2022. jún 08.

Az anyaság és a karrierépítés jól összeegyeztethető, bár nem egyszerű!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Az anyaság és a karrierépítés jól összeegyeztethető, bár nem egyszerű!

Édesanya, feleség, blogger, vállalkozó

273584558_361825275758999_2408476656002732058_n.jpg

Főként blogger minőségben ismerhetjük Wéner-Kovács Fannit, az Anyabőrben blog szerzőjét! De számos más dolgot is csinál egyszerre. Például vállalkozik. 

- Miért döntöttél a vállalkozóvá válás mellett?  A mai tudásoddal is bele kezdenél újra?

Az ikerkislányaim 2 éves korában kezdtem el gondolkodni azon, hogy merre szeretnék tovább indulni. A gyermekeim születése előtt gyermekvédelmi területen dolgoztam, amit nem szerettem volna folytatni, mert számomra nagyon megterhelő volt lelkileg a szakma. Mivel akkor már több éve írtam a blogomat (Anyabőrben blog) és nagyon szerettem volna kipróbálni magamat az újságírásban, ezért belevágtam a vállalkozásba.

 A gyermekeink mellett ez volt számunkra és számomra is a legjobb döntés, nyilván a vállalkozói létnek is megvannak a maga kihívásai, de mindennel együtt a mai napig nagyon szeretem ezt a munkaformát. Úgy érzem, hogy üzleti téren és kreativitásban is nagyon sokat fejlődtem, tanultam az utóbbi években, mióta vállalkozó lettem, hiszen újra és újra meg kell újulni, nincs megállás.

- Figyeled-e a konkurenciát és hogyan befolyásolnak téged a pályatársak?

Követem őket igen, de igyekszem motivációként tekinteni mások munkájára, nem pedig elbizonytalanodni vagy kételkedni a saját munkámban általuk.

- Kit tartasz a példaképednek? És miért?

Nagyon sokan inspirálnak, mind hazai, mind külföldi területen, többek munkájára felnézek, és úgy gondolom, hogy érdemes tanulni tőlük, de nem tudnék egy valakit kiemelni.

- Mi akartál lenni gyerekkorodban? Miért?

Írónő vagy színésznő! Az írás már egészen gyerekkorom óta az életem része, hiszen évekig írtam naplókat, a szereplés, hogy megmutathassam magam, pedig szintén olyan terület, ahol jól érzem magamat, bár azt hiszem ez a jelenlegi tartalomgyártói munkámhoz jól is jön, hiszen gyakran készítek videókat vagy mesélek élő adásban az olvasóimnak!

140543601_3692643134123930_4607484064521760083_n.jpg

- Hány ötletet dobtál a kukába, vagy változtattad meg gyökeresen, míg megtaláltad azt, amivel igazán szeretnél foglalkozni?

A blogolásban szinte a kezdetek óta biztos voltam, de sokáig nem gondoltam rá pénzkereseti lehetőségként. Amikor egyre népszerűbb lett az influenszer marketing és ezzel együtt hozzám is érkeztek megkeresések együttműködés kapcsán, akkor kezdtem el gondolkodni azon, hogy talán lehet a munkám az, amit a legjobban szeretek csinálni.

Ezen a területen szerencsére elég sok olyan tevékenységet kipróbálhatok az alkotói munkából, ami érdekel és izgalmas a számomra. Ha a kukába nem is dobok ötletet csak alakítok a tartalmakon úgy, hogy jobban passzoljon hozzám. Ezért például nem is követem feltétlen éppen az adott trendeket, hanem azt csinálom, amit jó ötletnek tartok, mert úgy érzem az lesz önazonos és azzal tudnak majd azonosulni az engem követők, olvasók is a leginkább.

- Véleményed szerint egy vállalkozó csak egyféle dologgal foglalkozhat sikeresen?

Azt gondolom, hogy amíg van ideje és energiája több területre fókuszálni, addig igen, persze.

248214543_297840082157519_1994175213542597195_n.jpg

- Mivel foglalkoznál, ha nem létezne internet?

Könyvesboltban lennék eladó vagy könyvtárban könyvtáros. Esetleg nyitnék egy turit, ahol olyan programokat is szerveznék lányok, nők, anyák, nagymamák számára, ahol kikapcsolódhatnak és kívül-belül feltöltődhetnek energiával.

- Ha tanácsot adhatnál a 18 éves önmagadnak, mi lenne az?

Szeresd önmagad, mert így vagy jó, ahogy vagy és ne bizonytalankodj annyit!

- Mi az, amit minden nap megteszel a siker érdekében?

Amikor elbizonytalanodom vagy kezdem megkérdőjelezni, amit csinálok, akkor mindig elismétlem magamban, hogy haladhatok lassabban és az apró sikerek, pozitív visszajelzések is sokat számítanak. Ilyenkor mindig megállok picit, elgondolkodom azon miért bizonytalanodtam el, mit tehetek ellene, merre induljak tovább, ha csak egy kis pihenésre van szükségem, akkor időt szentelek a kikapcsolódásra és előkeresek egy kedves, megerősítő üzenetet valamelyik olvasómtól, ami azonnal feltölt és segít.

241672928_269380645003463_3745713192026463258_n.jpg

- Mikor, milyen rendszeresen, milyen formában fejleszted magad?

Szinte folyamatosan követek és olvasok olyan oldalakat, amelyek segítenek a tanulásban és fejlődésben. Szerencsére a közösségi médiában már rengeteg olyan lehetőség van, ahol napi 5 percekkel is nagyon sokat lehet tanulni, új tippeket vagy trükköket elsajátítani a tartalomgyártói vagy tanácsadói munkámhoz. Amikor több időm van (mostanában sajnos kevesebb) akkor a Pinteresten olvasok külföldi cikkeket az engem érdeklő témákban vagy könyveket keresek, amelyekből tanulhatok.

Mivel tanácsadóként is dolgozom, ahol másoknak segítek abban, hogy elindulhassanak a saját útjukon és megvalósíthassák az elképzeléseiket, fontosnak tartom, hogy én is időről-időre részt vegyek olyan tanácsadáson, ahol átbeszélhetem valakivel a szakmai kérdéseimet vagy akár a saját fejlődésemet is. Hiszek benne, ez fontos ahhoz, hogy én is tudjak adni magamból másoknak és teljes erőbedobással támogathassam őket az útjukon.

A tartalomgyártáshoz pedig a kreatív energiákat kell nagyon megmozgatnom olykor, de mióta elolvastam John Cleese Csak kreatívan! (HVG kiadó) könyvét, azóta tudom, hogy nem kell erőltetnem, azt hogy új ötleteim szülessenek, hiszen a kreativitás este, alvás közben is működik. Így néha akkor ugrik be egy megoldás, amikor nem is számítok rá.

- Mikor, hogyan tudsz pihenni, kikapcsolódni?

Az utóbbi időben nem ment mindig tökéletesen az egyensúly megtalálása a pihenés és munka között, pedig fontosnak tartom a feltöltődést és kikapcsolódást, hiszen attól, hogy nagyon szeretem, amit csinálok, néha jól esik mással is időt tölteni és szerintem így elkerülhető a kiégés is. Ilyenkor leginkább olvasni szeretek vagy a barátaimmal kávézni, ez teljesen feltölt és kikapcsol.

- Milyen célt tűztél ki magad elé 2023-ra?

Szeretnék fejlődni és szintet lépni a szakmámban. Ehhez még az irányt és a célokat most kezdtem el megfogalmazni magamnak.

- Anyaság és karrier. Hogyan tudod összeegyeztetni jól e két dolgot?

Először is nevetek egy kicsit a kérdés olvasása közben. Majd, mint egy filmes montázs, ami alá mindig olyan izgalmas zenét vágnak be, lepereg a szemeim előtt a sok-sok éjszakai munka, a küzdelmes napok, amikor mind a három gyerkőc itthon van és nyugis 5 percekben igyekszem megváltani a világot munka fronton.

De a viccet félre téve, a kérdésre az a válaszom, hogy nem egyszerű.

Olykor előny és hátrány is egyben, hogy itthonról dolgozom, mert így egy élettérben kell anyának, dolgozó nőnek és háztartásbelinek is lennem. Ezeket a szerepeimet pedig nem egyszerű olykor összeegyeztetni. Az utóbbi időben pedig, amikor inkább itthon vannak a gyerekek, szinte lehetetlen tervezni és a munkában tartani a menetrendet.

- Hogyan osztod be az idődet?

Mind az itthoni teendőkben, mind a munka területén nekem nagy segítséget ad, ha előre tervezek és van egy menetrendem. Persze van olyan, hogy minden borul és bekapcsol az újratervezés, de a legtöbb napon ez segíteni szokott.

- Hogyan építettél vállalkozást abból, ami a szenvedélyed?

Azt hiszem erre nincs jól bevált receptem. Igazából mindig azt csináltam, amit igazán szerettem és akkor sem adtam fel, amikor elbizonytalanodtam vagy mások azt mondták, hogy ne csináljam. Lassan 13 éve foglalkozom a blog írással és nekem a lassú, de biztos növekedés hozta meg végül az eredményeket és sikereket.

-Blogírással, videók készítésével, magazincikkek írásával, azaz tartalomgyártással foglalkozol. Hogyan csöppent az életedbe ez a tevékenyég? Hogyan indult?

Egész gyermekkoromban fontos szerepet játszott az írás, hiszen 10 évesen kezdtem el naplót írni, amit aztán 19 éves koromig folytattam töretlenül. Ezek mellett mindig rajzoltam és verseket írtam. A blogon és a hozzá tartozó közösségi média felületeken ugyanezeket tudom ma is kiélni, így számomra ez egy hatalmas kreatív folyamat is, amit nagyon szeretek csinálni.

- Milyen folyamatokon ment keresztül a vállalkozásod növekedés közben?

Sokszor megkörnyékez a mai napig a bizonytalanság érzése, hogy jó-e amit csinálok, érdekel-e bárkit vajon, amiről mesélek, vagy amit próbálok átadni a tartalmaimmal, vajon eleget tudok-e segíteni másoknak a posztjaimmal.

- Most egy teljesen új dologba is belekezdtél. mesélnél róla?

A tartalomgyártás és blogolás mellett nyár óta kreatív tartalomgyártói tanácsadással is foglalkozom, melynek keretein belül igyekszem azt a bátorító támogatást megadni az ügyfeleimnek, akik szeretnének azzal foglalkozni, ami nekik örömöt okoz vagy éppen motiváció vagy ötletek hiányában elakadtak esetleg az útjukon. A visszajelzéseik alapján az tapasztalatom, hogy már az első beszélgetésünk után tele lesznek ötletekkel és magabiztossággal, ez pedig nagyszerű érzés a számomra, amiért nagyon örülök, hogy belevágtam ebben a munkába.

Karácsony előtt pedig egy nagyon kedves grafikus édesanya barátnőmmel kiadtuk a második kártyacsomagot, ami most az édesanyák számára rejt több, mint 40 lapnyi megerősítő üzenetet a mindennapokra, ezért is kapta az Anyabiztosan nevet. Nagyon fontos a számomra, hogy őszintén olykor viccesen tudjunk beszélni az anyaság napos oldala mellett a kihívásokról és nehézségekről is, így az Instagram oldalamon (@anyaborbenblog) és a blogomon is igyekszem a bejegyzéseimmel megerősíteni az engem követő édesanyákat.

- Jellemzően milyen területekről kereshetnek téged?

Leginkább az anyasághoz és gyermekneveléshez kapcsolódó, tartalmak, valamint az utóbbi időben a divat és a nőiesség megélése azok a témák, amelyek nagyon közel állnak hozzám, így ezekben a témákban mozgok a leginkább otthonosan, ezeken a területeken mindig szívesen ötletelek, és működök együtt másokkal.

Vagy kreatív tartalomgyártói csomagra is! 
ÖTLETELŐ PLUSZ TANÁCSADÁS - 90 perces tanácsadás, ahol felpörgetjük a motivációdat!
Az Ötletelő Plusz tanácsadás keretein belül közösen megtervezzük a nyári szezont és kidolgozzuk a közösségi média stratégiádat. Mit, mikor és hogyan érdemes posztolnod? A tanácsadások keretein belül azokra a kérdésekre és területekre fókuszálunk, amelyekben úgy érzed, hogy szükséged van támogatásra.
 

- Mennyire fontos a több lábon állás számodra?

Számomra nagyon fontos a biztonság, igyekszem B és C tervekkel is készülni, ha valami váratlan dolog történne. Bízok benne, hogy még sokáig tudok azzal foglalkozni, amit szeretek.

Fanni elérhetőségei:

Anyabőrben blog:
https://anyaborben.blogspot.com/
Anyabőben blog Instagram oldal:
https://www.instagram.com/anyaborbenblog/
Anyabőrben blog Facebook oldal:
https://www.facebook.com/anyaborbenblog
Anyabiztosan Facebook csoport:
/édesanyákat támogató közösség/
https://www.facebook.com/groups/266706481638305
Anyabőrben blog YouTube oldal:
https://www.youtube.com/c/Anyab%C5%91rbenblog
TikTok profil:
https://www.tiktok.com/@anyaborbenblog

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú#cikk #munka #anyaság

Szólj hozzá

Interjú Anyák Kitekintő Anya vagyok