudtak részt venni ezáltal. Tavaly májusban az Alexander Family Collectiont is megalapítottam. Ami hazánkban elsőként kifejezetten próbatételes gyerekeknek gyárt speciális ruhákat. Decemberben, karácsony előtt pedig megérkezett a könyvem. De a repertoárt színesíti a Léleképítő nők workshop, ami márciusban fog indulni. De tervben van egy nevelő, fejlesztő iskola létrehozása is.

184854147_1254844514910451_9026991188878676804_n.jpg

- Kik segítenek az utadon?

Van egy fantasztikus Team, aki segít nekem. Pátkai Dóra barátnőm, aki az AFC logisztikai részét rendezi. A sajtosóm, Györfi-Forgács Bea, van egy fantasztikus könyvelőm és az alapítványom elnökét is említhetném. Itt vannak a Könyvmentorok, akik segítettek a könyvem kiadásában vagy a grafikusok, akik kezei által született meg az én csoda mesekönyvem. És ne felejtsük el azokat az embereket sem, akik támogatást nyújtanak az alapítvány részére. Mindenkinek hálás vagyok, aki bármilyen módon hozzájárul ahhoz, hogy a próbatételes gyerekeknek könnyebb legyen.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #alxander #Higgybennem #lapítvány #mesekönyv #elfogadás #szeretet #próbatételesgyermekek

Szólj hozzá

Interjú Kitekintő Anyukás tartalom