2019. aug 14.

Csillaghullás

írta: Mayerné Répási Adrienn
Csillaghullás

Avagy Mayerék csillaghullást néznek /bohózat/

purple-690724_640.jpg

Minap szembe jött velem egy cikk, hogy éjszaka gyönyörű csillaghullás várható. Láttam párás szemeimmel, ahogy fekszik a család egy pléden és a mesés látványban gyönyörködik. Ez aztán a jó kis családi program. Megmutatjuk a gyerekeknek, milyen szépséges a világmindenség, az ég, a csillagok. Nosza, vigyük véghez. Mi gond lehet? Persze nem számoltam azzal, hogy három kisgyerekkel nem lesz ez oly egyszerű, azzal meg pláne nem, hogy nálunk semmi sem megy zökkenőmentesen. Vigyázat, bohózatba illő jelenetek következnek.

Este beharangoztam, hogy csillaghullás várható este. Gyerekek lelkesen fogadták az ötletem, hogy lessük meg. Vacsora, fürdés, majd kiültünk, várni a nagy sötétséget és a hullócsillagokat. De még teljesen világos van és a nyakunk is berozsdásodik, ha így nézzük. Kerestünk egy plédet. Leterítettem. Az első hely persze nem volt jó, mert füves és hangyák, bogarak másznak ránk és mindenféle meztelen csigák, meg házasak. Akkor a betonra terítem. Legalább jó meleg, bár nem kicsit kemény. Mindegy, jó lesz így. Még mindig nincs teljesen sötét, akkor csendesen várakozzunk. Mondd ezt három 8 év alatti gyereknek. Ugye, hogy ugye? Lehetetlen vállalkozás. A mozgásérzékelős lámpa is minduntalan bekapcsol. Jó, elmegyek kilövöm valahogy, hátha addig nem gyilkolják le egymást. Lámpa megoldva. Végre sötét kezd lenni. Az egyiknek pisilnie kell. Majd a másik szomjas lesz. Na és ezzel nem számoltam, megérkeztek a szúnyogok. Újabb kiruccanás a lakásba, szúnyogirtó keresésre. Befújok mindenkit, magam is. Ne, a szádba ne fújd, az arcodra sem. Irány arcmosás. Végre újra a pléden vagyunk. Ekkor harc kezdődik azért, hogy ki feküdjön mellettem. Még jó, hogy két oldalam van. Nagy nehezen megegyeznek.

Hol vannak már a hullócsillagok? Ezek a szúnyogok nem ismerik az ellenük készült sprét? Továbbra is csípnek, nem kicsit. Két csacsogás között egy-egy csattanást hallhatunk, mindenki csapkodja a zümmögőket. Nem adják föl a fránya vérszívók.

Férj kicsattog: Van már csillaghullás? Éjfélre mondják csak - majd angolosan távozik, én nem etetem meg a szúnyogokat- beszólás kíséretében. Hogy milyen igaza van!

Végre egy hullócsillag. Persze egyik sem oda figyelt, ahova kellett volna. Legkisebb már szuszog a hónom alatt. Bőrön keresztül nézi a csillagokat. Nagyobbak is megunják a várakozást. Végül nem tudtuk meg, volt-e csillaghullás vagy sem, de vicces másfél órában volt részünk, annyi szent. Én kívánhatok egyet, mert ha minden igaz, láttam az egyetlen elhúzó fénycsíkot a fejünk felett. Remélem nem a megfázásom miatt látott fény volt az sem, hanem hullócsillag. Éjfélkor már a francnak sem volt kedve kimászni a puha ágyból némi csillagokat lesni. 

Ti láttatok hullócsillagot?

-Mayerék-

ReAd-blog

boy-1300401_640.png

Szólj hozzá

Anya vagyok