2020. ápr 08.

Felkavaró tartalom

írta: Mayerné Répási Adrienn
Felkavaró tartalom

Szabó Tamás: Holdvíz

covers_539217.jpg

Egy könyv, mely alaposan meglepett. Nem is igazán ez a helyes szó rá. Letaglózott, ledöbbentett, ám levett a lábamról...Szabó Tamással, az íróval korábban készítettem egy interjút is, amit ITT olvashattok. Ma az ő könyvéről írok nektek.

Gondoltam egy szép köntösbe csomagolt szokványos kriminek ígérkezik a kötet, ehhez képest kaptam lélektant, családi mesét, véres részeket, egy kis bűnöző stylt és még rengeteg mindent. Alaposan meglepett, hogy első könyves a szerző. Ehhez képest egy jól felépített történetet kaptam, ami lekötött, szórakoztatott és rengeteg érzést váltott ki belőlem, ráadásként még döcögni sem döcögött. Minden első könyves hiba kiküszöbölésre került. Még ezen sem ütköztem meg annyira, na de egy olyan témához nyúlt az író, ami kicsit sem szokványos. Ez a meglepetésem fő oka. Nem tudom, olvastam-e valaha hasonlót is. Bevállalós volt és merész. Szerencsés keze van, mert a történetnek jót tett, ráadásul ezzel a húzásával jó pár olvasója megjegyzi a nevét egy életre! Egy dolog viszont szöget ütött a fejemben. Hogyan fogja következő könyvével megugrani ezt a szintet, ha ennyire magasra tette a lécet? Remélem simán!

Minden halandó férfi és nő az istenek mintájára teremtetett - tüdejében a lég, talpa alatt a föld, lelkében a tűz, ereiben a víz lakik.

Emily R. King

Na de nézzük. A könyv gyors sodrású, könnyen olvasható történet, jó kis kerettel, tele izgalommal. 1993-2016 közötti időszakot öleli fel. Az író kellemesen leírja a kezdést, némi visszatekintéssel és jó hosszúra elnyújtja. Ehhez kell tudni, hiszen kézben kell tartani a karaktereket, fejben azt, ami eddig történt, előre kell dologzni, látni a jövőt, nem elveszni a részletekben, fontos dologkat viszont nem szabad kihagyni. Mindenre figyelt Tamás. Lélektanra is és magára a krimi részre is nagy hangsúlyt fektetett. Jók a leíró részek, különösen szerettem őket. Érzékletesen ír, rengeteg izgalmas hasonlattal, színekkel, érzésekkel az író. Ezt azért emelném ki, mert férfi íróknál ritkább a körítés, inkább csak cselekményt kapunk és jó napot! Kellemes volt, hogy erre is gondolt. Ugyanakkor mégsem megy el nyálasba, túl sok felé hogy a férfi olvasók tetszését is elnyerje. Szerettem a rengeteg utalást zenékre, hangulatokra, filmekre, történelmi, fontos eseményekre. Maga a történet kerete is izgalmas, bár kissé csapongó. Elég sok dolgot paszírozott bele egy kötetbe. Simán kettő könyv kitelt volna belőle.

A fő témával kapcsolatban fogtam a fejem, hogy tuti valami gubanc van, az írónak nem volt még lánytestvére sosem vagy mifene, hiszen olyan furákat ír. Még gondolkodtam is, hogy ráírok. Aztán ahogy még mélyebben belement a dolgokba, rájöttem, hogy ez bizony direkt ilyen. Addig is borzolta a kedélyemet rendesen, míg aztán belenyugodtam. Bizony a fő szál erősen idegborzoló. Sokkolt kissé. De mégis zseniálisan van megírva.

A két főszereplő nem nyerte el igazán a tetszésem. Nagyon jól ábrázoltak, árnyaltak a karakterek, nekem mégsem tudták a szívembe lopni magukat. Végig ellenérzetem volt velük kapcsolatban. 

Zoltán egy kedves, őszinte ember, ám mégis valahogy ellenszenves volt nekem. Talán előítéletes vagyok kicsit vele szemben. Szenvedély bőven lakik benne, beleszeret az úszásba, hihetetlen dolgokat tud véghezvinni. Aztán a tánc, majd még valaki, akiért tűzőn-vizen át megy, hogy elérje. Kitartása hihetetlen. Megmutatja bátorságát, önfejűségét is. Szeretetre éhes személyiség, aki szerethető. Ám mégis kicsit erőszakos, nyomulós, talán ezért nem tudtam megkedvelni teljesen. Az élet nem túl kegyes hozzá, amiért nagyon sajnáltam. Próbál mindig jó ember lenni, de ez nem sikerül teljesen azért neki. Annak ellenére, hogy nem lett kedvenc szereplőm, mégis érdekelt, mi történik vele, hogyan mászik ki a sorra érkező bajokból, hogyan alakul a sorsa a jövőben.

Ezzel szemben Noémi, kishuga egy óvott, védett, csak önmagával foglalkozó fiatal lányka, akit hajt a vágy, a világ, a tánc, a szenvedély. Egy elkényeztett csitri a szememben, aki mindenkin átgázol, hogy neki jó legyen. Pont ezért nem tudtam őszintén drukkolni neki. Sőt.

A mellékszereplők is kellő figyelmet kaptak, jól ki vannak dolgozva. A főgonoszt hiányoltam kicsit az egyenletből, talán ő kapta a legkevesebbet, pedig szívesen olvastam volna róla. 

84653492_2841243782602284_8224848812628246528_o.jpg

A krimi része kicsit döcögős volt, elnagyolt, csapongó. Néha olyan érzésem volt, hogy egy könyvben van családregény, krimi, szerelmesregény is. Túl sok dolog került bele, ami ténylegesen bőven bele fért volna két könyvbe. A szereplők jók, a tartalom szintén, a stílus is. Foglalkozott lélektannal is. Izgalmas témákat dolgoz bele a könyvébe. Ígéretes kezdet! Nem mondom, hogy hibátlan kötet volt, de bőven megütött az első könyves szerzőkét, túl is szárnyalta.

Kiknek ajánlom, akik szeretik a vizet, Miért? Mert ez a könyv is olyan, mint a víz. Kiszámíthatatlan, néha lassan csordogál, majd hatalmas hullámaival maga alá temet. Olykor szentimenálissá tesz, máskor boldoggá, kacagóssá, majd a következő percben síróssá. 

A borítója? Arról pedig szuperlatívuszokban tudnék csak nyilatkozni. Annyira kifejező és szépséges. Imádom!

A könyvet köszönöm a Maxim kiadónak és Szabó Tamásnak, az írónak!

Fülszöveg:

Zolit, a burokban nevelkedett, milliomos egyetemista ficsúrt sokkolja a hír: „örökölt” egy 16 éves lánytestvért apja, a néhai KGB-tiszt után! A két tinédzser kapcsolatát nagyban befolyásolja, hogy külön nőttek fel, nem is tudva egymásról. A báty tanácstalan; hogyan viszonyuljon a hányatott sorsú, öntörvényű kis vadóchoz, aki egyből felforgatja az ő nyugodt életét?

Mikor a lány minden addiginál nagyobb zűrbe keveredik és eltűnik Brazíliában, a fiú kénytelen otthagyni mindent; Noémi után ered, majd a Polícia korruptságát látva maga kutatja fel a húgát. Vajon képes felnőni a feladathoz, és egyedül megmenteni őt? Túlélik a testvérek könyörtelen megpróbáltatásaikat távol az otthonuktól, vagy elbuknak az alvilággal, a természeti erőkkel, illetve az önmagukkal vívott harcban, hogy beteljesedjék a családi karma?

Idézet:

Egész életemben nyughatatlanul vándoroltam, és kerestem valamit, ami elérhetetlen. Becsaptam magam. Elégedetlen voltam azzal, ami van; pedig sokkal jobban meg kellett volna becsülnöm a már meglévőt. 

Maxim kiadó

368 oldal 
puhatáblás
ISBN: 9789632619804

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #krimi #lélektani #Maximkiadó #víz #Holdvíz #magyar #kortárs #izgalmas #olvasnijó #olvassotthon

waves-1867285_640.jpg
Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk