2020. nov 22.

A kreatív tulajdonos két vállalkozást is visz egyszerre

írta: Mayerné Répási Adrienn
A kreatív tulajdonos két vállalkozást is visz egyszerre

109716186_292218885454168_2801520257549070997_o.jpg
Volt egyszer egy nagyon klassz kis felület és egy olyan csoport, ahol friss anyukák osztották meg tapasztalataikat, a babavárás minden örömét, bánatát, az élet nehézségeit egymással. Anikót itt ismertem meg, ebben a csoportban. Évekig így volt ez, majd szem elől veszítettük egymást, egészen nem is oly régig. Nagy örömömre, rámírt Anikó. Így tudtam meg, hogy nem is egy, hanem rögtön kettő vállalkozást visz egyszerre. Sejthetitek, hogy kíváncsivá tett! Mai interjúm alanya Matos-Kiss Anikó, a NIKO collection és a Mesekristály oldal kreatív tulajdonosa. 
- Mit tudhatnak rólad az olvasók?
Matos-Kiss Anikó vagyok, egy 9 éves nagylány anyukája és egy mindenben támogató férj felesége. Eredetileg építőmérnök végzettségem van, a szakmámban dolgoztam közel 10 évig. A horgolás hobbinak indult, mostmár lassan 3 évvel ezelőtt. Nagyon szerettem volna kipróbálni, hogyan is születik meg egy gombolyag fonalból egy tündéri állatka. Még az első horgolt állatkámra is emlékszem, egy barna maci volt és a kislányomnak készítettem. Ebből született a NIKO collection. 
 
- Miért döntöttél úgy, hogy vállalkozásba kezdesz?
Ez egy nagyon hosszú folyamat volt, ugyanis évek óta ott motoszkált bennem a gondolat, hogy szeretnék valami mással foglalkozni, ami sokkal kreatívabb, több benne a kihívás. Aki már járt hasonló cipőben, biztosan tudja milyen nehéz megtenni az első lépést. Nekem igazából a véletlen hozta, hogy bele mertem vágni. 2019 nyarán munkahelyváltás után alakult úgy az életem, hogy azt éreztem: most vagy soha! Akkor indítottam el a vállalkozásomat.
- Mivel foglalkozol a vállalkozásod keretein belül?
Horgolt állatokat, csörgőket illetve fülmelegítőket, néha-néha egyéb kiegészítőket készítek. Sokadszorra is imádom, ahogyan egy-egy gombolyag fonalból megszületik egy kis állatka. Mostanában kezdtem el a hímzés felé kacsintgatni, az első hímzett állatkáimat amiket fali dekorációnak szánok, már be is mutattam az oldalamon.
Egy különleges, és egyedi hímzéstechnikával készülnek ezek az állatkáim. A rajzokat én készítem hozzájuk, különböző textúrájú fonalakat használok a hímzéshez. Ezen kívül pedig egyszemélyes kézműves vállalkozóként minden mást is menedzselek egyszerre, az anyagbeszerzést,  marketinget, számlázást, feladást, levelezést, tehát mindent ami a vállalkozásommal kapcsolatos.
109921134_653522105242119_7730229159830155482_n.jpg
- Milyen pozitív változásokat hozott az életedbe ez a munka? Mit szeretsz benne különösen?
Amit a legjobban szeretek benne, hogy örömmel végzem a munkám! Az, hogy a magam főnöke lehetek, saját időbeosztással, felbecsülhetetlen! Még akkor is, ha sokkal többet dolgozom, mint amikor alkalmazott voltam. Sokszor hétvégén is, este is, de mindig szívesen, örömmel! Rengeteg új embert, alkotót ismertem meg. Nagyon szeretem a vásárokat, amikor találkozhatok személyesen is a vásárlóimmal. Rengeteg pozitív visszajelzést, képeket kapok, amik teljesen feltöltenek, és rengeteg új energiát adnak.  
- Milyen anyagokkal dolgozol szívesen?
Fonalakkal, minden mennyiségben! Imádom őket, legyen szó vékony, vastag, puha, vagy esetleg egy merevebb tapintású fonalról. Legtöbbször mercelizált pamut fonalat használok, ezek minden esetben OEKO-TEX minősítéssel rendelkeznek, egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaznak, azaz kisebbeknek is adhatóak. Nem engedik a színüket, nem bolyhosodnak a használat során. Imádok kísérletezni és több féle fonalat kipróbálni. Szeretem a természetességet, sokszor kombinálom natúr fával is a termékeimet. A hímzés is innen indult. Szerettem volna tovább kísérletezni, itt már az anyagok textúráját próbálgatom a különböző tapintású, de legtöbbször pihe-puha fonalakkal és természetesen a hímzőkeret szépségével.
125254429_410457620296960_3615868486593755599_o.jpg
- Úgy tudom, egy új vállalkozásba is kezdtél, egy teljesen más vonalon. Mesélnél róla?
Igen, elindult egy új oldalam is Mesekristály néven, ahol ásványkarkötőket készítek. 
Mindig is vonzódtam az ásványokhoz, az új vonalam elindulása is szinte a véletlennek köszönhető, mondhatjuk, hogy intuitív módon jött. 
Az ásványoknak rengeteg pozitív gyógyhatása van, amiket például a természetgyógyászatban is használnak. Ezek segíthetnek a szellemi, lelki és mentális egészségünk megőrzésében is. Itt jegyezném meg, hogy természetesen ezek nem helyettesítenek semmilyen orvosi kezelést! 
Karkötőim amellett, hogy segítenek, csillogást és eleganciát kölcsönöznek viselőjüknek. Az volt a tervem, hogy  a nők, akiknek készülnek a karkötőim, ékszerként viselhessék és kihangsúlyozza nőiességüket.
A kedvenc kristályom a helyikristály, ami a 12 mesterkristály egyike. Az egyik legerősebb ásvány, ezáltal a mellette lévő ásványok hatását is felerősíti. Különleges kisugárzásának köszönhetően még nőiesebbé teszi a belőle készült karkötőt.
Egyedi elképzelést is örömmel teljesítek. A napokban épp érkezett egy ilyen megrendelésem. A hölgy elmesélte, hogy miben szeretné, ha segítene a karkötő, és ehhez a megfelelő ásványokból állítottam neki össze egy gyönyörű, nőies, csillogó karkötőt. Teljesen meghatódtam az üzenettől, amit küldött miután megérkezett hozzá.
Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy a karkötőim eredeti ásványokból készülnek, minden esetben egyedi méretre.

126156152_403663024022292_1594449265208941074_n.jpg
- Hogyan tudod a családot és a vállalkozói létet, munkát összeegyeztetni?
Ehhez mindenképp kell egy segítő férj, aki maximálisan támogat mindenben! Igyekszem napközben a munkáim nagy részét elvégezni, amíg munkában és iskolában van a családom többi tagja. Persze ez nem mindig sikerül. Sokszor veszem elő a horgolást, akár este, hétvégén, de van amikor még utazás közben is dolgozom. 
- Mik a távlati terveid?
A rövid távú terveimet a jelenlegi helyzet erősen befolyásolja. Mivel a mostani időszak nem kedvez a rendezvények, vásárok megtartásának, a munkáim menedzselésére koncentrálok, igyekszem minél több online felületen megjelenni, hogy minél többen megismerjék a munkásságomat. Szeretnék együttműködéseket is létrehozni. Nagyon örülnék, ha a karkötőim üzletekben is megjelenhetnének.
Hosszú távú tervem, ötletem pedig rengeteg van, remélem idővel ezekről is mesélhetek majd.
Niko collection oldalát ITT találjátok, az instagram oldalát pedig ITT.
126138214_199715304865711_8800811435144721684_n.jpg

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#cikk #interjú #bemutatkozás #horgolás #ásvány #ékszer #vállalkozás

Szólj hozzá

Interjú Anyák