2021. ápr 18.

Így születik egy vidám, szókimondó párkeresős regény

írta: Mayerné Répási Adrienn
Így születik egy vidám, szókimondó párkeresős regény

 184616711_237576984790550_2486760603701878864_n.jpg

Szókimondó, vicces, irónikus, ám a párkeresés buktatóiról őszintén mesélő könyv került a kezembe minap, amin rettentő jól szórakoztam. hamarosan az értékelésem is olvashatjátok róla. Addig is az írónőt kérdeztem arról, hogyan lett belőle író, hogyan született meg első könyve és kiknek szól elsősorban. Majernyik Szimonetta, a Szimó Sztorik oldal és a Nem mind arany, ami Férfi avagy kaland(or)ok nem kímélnek című könyv szerzője mesél ma nekünk.

  • Mesélnél kicsit magadról? Mit tudhatunk rólad? Hogyan eveztél, mi hatására az írás felé?

    • Majernyik Szimonetta vagyok, kozmetikus mester, sminkes, a Beauty Milano Szépségház vezetője. Egyedülálló anyaként terelgetem kamaszodó nagyfiamat. Egy családi nyaralás alkalmával - munkamániámat megszakítva valószínűleg oxigénhiányos állapot lépett fel nálam - írtam néhány vicces történetet a magam sajátságos, humoros stílusában. Nem várt sikere lett az írásaimnak, többen is javasolták, hogy könyvet kellene írnom! Mivel én alapvetően egy szófogadó Nő vagyok (kivéve amikor nem), ezért azt gondoltam: ám legyen!

 

  • Könyved humoros, őszinte formában mutatja be a párkeresés viszontagságait. Szerinted minden életkorban ilyen nehéz a párkeresés vagy inkább a 40-től felfelé lévő, érett női korosztályt sújtja ez a jelenség, akik tudják, mit keresnek pontosan?

    • Bizonyára minden életkornak megvan a maga sajátságos ismerkedési nehézsége, hiszen amíg fiatalként még a félénkség, a gátlásosság ütheti fel a fejét, addig ahogy haladunk a korral és egyre több helyzetet megélünk, ezáltal inkább a tapasztalat inthet óvatosságra. És az is igaz: 40 felett egy Nő már tudja mit akar, mit keres egy Férfiban. Jobban értékeljük az életünket, a felbecsülhetetlen időnket, ezért már nem akarunk felesleges köröket futni, napokat, heteket pazarolni arra érdemtelen pasikra. Persze lehet, hogy vannak olyan hölgyek, akiknek ez a fajta könnyed szórakozás belefér az életébe és nem is keresnek többet, mint néhány röpke boldog óra, de azért a Nők többsége ebben az életkorban már stabil párkapcsolatra vágyik. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy a 40-en túli embereknek (hölgyeknek, uraknak egyaránt) alig van ismerkedési lehetősége. A mostani helyzetben - ami a világot sújtja - pedig fokozottan korlátozott az ismerkedés, randevúzás. Méginkább előtérbe került a netes társkeresés, minden szépségével és buktatójával együtt..

 185183555_513998809774722_6073633818478345734_n.jpg

  • A férfiaknak is ilyen nehéz dolguk lehet vajon?

    • Ez egy jó kérdés! Erre az a válaszom, hogy azoknak a férfiaknak, akiket mi Nők csak úgy hívunk, hogy a "normális" Férfiak, nos ők is belefuthatnak unatkozó háziasszonyokba, akik csak a saját hiúságuk érdekében udvaroltatnak maguknak, hogy bizonyosságot szerezzenek, hogy még kellenének másnak is, hiszen a végére az is kiderül, hogy van otthon egy ősrégi, kissé unalmas Férj is.. Sok negatív történetet hallottam Férfiaktól, akik ugyanolyan kiábrándultan, csalódottan mesélték el, hogy pórul jártak. Volt olyan eset, amikor a "hölgy" konkrét tarifát mellékelt a "szerelméért" cserébe vagy amikor olyan szépen indult minden, de 1-2 hét levelezés után kiderült, hogy a világháló másik végén nem is Nő volt az illető, hanem Férfi és végig csak szórakozott... Szóval a férfiaknak is vannak nehézségeik. De azért még mindig igaz a nagyobb százalékukra: amíg a Nők a társkeresőn a párjukat keresik, addig a férfiak pár lyukat.. Fontos a helyesírás: vegyük észre a szándékot, ki mit akar.

 nem_mind_arany_a5_borito_netre.jpg

  • Könyveddel kiket szólítasz meg elsősorban? Kiknek szól?

    • Az női olvasóim korosztálya 16-70 évig terjed. De ha pontosabban kellene fogalmaznom, akkor azoknak a Hölgyeknek ajánlom, akik azonosulni tudnak a helyzetemmel, vagyis 40-en túli elvált, egyedülálló anyák, akik a gyermeküket nevelik és próbálnak párt találni, megtalálni önmagukat, az élet értelmét, a mindennapok szépségét, még a nehézségek közepette is illetve szeretnek a világban kalandozni, utazni.

      Sokszor hajlamosak vagyunk azt gondolni: ilyen is csak velem történhet meg!Az élet más területein is hiszem (például a munkám során is), hogy ha rájövünk, megtapasztaljuk, hogy nemcsak nekem van ilyen problémám, ha időnként felüti a fejét a " Miért mindig csak velem történik ilyen?" érzés, akkor megnyugtató, amolyan szolidáris érzés lesz, ha kiderül, hogy mással is történt már hasonló, nem vagyunk egyedül a magunk bajával, ezáltal a bátorítás is a célom a szórakoztatás és elgondolkodtatás mellett. De azért büszke vagyok arra, hogy vannak Férfi olvasóim is. Egy okos Férfi nagyon sokat tud tanulni a női lélekről, ha kezébe veszi a könyvemet.

 

  • Az írásjegyeid, a stílusod egyedi és sziporkázó. Ilyen vagy az életben is?

    • Ó, köszönöm szépen, örülök, hogy így látod. Számomra fontos a humor. A sajátom is és a leendő partneremé is. Nincs rosszabb, ha hiányzik az összhang és magyarázni kell egy poént.. Viszont kaptam olyan lelkes visszajelzést is az Olvasóktól, hogy én milyen vagány, nagyszájú csaj vagyok, amolyan "mindenkinek megmondom a frankót" típus, hű de klassz! Engem meglepett, hogy ilyennek is láthattak, mert én inkább egy kedves, mosolygós, érzékeny, bohókás művészlélek vagyok, akinek történetesen van egy sajátságos humoros stílusa. De nem vagyok a társaság középpontja, ha úgy adódik, akkor simán elücsörgök egy fotelben és inkább nézelődöm, minthogy sziporkázva szerepeljek.

 1_woman-holding-mug-mock-up-winter_resized_20210418_020847594.jpg

  • Tanultál írni vagy zsigerből jön? Van előtted példakép, egy olyan író, aki utat mutatott neked?

    • Nem tanultam írni. Furcsa is, hogy most írónőnek szólítanak. Én kozmetikusnak tartom magam, aki történetesen írt egy kedves könyvet. Gyerekkoromban szerettem fogalmazásokat írni, ha az volt a házi feladat magyarórán (ezt a jó szokásomat időnként ma is bevetem, ha segíteni kell gyermekemnek a tipikus írd le 8-10 mondatban.. háziknál).

      Intelligens Nőnek tartom magam, sokat olvasok, de reálisan látom, hogy nem vagyok olyan mélyen benne az irodalmi életben, ez a fajta filozófikus komolyság hiányzik belőlem. Ezért példaképet nem tudok mondani. Viszont szeretném megemlíteni Kincses Zoltán írót. Van az úgy, hogy elgondolkodik az ember.. Az az igen is meg nem is érzés.. Amikor elkezdtem írni a történeteimet, akkor rengeteg pozitív véleményt, kedves szót, biztatást kaptam. Mégis ott volt bennem a kétely: valóban jó az, amit csinálok? Nem csak a szeretet, a kedvesség szól a barátaim, ismerőseim véleménye által? Pont, mint amikor az egyszerű emberke elmegy az X-Factorba, mert az egész falu biztatja, hogy énekeljen, hiszen sokkal jobb, mint a Freddie Mercury, közben meg amikor kinyitja a száját, akkor repülősót hoznak a Pressernek, mert elájult a hamis hangoktól.. Szóval szerettem volna egy kőkemény szakmai kritikát! És meg is kaptam! Kincses Zoltántól, aki remek forgatókönyvíró, nagyszerű író, sok szép regény, eposz megalkotója. Nagy bátran elküldtem Neki néhány írásomat véleményezésre és erre tettem fel mindent! Jött a hamleti monológ a szívemben: írni vagy nem írni: az itt a kérdés! És olyan szép, ösztönző, bátorító kritikát kaptam, hogy a mai napig jóleső érzés elolvasni. Ekkor kezdtem elhinni, hogy van értelme belevágni.

