2019. máj 12.

Átmozgató mese

írta: Mayerné Répási Adrienn
Átmozgató mese

Balázs Ágnes: A beszélő kutya

 covers_470507.jpg

 

Ennek a kis könyvnek szuper története van, hogy került hozzánk. Nagy könyvmoly létemre felkerekedtem és Könyvfesztiválra indultam még a tavalyi évben. Persze, ha már fönt járok a nagy Pesten, akkor még valami úti célt kitűztem, így jött kicsiny családom is velem. És hogy, hogy nem, nagyobbik lányom jobban élvezte, mint én a könyves bulit. Majdnem. Otthonosan mozgott a rengeteg könyv, könyves stand, írók, olvasni szeretők ezrei között is. Végül dedikált példányt kapott közvetlen az írónőtől és kiadójától. Persze mindenkinek eleget téve, a dinókat is meglátogattuk ekkor, nem csak a könyveket.

59919704_2309783409081660_9219396112614424576_n.jpg

Mosolygós, barátságos hölgy Balázs Ágnes. Rögtön megnyerte a szívünk. A rövid idő és a sokadalom ellenére kedvesen, vidáman fogadott minket. Volt ideje egy rövid csevejre is. Ez megmarad csajszimban jó ideig, még több biztatást adva neki az olvasásra.

60197414_2309783112415023_5860028974658224128_n.jpg

Lánykám végül eddig tartogatta a könyvet, míg meg nem tanult önállóan olvasni. Ez volt a kérése, így elfogadtam. Már egész ügyesen elboldogult rövidebb kis szösszenetekkel, így neki vágott a nagy kalandnak ezzel a kötettel. A részek minden este, vagy mint most, hétvégi, reggeli elfoglaltságok lettek. Könnyen, gördülékenyen ment az olvasás, így azt kell mondjam, bátran ajánlom kezdő olvasóknak a kötetet. A történetek hossza kellemes, pont elég. Több részből áll, így ha úgy érezte nagylány, hogy nem elég, egy újat kezdett meg. A szóhasználat, a kedves kis történetek pont ezt a kisebb korosztály célozzák meg. Élvezte a két évesem, a négy évesem és nagylány is.

Danci kedvence a cicás sztori lett. Kisebbik lányom óriásit kacagott minden alkalommal, mikor a rendeletetésének megfelelően én olvastam, ők pedig a megfelelő szónál a kellő mozdulatsort végezhették. Jó kis átmozgató, egy esősebb napon is, mikor nem jutunk ki a szabadba. Bevallom, nekem a virsli formájú kutya tanító jellegű szösszenete tetszett a legjobban. Kisfiam pedig minden egyes sorát élvezte, amit Daniella vagy én olvastam neki felváltva.

Minden egyes rész humoros, könnyen érthető, kellemes nyelvezettel, izgalmas szókinccsel. Van valami apró tanulságuk, mondanivalójuk, de ez mellett kellemesen könnyedek, érdekesek. Megvan a könyvben az a kis plusz, amiért érdemes többször kézbe venni és újraolvasni.

 A könyvet köszönjük a Móra kiadónak és az írónőnek!

Fülszöveg: 

Hányszor hallottad már, hogy ne ugrándozz mesehallgatás közben, ne kiabálj, ne dobolj, ne trappolj, hanem ülj le szépen, és figyelj csöndben? Ha nehezedre esik egy helyben maradnod, ha te is örökmozgó vagy, akkor ezek a mesék éppen neked szólnak! A mulatságos történetek alatt ugrálhatsz, tapsolhatsz, szaladgálhatsz, sőt még kiabálhatsz is, de csak akkor, amikor elhangzanak a feladatokra buzdító szavak.

Örökmozgó, mesehallgatásra és játékra fel! Keltsd életre a beszélő kiskutya, a zöld róka vagy a náthás kiskacsa történetét!

Móra kiadó

54 oldal

Illusztrálta: Horváth Ildikó

#szponzorálttartalom

59916023_2309783165748351_2687392141260357632_n.jpg

Szólj hozzá

Recenzió Olvastuk