Építsünk várat egy könyv segítségével
Mészáros Róbert: Brand a lelke mindennek
Változnak a trendek, ami töretlen, az az, hogy nem adja el magát semmi sem csak úgy, azért meg kell dolgozni! Jelenleg brandet, márkát kell építeni, bármibe is fogsz. Korábban a fogorvos csak fogorvos volt, az eladó pedig eladó. Manapság már el kell tudni adni magunk ha labdába szeretnének rúgni a rengeteg hasonló vállalat, arculat, márka, üzlet között. A márkaépítés elengedhetetlen mindenki számára. Van, aki kicsiben építi, van aki énmárkát, más a vállalkozása arculatát és akad, aki igazán nagyban gondolkodik. Egy a közös bennük, felfelé kell törekedni, építeni. Megmutatni, bemutatni azt, amit csinálunk figyelemfelkeltő módon, őszintén, vállalható módon.
Minap megnyertem ezt a könyvet egy vetélkedő jóvoltából. Érdekel mostanában a marketing, a pr, reklám, sales, a brandépítés, így nagyon örültem neki, bár nem láttam tisztán, hogy hogyan is fogom hasznosítani magamra az olvasottakat. De úgy voltam vele, hogy a cikkeimhez felhasználhatom vagy férj vállalkozásához. Végül nagyot szólt és totálisan meglepett. Rengeteget tanultam belőle. Egy sima blognak is kell arculat, márkaépítés. Meg kell tudnom mondani, hogy miért is csinálom, mi a célom vele, miért jött létre, mit szeretnék közvetíteni vele. Ez nálam totálisan kimaradt eddig. Bemutatkoztam, de csak felületesen. A céljaim, vágyaim, a segíteni vágyásom nem tártam az olvasók elé. Pedig van ám. Végül a könyvnek köszönhetően létrejött egy post, ez.
Elég, ha csak minibe gondolkodsz. A facebook vagy bármilyen közösségi oldalad is márkát épít, a saját márkád. Kifejezi a személyiséged, megmutatja milyen értékek fontosak számodra, miket szeretsz és mi az, amit nagyon nem. Az is egy brand, csak kicsiben. Ha magunk is márkát építünk, akkor miért ne kellene mindegyik vállalkozásnak?
A könyv közérthető, gyorsan olvasható, könnyű azonosulni a mondanivalójával, egyszerű nyelvezetű, jól tagolt, így nagyszerűen követhetők a lépések, amiket érdemes is alkalmazni. Nem tukmál, nem erősködik, más teóriákat, más szempontokat nem húz le az író, hanem épít, segít, javaslatot, irányt mutat, azt sem tolakodó módon. Roppant szimpatikussá tette a szememben a készítőt ez. Példákat hoz, amik beváltak másoknál, mindezt szórakoztató stílusban. Bepillantást enged a saját munkájába, a háttér munkálatokba, a "Hogyan jött létre" részbe is.
Azt éreztem, hogy épít és épít a könyv mondanivalója. Közelebb hozta hozzám a brand építést. Már nem félek tőle. Nem tűnik szitokszónak, pedig korábban roppant ijesztően hangzott. Emberközeli, személyes, vidám a kötet. Nem steril, fellengzős, megmondó.
Azt tudnotok kell, hogy nem csak könyve van Robinak, hanem egy nagyszerű facebookos csoportja is. Mit is mondhatnék róla? Egy kitűnő csapat, támogató közeg, ahol jobbnál-jobb ötletet lehet kapni egymástól, lendületet ad vagy épp segít, ha tud.. Egy könyv megvételénél jóval többe fektetsz bele. Kapsz anyagokat, egy csoportot, mentor programot és még ezer dolgot...
És a közös kávézások, amit emleget majdnem minden oldalon? Nincs is jobb egy finom teánál/kávénál, amit munka közben elfogyaszt az ember. Minden a helyére kerül rögtön, megoldódnak a legnagyobb problémák is.
Köszönöm a könyvet az írónak és a lelkes Brand csapatot, ahol jelen lehetek.
Fülszöveg:
A brandépítés nem a nagyok luxusa, hanem egy szemlélet, mellyel a legkisebbek is kiemelkedhetnek a marketing zajból. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a kis magyar cégek is építhetnek erős márkát, amellyel komoly piaci előnyt szereznek. A siker sokszor apróságokon múlik, ezt mutatjuk be Neked a BrandBirds módszerével.
Magánkiadás
306 oldal
ISBN: 9789631287394
Vendégeim vagytok egy jó kávéra! Egészségetekre!