2020. már 13.

Egy kis limonádét?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Egy kis limonádét?

Papp Diána: Mézeshét ​Motel (Bodza Bisztró 2.)

 covers_519491.jpg

Petra és Pali története folytatódik. Már az előző részt is szerettem, így tudtam, ezt is el fogom olvasni. Egy kis könnyed, nyári olvasmány, instant szerelem, irónia, amit vártam tőle, és meg is kaptam másodjára is. De ennél jóval többet is. A második rész fantáziadúsabb, viccesebb volt. Az író nagyszerűen tartja fenn tudja tartani a figyelmet. Azon kaptam magam, hogy olvastam-olvastam és elfogytak a lapok. nem éreztem nyűgnek, hosszúnak az olvasást, annyira jól elszórakoztam közben. Észrevétlenül a végén találtam magam.

Az első kötet inkább a romantikára volt kihegyezve és a vidékre költöző lány nehézségeire. Egyszer olvasható, kellemes limonádé. A második könyv viszont nekem sokkal jobban tetszett, többet is adott. Érződik rajta, hogy beérett az író. Viccesebb volt, irónikusabb, élménydúsabb. Iszonyat jókat kacagtam, olykor hangosan is a leírásokon. Egy igazi szatírába bújtatott társadalomkritika. Van benne minden, mint a jó boltban. Szerettem a leírásait, a párbeszédeit, a történéseket, a karaktereket. Van mögötte tartalom, úgy éreztem, nem csak romantika. Vicces formában elég sok fontos dolgot feszeget, igaz csak a felszínt kapirgálva. De ez érthető, hiszen szórakoztató irodalomról van szó, nem pedig szépirodalomról. 

rural-vermont-3525381_640.jpg

A cselekmény nem túl meglepő, ám annál kaotikusabb. Sejthető, mi után, mi fog következni. Ki milyen sorsot kap, mik várhatóak még a továbbiakban. De nekem nem volt bajom ezzel. Inkább élveztem a könyvet, írásmódja miatt. Sokakon pont az egyedi stílus fogott ki szerintem, de én azt szerettem a legjobban benne. Fura elbeszélés az egész, mintha egy mesélő adná elő az egész történetet. A legnagyobb részét a falu matrónája meséli el a saját, egyedi stílusában. Mindenhez van megjegyzése, története, amitől a hasunk fogjuk majd nevettünkben. Kissé fura volt, hogy mindenki hasonló stílben nyomja.

A szereplők egytől egyig mind szerethető, kedves kis karakterek, bár meglehetősen furák olykor. De minden faluban, városban van egy-egy ilyen érdekes szerzet, az orrát mindenbe bele ütő nénike vagy egy irtó buta fiú, esetleg egy gazdag ficsúr. Én a szereplőket is, mint a történéseket, leginkább felnagyított karikatúráknak éreztem.

Petra sokat változott az idők folyamán. Valahogy most nem tudtam annyira szeretni. Pétert is nehéz volt újra megkedvelni. Talán azért is, mert ő kapta a legkevesebb szerepet a könyvben. A mellékszereplők, elbeszéléseik alapján hangsúlyosabbak voltak most talán.

A Bodza Bisztró hozta a régi, kedves formáját hangulatos főzésekkel, mindig izgalmas történéseivel. A könyv igazi vidéket leíró kötet, némi éllel, de szerethetőségével és bosszantó dolgaival együtt, kicsit kifigurázva, kicsit viccesen, olykor szomorúan, de szórakoztatóan.

Ha ellep a rossz, a bánat, a sok tennivaló és valami üdét, vicceset, szórakoztatót olvasnál, akkor ez a te könyved! Bátran ajánlom némi kacagásra, szemöldökfelhúzásra. Ha vidéki vagy, ismerni fogod a körülményeket, az orrukat mindenbe beleütő szereplőket. A nagyvárosi vagy, akkor pedig kicsit közelebb kerül hozzád a vidék, minden bájával, bosszantató dolgával.

A könyvet köszönöm az Erawan kiadónak!

Fülszöveg: 

Hat ​év telt el a nyitás óta, a Bodza Bisztró hol döcög, hol virágzik, ettől függetlenül már semmi sem a régi.
Petra újra Pesten, másfél éves kislányával.
Pali sikeres, ám nemcsak a vendégek szeretik, hanem a magazinok és a nők is. Párkapcsolata sikertelenségét is ügyetlen csajozással próbálja kompenzálni. A rúdtáncos Kármi csavarja el a fejét, aki Petra helyét szándékozik átvenni minden fronton.
Young sincs már ott a faluban, jelenleg a fővárosban szélhámoskodik és zenél.
Istvánka, az erdélyi kertész, Pali újdonsült barátja. Ő az, aki fantáziát lát az üzletfejlesztésben, és megnyitja a Mézeshét Motelt.
Vajon összegyűlik-e még egyszer a Bükk lágy ölén ez a sok, számunkra jól ismert és kedvelt szereplő?
Lesz-e még Petra szerelmes?
Palival lehetnek-e valaha barátok?
Young tényleg visszatér Amerikába?
Teljesül-e Kármi vágya, hogy családja helyett őt válassza Pali?
És persze jól megy-e majd a Mézeshét Motel a botcsinálta vendéglátósok vezetésével?

A Mézeshét Motel a nagysikerű Bodza Bisztró folytatásaként ismét kellemes órákat szerez majd az olvasónak, aki izgulhat, vajon az évekkel ezelőtt már megszeretett szereplők sorsa most hogyan alakul, révbe érnek-e.

Idézet:

Látom, hogy fennakadt a szeme, asszonyom, de nézze, engem ez nem érdekel.

300 oldal
ISBN: 9786155652400
 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #recenzió #szórakoztató #vicces #irónikus #Erewankiadó #vidék #book #olvasnijó #itthonolvasok #mutimitcsinálsz

cherry-2342398_640.jpg

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk