2020. már 06.

Csend és béke

írta: Mayerné Répási Adrienn
Csend és béke

Mit jelent a béke?

feet-932346_640.jpg

Ó, azok a madárfüttyös finom reggelek...

Csendes a reggel. Még mindenki alszik, csak én nyitom ki a szemem, kissé hunyorogva. Egy újabb reggel. Hallom a család szuszogását, a forgolódásukat. 6 kicsi tappancs és egy nagyobb lóg ki a takarók alól, az enyémen kívül. Madárfütty. Ideszoktak a kitett élelemnek hála a cinkék, verebek, gerlék. Csodás hangjuk szebb bármilyen ébresztő zenénél. Pár éve még nem ezt mondtam volna, csak bosszankodok, hogy nem hagynak aludni és a fejemre tett párnán is áthallatszik hangjuk.

Még nem csörög a vekker. Van egy pár perc szabadságom, csak magamra, a gondolataimra. Fent vagyok már, de még nincs kedvem felkelni ténylegesen. Jó egy kicsit szusszanni, csendesen merengeni. Ilyenkor enyém a világ. Magamévá tehetem a csendet, a nyugalmat. Világokat válthatok meg fejben, átgondolhatom a napot, erőt gyűjthetek a tennivalók sokaságához. Béke van. Pont ahogy szeretem. Kicsit visszagondolok az est csendjére, mikor olvastam és már mindenki aludt. Jó volt, de más. A reggelek nagyon mások, ha nem kapkodósak, akkor is.

Kiosonhatnék egy kávéra, de a jó meleg, puha ágy húz vissza. Pedig jó gondolat. kiugorhatnék az ágyból és nekikezdhetnék a temérdek dolgomnak is. Már bennem van a sürgetés. Ezt és azt is kéne ma csinálni. Menni kéne ide és oda is. Sok a tennivaló. Átgondolhatnám az ágyból azt is, miket kell ma feltétlen megcsinálni, mi halasztható még. De nem most. Most még enyém a világ csendje. Amit csak a csendes motozás szakít meg. És már huppan is egy gyerkőc az oldalamra, mellém. Vége a nyugodt békémnek. Jön a következő csemete is, akit rögtön követ a harmadik is. Mind bebújnak az ágyunkba mellénk. Ölelések, puszik és a szokásos "reggelit kérek, pisilni kell, mesélsz nekem, mit csinálunk ma" következik. Zúdítják ránk a kérdéseik, kéréseik. A következő csend még nagyon messze van. Este. Béke van most is, csak már nem csendes béke...

Nekem ez a béke. Tudni, hogy jó helyen vagyok és azok vesznek körül, akiket szeretek. Tudni, hogy ők jól vannak és nincs különösebben semmi bajunk.

Anya vagyok...

BloggerKépző 30 napos kihívásának 3. napi témáját olvashattátok saját értelmezésben.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#anyavagyok #csend #reggelicsend #BloggerKépző #anyaság #nyugalom #ahogyénszeretem 

 

Szólj hozzá

Kitekintő Anya vagyok