 

  • Mesélsz a könyved születésének körülményeiről? Mi volt a legnehezebb és mi a legjobb a könyvírásban?

    • A biztatás, bátorítás, rengeteg szeretet mellett kellett hozzá egy csíkos spirál füzet! Bizony! Mindent kézzel írtam! Mert olyan gyorsan jöttek a gondolatok, hogy izibe papírra kellett vetnem őket. A leggyakrabban éjjel írtam, volt, hogy egész reggelig, a felkelő nap sugarai köszöntöttek. Fontos kellékek: a teásbögrék. Nem kávézom, ezért a tea a favorit. Miután éjjel-nappal írtam, egyszer csak elfogytak a betűk: befejeztem a könyvet! Szükségem volt egy precíz, megbízható szakemberre, aki könyvet varázsol a soraimból. Nem volt kérdés, hogy kit választok, hiszen Muszkáné Henz Nikoletta, a Grafix design grafikusa már azt első kósza nyári bejegyzésem óta folyamatosan bíztatott, rágta a fülemet, ösztönzött az írásra! Nagyon jó hangulatban dolgoztunk együtt, repkedtek az ötletek, szinte éjjel-nappal a "gyermekünket" szépítgettük, formálgattuk. Közben jókat beszélgettünk, nevettünk, olykor a szövegben lévő három pont miatt (...) harcoltunk.

      Ami még plussz kellemes élményem, hogy a könyv által új, szívemnek kedves embereket ismerhettem meg. Tóth Marianntól és Bíró Tamástól (a mobilbarat.hu vezetőjétől), rengeteg segítséget kaptam az online megjelenésben és a vásárlási felület kialakításában, megformálásában, hiszen a legnagyobb nehézséget inkább a kiadás utáni népszerűsítés, reklámozás jelenti, hogy megismerjék az Olvasók a könyvemet, amely magánkiadás, tehát nem látható a könyvesboltok kirakataiban.

 nem-mind-aranya.png

  • Kiírtál magadból valami megoldhatatlan, feloldhatatlan dolgot vagy csak az írás örömére készült a könyv?

    • Ahogyan a könyvemben is írtam, a válás után ott álltam összetörve, teli kisebbségi komplexusokkal, egyszerűen azt sem tudtam ki vagyok. Biztos sok Nő érezte már így magát. Ilyenkor nagyon fontos, hogy találjuk meg újra önmagunkat, bocsássunk meg magunknak és kezdjük el elfogadni és megszeretni azt a belső énünket, amely olykor nagyon törékeny, sebezhető. Nekem is egy folyamat volt ez, jót tett a lelkemnek ez a könyv.

    • Milyen könyveket, stílust olvasol?

    • Sosem olvasok csak egy könyvet, hanem szimultán többet is, ezért itt sorakozik egy hatalmas kupac az ágyam mellett. Megférnek egymás mellett a pszichológiával foglalkozó könyvek, a gyermeknevelési tanácsadó írások, üzleti szakkönyvek, könnyed csacska regények, verses kötetek. Mikor milyen hangulatra van szükségem. Amit sosem választanék az a horror.

 

  • Tervezel még további történeteket papírra vetni?

    • Igen, van még témám illetve az Olvasók is lelkesen noszogatnak, hogy nagyon várják a folytatást. Támadt egy elvetemült ötletem is: szakácskönyvet írok! Aki olvasta a könyvemet, az pontosan tudja, hogy miért olyan vicces gondolat ez..

 

  • Mennyit változtatott az életfelfogásod, a stílusod az évek során?

  • Rengeteget. Az idő múlásának felismerése, a sok tapasztalat, az élet értelmének megtalálása, azt gondolom, hogy mind bölcsebbé tett, viszont még mindig van bőven tanulnivalóm. De szeretem a mostani önmagamat. Jóban vagyunk egymással..

    Remélem felkeltettem az érdeklődésetek Szimonetta könyve és izgalmas stílusa iránt. Az alábbi linkeken megtaláljátok őt.

Beleolvasási lehetőség és megrendelés:
www.szimosztorik.hu

szimosztorik@gmail.com

https://www.facebook.com/szimosztorik


Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#olvasnijó #olvasás #olvas #könyv #book #interjú #bemutatkozó #párkeresés #vicces #vidám #szókimondó #könyvajánló

Szólj hozzá

Interjú Mondd el!