2023. okt 16.

Filmkészítésre fel!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Filmkészítésre fel!

img_20220814_132406.jpg

Sokszor hallani, hogy a mai fiatalok mennyire nemtörődömök, nem veszik komolyan az életet, nincs jövőképük. Na most egy markonyi kis csapat nagyon szépen megcáfolja ezt az általánosítást. Tehetségesek, ambiciózusak és igenis van jövőképük, terveik, céljaik. Filmeket készítenek, nem is akármilyeneket...Mai interjúm alanya Majsai Kristóf, aki mesél filmjeikről, a csapatról. 

Hogyan került a filmezés az életedbe? 

Először kb. 5 éve döntöttem el, hogy filmrendező szeretnék lenni. Éppen vacsoráztunk, én pedig szüleimnek George Lucas-ról meséltem, hogy egyszerűen mennyire zseniális, hogy egy akkora univerzumot hozott létre, mint a Star Wars (ugyanis, hatalmas rajongó vagyok). Néhány perccel később pedig hirtelen kitaláltam, hogy én is rendező szeretnék lenni. Ekkor még én sem teljesen hittem benne, hogy összejöhet, illetve nem is voltam benne teljesen biztos hogy ezt szeretném. Egyrészt nem tudtam, hogy miről szól a szakma, másrészt még kisebb voltam, nem gondoltam, hogy sokáig tart majd ez a gondolat. Azonban mégis tartottam magam a tervhez, illetve minél jobban megismertem a hivatást, annál jobban megtetszett. Eszméletlenül szerencsésnek mondhatom magam, mivel apa is és anya is rendkívül támogat a filmezésben. Ha pedig néha elbizonytalanodok, anyára mindig számíthatok, hogy segít, hogy visszatérjen a magamba vetett hitem. Először osztálytársaimmal kezdtünk el saját filmeken agyalni, később anya egyik legjobb barátnője vitt el egy forgatásra, és azóta párhuzamosan dolgozom nagyobb filmekben illetve saját filmeken is.

Milyen pluszt ad a mindennapjaidhoz? 

A filmezés kiránt kicsit a hétköznapokból, könnyebb elviselni a sok stresszt, ha van mellette valami, amit nem kötelességből teszek, hanem azért, mert szeretem. Amikor a gimit kezdtem, akkor jöttem rá, hogy nekem mennyit számít, ha alkothatok tanulás mellett. Amikor van egy film, akkor mindig sokkal jobban érzem magam, és sokkal jobban állok hozzá minden máshoz is.

1659183891334.jpg

Kik alkotják a filmes csapatot? Kinek melyik terület a sajátja egy-egy film elkészítésnél? 

Általában mindenkinek megvan, hogy milyen területen dolgozik, azonban nincs teljesen kőbe vésve. A rendezés, producerkedés mindig az én dolgom. Az utómunkálatokat, öcsém, Máté csinálja. Olyan jellegű és minőségű VFX-et, azaz vizuális effekteket képes hozzáadni a filmekhez, amik akár nagy produkcióban is megállnák a helyüket. Mindezt teljesen egyedül tanulta meg, autodidakta módon. A többiek, azaz az operatőrök, világosítók, mikrofonosok, segédoperatőrök és a színészek egymást váltva dolgoznak.

Színészek: Bucsi Balázs, Kovács Miriam, Vágó Bence, Szentgyörgyi Ádám, Vágó Emma, Orosz Laura, Tolna Károly, Majsai Máté, Majsai Kristóf
Rendező: Majsai Kristóf
Operatőr: Vágó Bence, Katona Bianka, Tolna Károly, Gál Nikolasz
Utómunka, vágás: Majsai Máté
Gyártás: Majsai Kristóf, Vágó Bence
Zene: Gál Nikolasz
Mikrofon: Gál Nikolasz, Üveges Máté, Dudás Dóra
Világosító: Üveges Máté, Glaser Kristóf
Scriptes: Németh Bianka
Csapós: Szabó Márton
1659183891341.jpg

 

Vannak olyan művek, melyek hatással vannak, voltak rád? 

Rám a legnagyobb hatással egyértelműen a Csillagok háborúja volt és van még mindig, hiszen ez az univerzum, és az alkotója, George Lucas a fő oka annak, hogy rendező szeretnék lenni. Kiskoromban apa mesélt rengeteget az univerzumról, ami engem egyszerűen lenyűgözött. Egy teljesen másik világban játszódó sci-fi, aminek egyébként a mai napig rajongója vagyok. Imádom a bolygóközi utazást, a fénykardokat, jediket és minden ilyen futurisztikus dolgot. Természetesen a sci-fi filmek rendezésétől még nagyon távol vagyok, de a filmezéssel kapcsolatban talán ez az egyik legnagyobb célom, hogy ide eljussak.

Mi a célotok ezekkel a remek kisfilmekkel? 

Az elsődleges cél jelenleg mindenképpen az, hogy fejlődjünk, tapasztalatot szerezzünk, alkossunk és természetesen közben jól érezzük magunkat. Ugyanakkor minden kisfilmnek van mondanivalója, ezért reméljük, hogy minél több emberhez eljutnak.

img_20220812_151351.jpg

Egy-egy film készítése során mivel gazdagodtok? Milyen tanulsággal, tudnivalóval, új skillel bővültek minden alkalommal?

Minden film, de akár azt is mondhatnám, hogy minden forgatási nap után rengeteget tanulunk, mit csinálhatunk jobban, és ezeken a dolgokon igyekszünk javítani a későbbiekben. A mostani filmben is például megmutatkozott, hogy mik azok a dolgok, amik egy forgatáson sok időt elvesznek feleslegesen, és ezen a legutóbb rengeteget javítottunk. Ugyanakkor ami talán jobban számít, az az, hogy minden elkészült film után egy hatalmas elégedettség és sikerélmény van bennünk, hogy minden nehézség ellenére kitartottunk, és megcsináltuk a filmet. Ezek a filmek pedig rendkívül jó csapatépítők is, és minél többet forgatunk, annál jobban összekovácsolódik a csapat is.

Tervezitek, hogy valami hasonlóval foglalkozzatok komolyabban felnőtt korotokban is?

Ez változó, néhányan egyértelműen szeretnénk hivatásként is továbbvinni a filmezést, de van olyan aki, csak hobbiként tekint rá. Akik viszont tényleg komolyan gondolják azok keményen odateszik magukat egy-egy forgatáson kívül is, és tanulják a szakmát, akár gyakorlatban is. Nyár elején például barátnőmmel és barátommal egy vizsgafilmben dolgoztunk hárman, ami egy fantasztikus élmény volt.

A fiatalok filmjeit a youtube csatornájukon megtaláljátok!

Youtube csatorna: https://www.youtube.com/@stwstudio5272

Instagram: https://www.instagram.com/stw_studios_

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá