2019. jún 12.

Ékszerekbe zárja festményei élményét

írta: Mayerné Répási Adrienn
Ékszerekbe zárja festményei élményét

Dorczyart, az vizuális egyediség nagyasszonya

 

03.jpg

Gyönyörű festmény vagy ékszer? Dorczyart munkái mindkettőt képviselik egyben. Felfigyeltem egyedi, ízléses és nagyszerű termékeire a minap. Kivételes tehetségével, kézügyességével, nagyszerű színeivel kiviláglott az ékszerek sokaságából. De nem csak ékszereket készít, hanem más tárgyakat is, melyek a világunk ékei lehetnek. Ma interjúm alanya ő.

- Bemutatnád magad az olvasóknak?

Osváth Dóra vagyok és Dorczyart néven alkotom. Filozófiám a színek és hangulatok esztétikus elrendezése. Fontosnak tartom az életünk legapróbb részleteiben is az egyediséget, esztétikumot és énünk vizuális kifejezését. Kicsi korom óta imádok rajzolni, így a hétköznapi szakmáim is a kreativitást képviselik: grafikus, díszítőfestő és dekoratőr vagyok. Az alkotás mellett a fő szerelem a pici fiam, a férjem és az utazás.

-Mióta és miért pont ezzel kezdtél el foglalkozni?

A festés irányába 10-12 éves koromban kezdtem el komolyabban érdeklődni. Mire elvégeztem a művészeti középiskolát, már tudtam, hogy több vonalon szeretnék mozogni. A színek és hangulatok esztétikus elrendezésével igyekszem a mai napig összefogni az irányvonalaimat. Ezt képviselem festményeimmel, egyedi festett üveg lakásdekorációkkal és eredeti miniatűr festményekből készített ékszerekkel. Kicsit olyan ez, mintha a kedvenc alkotói témaköreim folyamatosan jelen lennének az életemben.

Komolyabban 6 éve foglalkozom a munkáim értékesítésével, és mellette a grafikai irányt is fejlesztem vállalkozói szinten.

A festményeim elsősorban olajjal és akvarellel készülnek. A legkisebbeknek pedig akrillal festek képeket, amik éjjel foszforeszkálnak. A festett üvegeim leggyakrabban mécses tartók – azaz a Fénybogarak vagy fűszertartó üvegek.

Az ékszerek egy új szerelem: olyan könnyed viseleteket kerestem pár éve, amik egyediek és megfizethetőek. Aztán rájöttem, hogy inkább elkészítem magamnak. Nagyon tetszett az akkoriban felfedezett üveglencsés technika, így kitaláltam, hogy festek miniatűr képeket és azt foglalom a lencsék mögé. Ezzel egy egészen új és egyedi irányt kezdtem el megvalósítani. Ráadásul így sokat is festhetek. Ebből lettek a „Hordj magadon festményt!” ékszerek.

04.jpg

- Milyen tárgyi feltételeknek kell eleget tenned, hogy egy-egy egyedi dolog kikerüljön a kezeid közül? Van olyan, ami teljes szerelem a részedről?

Egy teljes kreatív üzlet tartalmát fel tudnám ide most sorolni. A legfontosabb az orosz akvarellfesték készletem, az ecseteim, a papírok és a festőállványom. Megszállottan gyűjtöm a különleges üveg tárgyakat amiket egyszer befesthetek majd és a sütőm is nagyon fontos kellék, ahol kiégetem az üvegtárgyakat.

Mikor terveztük az otthonunkat a férjemmel akkor a spájzot ketté osztottuk (ami tulajdonképpen egy hatalmas szekrénynek van álcázva). Az egyik fele lett a művésztárolóm. Itt mindig minden eszköz kéznél van.

- Következő kérdésem roppant gonosz. Melyik munkádra vagy a legbüszkébb?

Ez egy elgondolkodtató kérdés, mert minden munkámra büszke vagyok valamiért, hiszen minden alkotásommal fejlődök, tanulok és előrelépek egy kicsit. Ezért idő volt megtanulni elengedni az alkotásokat. Az egyik büszkeségem egy kicsi olajfestmény, amin egy nap alakú ajtókopogtató látható. Ez volt az első ebben a témában és máig imádom őket festeni. Tőle biztosan nem szeretnék megválni.

20181012_105743.jpg

-Elsősorban kiknek ajánlanád a munkáidat?

Mindenkinek, aki szeretne az otthonába vagy a hétköznapi viseletébe egy kis szín csempészni. Úgy gondolom munkáimmal sok otthonba vihetek egy kis hangulatot, egy kis érzelmet. Legyen az gyerekszoba, egy család konyhája, egy modern legénylakás vagy akár egy tanyasi otthon. Az ékszereknél is nagy a szórás, jelenleg olyan 6-60 év közé tenném a korosztályt.

-Mik a terveid a jövőre nézve?

Célom, hogy a mindennapi munkám a festésből álljon. Szeretném rávezetni az embereket, hogy ne az előre nyomtatott tömegképeket vásárolják meg a lakberendezési üzletekben, hanem válasszanak megfizethető alkotásokat. Szeretném hamarosan elindítani a saját webshopomat, illetve további kapcsolatokat építeni viszonteladókkal, designüzletekkel. Az ékszereknél most egy nagyobb projekt megvalósításán dolgozom, ami egyelőre még nem publikus, de reményeim szerint szintet tudok lépni minőségben és külföld felé is tudok nyitni.

05.jpg

Dóri gyönyörű munkáit megnézheted ezeken az oldalakon:
uveg_kompozicio.jpg
olaj.jpg
Szólj hozzá

Interjú Anyák