2021. máj 25.

Bartyik Nóra: Első ​mesém

írta: Mayerné Répási Adrienn
Bartyik Nóra: Első ​mesém

190312318_199250972023981_5199385039038040934_n.jpg

Az ember, mikor megtudja, hogy várandós, a felhők felett lebeg jó pár méterrel és rögtön világá kürtölné boldogságát a legszívesebben. Azonnal publikálná a vele történő változásokat, a fontosabb mérföldköveket, pocakfotókat, na meg az ultrahangfotókat is, hogy nehogy elfeledje őket. Szerencsére már megteheti, számos várandóskönyv jött létre az évek során ez miatt. Viszont Nóra könyve több egy sima várandós kiskönyvnél. A baba első könyve, melyet fel lehet olvasni neki, mondogatni rendszeresen a benne található sorokat. A babák már a pocakban megismerik édesanyjuk, édesapjuk, sőt a testvéreik hangját is. Ismerőssé válik számukra és megnyugtatóvá. 

 

A könyv ötlete Nóra fejében a várandósságai alatt született. 

Sokat olvastam mindkét babánknak, de hiába kerestem olyan könyvet, amely kifejezetten a még pocakban lévő babának szól, nem találtam. Ezért a szokásos esti mesék mellett elkezdtem nekik én is mesélni. Meséltem magunkról, az életünkről és arról, hogy milyen csodás is a világ, amely rájuk vár. Emellett készítettem nekik több meditációt is. Hiszek a korai kötődésben és abban, hogy a babák érzik a szüleik szeretetét. Szerettem volna, hogy életében először minden baba egy olyan dallamos, verses mesével találkozhasson, amely valóban neki és róla szól. Így született meg az első mesém című könyv ötlete.

Bartyik Nóra, kétgyermekes anyuka, feleség. Balatonvilágoson él a családjával. Anna lányunk 2016. júliusában, a kisfiunk, Zalán pedig 2020. márciusában született. Évek óta ír kikapcsolódásként mesekönyveket. Első könyve, „Első mesém” címmel 2021. áprilisában jelent meg. Ez az első olyan mesekönyv, amely kifejezetten a még pocakban lévő babáknak szól!

mock_1.jpg

Engem teljesen elvarázsolt a gyönyörű vers és a könyv grafikája. Az előbb nagyon jól kifejezi az anyaság minden szépségét, nehézségét verses formában. Az utóbbi pedig tökéletesen elkapott pillanatokat örökít meg szépségesen. Összhangban van a kettő. Jól átgondolt formában készült a kötet, lehet képeket tenni hozzá, személyesebbé tenni saját történésekkel. Örök emlékként eltehető! Minden apró dologra, fontosabb eseményre, kérdésre gondolt az írónő, melyet szívesen feljegyeznénk. Nagyon komplett kis könyv, igényes, minőségi kivitelezéssel, jó tagolássa! A könyv mérete, a papír, amit használtak, a betűtípus, a képek mérete és a betűméret is tökéletes. Kicsit szellős. Én jóval több rajzot, szöveget tettem volna bele. A vers kedves, érdekes, valós, ám nekem nagyon hiányoztak a hosszabb szövegek, leírás, egy kis elmélkedés az anyaságról, bármi. Igaz, ez nálam szakmai ártalom, szövegíróként talán. 

Szerintem tökéletes ajándékként, de első babás könyvként is, saját használatra. Örültem volna, ha a gyerekeim érkezése előtt is kapható lett volna. 

Köszönöm a lehetőséget írónőnek!

Fülszöveg:

Mára bizonyított tény, hogy a kisbabák a pocakban is hallanak, sőt mostanra azt is tudjuk, hogy azok a babák, akikhez rendszeresen beszélnek, már a születésük pillanatában képesek megkülönböztetni a szüleik hangját más felnőttek hangjától.

Az „Első mesém” egy olyan dallamos, verses mese, amelyet örömmel és szívesen hallgat majd a baba, hiszen az valóban neki és róla szól.

A könyv második felében helyet kapó babanapló pedig abban segít a szülőknek, hogy lejegyezhessék és később elmesélhessék gyermeküknek a babavárás és a szülés/születés legfontosabb eseményeit.

62 oldal 
keménytáblás
ISBN: 9786150105857
IllusztráltaLukács Klaudia

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #baba #mese #várandóság #kisbaba #mesekönyv #vers

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk