2024. már 16.

Interjú készült: Col O. Broox

írta: Mayerné Répási Adrienn
Interjú készült: Col O. Broox

foto2.jpg

Következő interjúm alanya Col O. Broox, A sárga történetének alkotója. Fogadjátok sok szeretettel!

- Hogyan került közel az íráshoz? Mi az a dolog, ami elindította ezen az úton?


2013- ban döntöttem el, hogy szeretnék könyvet írni, de az akkori környezetem negatívan fogadta lelkesedésem. Azzal érveltek, hogy próbáljak meg kiteljesedni a valódi, már meglévő életemben, ahelyett, hogy újabb és újabb kihívások elé állítanám magam teljesen feleslegesen. Végül 2021-ben – saját döntésem árán – radikális fordulatot vett az életem és akkor eldöntöttem, hogy papírra vetem a gondolataimat.

foto1.jpg


- Van valami mementó, ami segíti az írás során? Valami, ami előrébb viszi írás,
alkotás közben?


Az írás számomra az a valami plusz, ami az életemet kerek egésszé teszi.  Szerencsémre erre csakis hobbyként tekintek, így nem irányít sem a pénz utáni vágy, sem a hírnév.  Ebből a szempontból szinte “pole” pozícióból indulok azokkal szemben, akiket érdekel a média, reklám és ezért az életüket mások elé tárnák hamis képekkel.  Rajtam nincs teher, nincs az a bizonyos nyomás, ami miatt meg akarok felelni az elvárásoknak. 

Soha nem álltam be a sorba, soha nem akartam mások akaratának megfelelni, csakis a sajátoménak és ezt szerzőként sem másítom meg, így ezek fényében, az írás számomra meglepően könnyű.

Engem minden előre visz! Mindent képes vagyok felhasználni a fejlődésért. Az akadályok csak megoldandó problémák számomra, sohasem gátak.

sargaii_1.jpg


-Mit jelent az írás az ön számára?


Mára már a legjobb barátommá vált, akivel képes vagyok kompromisszumot kötni, ezáltal leélni vele az életem további részét.

sarga2.png


- Miért döntött pont e műfaj mellett, amelyben A sárga története íródott? Miért
nem krimi? Vagy horror?


A szeretet, amit az Isten sokarcúra teremtett, mára már mintha eltűnne a kapcsolatokból, a gyorsan változó körülmények és kimeríthetetlen kínálat miatt. Nincs már sem becsület, sem hűség, vagy, ha van is, szinte már szégyen. A könyveim a szeretetről és annak sokszínűségéről írnak. Mindenki megtalálja majd a saját színét, és amint elolvassa, tudni fogja, hogy nincs egyedül. Ez a tömeges magány, ami pusztítja a társadalmunkat, fékezhetetlennek látszik, így azzal próbálkozom, amivel már sok korábbi elődöm: az írott szóval tanítani, hogy senki ne felejtse el, mennyire értékes, és hogy szerethető.   Nem zavar, ha valakinek nem tetszik az írásom, mert a “színeim” sosem lesznek könnyed irományok, még akkor is, ha próbalom olvasóbaráttá tenni jelentős részüket. De mindig lesz közte nagyon nehéz iromány is, amit sokak majd félretesznek, azon okból, hogy nem nekik való.

sarga1.png


- Kiknek ajánlja elsősorban a két részes történetet? Mit adhat az olvasóknak? Mit szeretett volna átadni?


-Azoknak, akik már megtörtek egyszer, mégis, meleg szívük sosem zárta be
véglegesen az ajtót. 
-Azoknak, akik voltak már szerelmesek és tudják, hogy a valódi szerelemnek ára
van.
-És azoknak, akik azt hiszik, nem érdemlik meg a boldogságot.

- Most min dolgozik éppen? Milyen könyvvel készül?


Jelenleg több projekt van folyamatban. Szeretnék idén is több könyvet megjelentetni. Van, ami már készen van, van olyan, ami szerkesztésre vár és kettő, ami arra, hogy leírjam. Ez az idei terv és egy év múlva elmesélem, hogyan alakult.

Írómentor program: https://iromentor.hu/

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#írás #írómentorprogram #readblog #interjú #ColOBroox

Szólj hozzá

Interjú