2021. jún 12.

Rengeteg szabadságot ad egy vállalkozás

írta: Mayerné Répási Adrienn
Rengeteg szabadságot ad egy vállalkozás

img_20200610_170234.jpg

Nőként, vidéken, egy kisebb vállalkozásba kezdeni? Felér egy kisebb harakirivel, de minimum nem kevés munkával, fáradsággal. Viszont akár működhet is, ha valaki a szívét, lelkét beleteszi, mint Barth-Helfrich Edina, a Tündérruha tulajdonosa!

 

Mivel foglalkozol? Mesélnél kicsit nekünk róla?

Három lányom van. Egy majdnem felnőtt 18 éves, egy kamasz 14 éves és egy 9 éves. Mellettük viszem a vállalkozásom, vidéken. Igaz, hogy rengeteg energiával jár, de szeretem csinálni. És a gyerekek miatt fontos, hogy magamnak tudom beosztani az időmet.

Már kislányként is szerettem varrni. Az első varrógépemet a zsebpénzemből vettem. Érettségi után tanultam varrónőnek. Az iskola elvégzése után rögtön vállalkozó lettem.

Női bugyi varrás volt sokáig a fő profilom. A harmadik lánykám születése után alakult át a vállalkozásom. A fő irány, a varrás megmaradt. Mondhatni a véletlen hozta a változást. A fb-on egy anyukás vállalkozós csoportban ismerkedtem meg egy szintén vállalkozó anyukával, aki babaruha varrásra keresett varrónőt. Ő lett az első ügyfelem, akinek baby bodykat varrtam. Ő pedig egyedi mintát nyomtatva a bodyra, adja tovább őket. Azóta már több viszonteladónak is gyártok baby bodykat és babapólókat, akik szintén egyedi mintás ruhákkal foglalkoznak.

A bodykat kiegészítve tüllszoknyákat is varrok.

Hozzám is egyre több kérés érkezik, hogy tervezzek egyedi mintát. Legtöbbször szülinapra, de anyák napjára, karácsonyra, babalátogatóba is nagyon szeretik a névre szóló mintákat.

Kérésre felnőtt pólóra is készítek mintát.

img_20210416_125333.jpg

Korábban is ezzel szerettél volna foglalkozni vagy hosszabb út vezetett el eddig?

A fehérnemű varrást szerettem volna tovább folytatni a gyes után, de nem bánom, hogy így alakult. Sok pozitív visszajelzést kapok a bodykról, és nagyon szeretem varrni őket.

Ki a célcsoportod? kiknek készülnek elsősorban a termékeid?

Jelenleg a legnagyobb forgalmat a viszonteladók hozzák, de magánszemélyek is tudnak nálam vásárolni. Sokszor keresnek meg babalátogatóba készülők és nagymamák is szívesen vásárolnak az unokának nálam.

Elsősorban fehér és fekete anyagból dolgozom. Ezekre lehet szépen nyomtatni vagy transzfermintát nyomni.

 dsc_0150.jpg

Női vállalkozó vagy, egy vidéki faluban. Milyen nehézségei vannak?

Induláskor sok időt elvett, hogy Pestre kellett utaznom az alapanyagokat beszerezni. Ilyenkor segítséget kellett kérnem a gyerekekhez. Anyukám sokszor vett ki szabadságot, mikor legnagyobb lányom volt kisbaba, hogy vigyázzon rá, míg úton vagyok. Ilyenkor már reggel 6-kor indultam, hogy elkerüljem a nagy forgalmat. Később a suliból, oviból kellett őket elhozni, ekkor reggel én indítottam őket. Sokszor nem értem haza, mire menni kellett értük. Mostanra az anyagbeszerzést már meg tudom oldani futárszolgálattal. Fejlődtek a nagykerek is, és szerencsére mindent el tudnak küldeni.

Egy másik nagy nehézség a jó és megbízható munkaerő, munkatárs megtalálása. Ebben nekem nagy szerencsém volt. Már négy éve dolgozik nálam Erika, aki beugrósnak jött, hogy kisegítsen, ha sok a munka. A beugrós segítségből szinte azonnal állandó munkatárs lett.

dsc_0267.jpg

Mire figyelsz különösen a munkád során?

Fontos számomra a jó alapanyag. Próbálkoztam több helyről beszerezni a bodyhoz az anyagot, de mindig visszatértem az első forráshoz. 100% pamutból készül az anyag, vegyszermentes és nem utolsó sorban az ára sincs az egekben.

Fontos a varrás minősége. Megbízható gépekkel és ügyes, szakmailag kiváló varrónővel dolgozok.

Kezdetben küszködtem a cimkékkel. Vagy nem érkezett időben az utánpótlás, vagy nem a megfelelőt kaptam. Ekkor döntöttem úgy, hogy transzfernyomással teszem a bodyk nyakába a méretjelzést ill. a mosási útmutatót. Így nem szúrja a baba nyakát a címke, nem kell félni, hogy mikor kivágjuk a ruhából esetleg belecsípünk az anyagba. (Én már sajnos jártam így) És ha kinőtte a gyerkőc, tudni fogja az anyuka, hogy mekkora méretet kell legközelebb vennie.

Milyen pozitívumokat ad a munkád számodra?

Sok munkát, időt és szellemi energiát kíván egy vállalkozás. Ennek ellenére ad egy szabadságot is. Míg óvodás korúak a gyerekek nagyon sokat betegeskednek. Otthon kell tartani akkor is, ha éppen csak kicsit megfázott. Sok esetben volt, hogy mindkettőnk kislánya itt volt velünk a műhelyben. Miközben mi dolgoztunk a kolléganőmmel, ők játszottak egymással. Így a munka is haladt és a gyerekek is lefoglalták magukat. Ugyanez igaz a szünetekre is. Főleg a hosszú nyári szünetet nehéz megoldani a családoknak.

Megtudtam oldani, hogy a szomszéd városba, Soltra hordjam a lányokat mazsorettre. 12 éve, kitartóan járnak a próbákra, most már a legtöbb esetben busszal mennek. De ez sem jöhetett volna létre ez a munkahely és rugalmasság nélkül.

Olyan gyorsan elrepült az idő, hogy a nemrég még ovis betegség miatt itthon maradó gyerekemet emelt érettségire viszem a napokban. Szerencsére nem kell szabadságért könyörögnöm a főnökségnek.

img_20200916_211119.jpg

 Mik a terveid a közeljövőben? 

Elkészült a saját webshopom, ahol az általam tervezett mintás bodykat,pólókat lehet megrendelni. Szeretnék minél többféle mintát elérhetővé tenni. Különlegessége pedig, hogy nem csak fehér bodykat lehet rendelni, hanem olyat is, aminek színes az ujja. Ezzel még egyedibb, különlegesebb lesz a ruha.

A tüllszoknyák is hamarosan elérhetők lesznek a shopban.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, Edina elérhetőségeit itt találod:

 https://tunderruha.hu/
https://www.facebook.com/tunderruha
https://www.instagram.com/tunderruha/

 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #Harta #vállalkozás #gyerek #gyerekruha #szabadság #nőivállalkozás

Szólj hozzá