2021. már 29.

Természetes, gyógynövényes szörpvilág

írta: Mayerné Répási Adrienn
Természetes, gyógynövényes szörpvilág

levendulaearlgrey_3f35aff9.jpg
Gyermekkorom végigkísérte a finom gyümölcsszörp, olykor akár házilag is készítve. Aztán valahogy kikopott a köztudatból, már nem volt olyan "menő" szörpöt inni, mert megjelentek az elkészített levek, a Cola és hasonlók. De mióta gyermekeim vannak, valahogy visszalopta magát az életembe újra. Szívesen készítek nekik teát vagy szörpöt a sulis kulacsukba. Keresem, kutatom azokat a békebeli finom, ízes szörpöket, melyekből az igazi gyümölcsíz köszön vissza. Így találtam Tünderellára is. Levendula szörp, citromfű szörp, menta, bodza és akác. Mindegyik különleges és egy igazi ízbomba, méghozzá gyógynövényekből, azoknak nem csak a finomságával, hanem a jó egészségügyi hatásaival együtt is. Ma a Tünderella tulajdonosával, Nagy-Tátrai Tündével beszélgettem munkájáról és elhivatottságáról. 

- Mi a vállalkozásod nevének ihletője? 
2 kislányom által, újra a mesék világába csöppentem. Kedvenc meséjük a Hamupipőke volt, amelynek angol neve Cinderella. A név megihletett. Így lett a Tünde névből Tünderella.   
 
 
- Hogyan jött az ötlet, hogy pont szörpöket értékesíts?  
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy kislány korom óta ezt szerettem volna!  De ezt az életérzést  biztosan szerettem volna! Már felsős lehettem, amikor a nyári szünetben, minden reggel ébredés után az volt az első dolgom, hogy felmásszak az udvarunkon lévő hatalmas cseresznyefára. Középtájon volt egy vastag ág, mindig azon ültem, nekidölve a fa törzsének. Bármeddig képes voltam ott ülni, annyira felemelő volt. Arra az érzésre a mai napig tisztán emlékszem. Ezt a szabadság érzést érzem most is.( Itt nem a vállalkozói létre gondolok.) , 
Talán ez  a szabadság érzés hajtott a termőföld felé. A szabadság, amit kerestem, amikor még irodai munkát végeztem. 
Etyeken éltem Budapesten dolgoztam. Minden nap elég későn jártam haza. Elhagyva Biatorbágyot, lehúztam a kocsi ablakát és hagytam, hogy átjárja a lelkemet a kora esti föld illata. Felemelő volt így hazaérni.  
 A föld szeretetét a szüleimtől tanultam.( Bár, amikor kapálni kellett, még nem így gondoltam) .Sohasem éreztem jól magam irodában ülve. Sukorón építkeztünk pár száz méterre az Ingókőtől. 
Miután megszülettek a kislányaim, éreztem, hogy vagy most váltok vagy soha. Az életem lelassult, volt időm sokat gondolkozni. Sikerült Sukorón földterülethez jutnom és itt már tudtam, hogy eljött az én időm. Hogy miért gyógynövényeket ültettem? Gyümölcsfákhoz kicsi a terület, így kézenfekvőbb volt a gyógynövény. 
all_91e331c9.jpg
- Nagy hangsúlyt fektetsz a minőségre. Magatok nevelitek a fákat, a gyümölcsöket, a növényeket, melyeket felhasználsz?
A bodza és az akác virágait, Sukorón, az Ingókő mellett ill. a sukorói erdőben szedem. A mentát, citromfüvet és a levendulát 0,5 ha -os saját ültetvényemről.
A kezdetektől a saját ültetvényem növényeit használom. Erre fogok törekedni a továbbiakban is. Van még lehetőségem terjeszkedni.
Fontosnak tartom a tudatos termesztést, mert hiszem, hogy a termékem minőségégének egyik sarkalatos pontja.
Csak szerves trágyát használok, a talaj természetes folyamatait tiszteletben tartva.  
- Egy igazi kis családi vállalkozás, amiben a legkisebb családtagok is kiveszik a részüket, ha jól tudom. mesélnél erről?
A nagyszülők, szintén mezőgazdasági vállalkozásban, borászatban, még aktívan dolgoznak. Így a lányaimat mindenhova viszem magammal. Nagyon érdeklődőek, mindent tudni akarnak, én pedig szívesen tanítom őket. 
Mindkét lány teljesen más egyéniség. A kisebb, aki most 7 éves, nagyon gyakorlatias. Legutóbbi cuki gondolata az volt, hogy ő azért segít, hogy én többet tudjak pihenni!  A nagyobb, aki 9 éves, gondolkodik, mielött belekezd  abba, amire megkérem. És ha nem tetszik neki a feladat, nagyon inteligensen, úgy, hogy a világ minden kincséért se bántson meg, elmagyarázza, hogy ő ezt most mért nem fogja megcsinálni! :)) (Imádom a dumáját!) 
Amint beköszönt a jó idő, ők ledobják a cipőjüket és mezitláb szaladgálnak a szántóföldön. Ez akkor a legizgalmasabb, amikor locsolják a növényeket és dagonyázhatnak  a sárban.    
A szörpök elismeréséért együtt izgulunk és a sikernek is együtt örülünk.    
 
 - Miben több a hasonló szörpöknél? 
A termékeim, a technológiának köszönhetően, tükörtisztán kerülnek a palackba. Kiszűrve belőlük a virágport és az esetleges leveleket, így törekedve az esztétikus megjelenésre. A gyönyörű címkéim is a minőséget jelképezik. Amelyek imelda greens (instagram) keze munkáját dícsérik!  
A  terméken nincs bio megjelölés, hiszen abban az esetben, minden összetevőnek bio minősítésűnek kellene lennie! A bio minősítés, a termőföldön kezdődik. Elég szigorú szabályoknak kell megfelelni ahhoz, hogy valaki ezt a végjegyet megkapja! 
Tartósítószert nem tartalmaznak, hőkezeléssel vannak tartósítva. 
citromfukezben_aae7fede.jpg
- Kiknek készülnek a finomságok elsősorban? Ki a célcsoportod?
Annak a fogyasztónak, akinek fontos a szörp külső és a belső értéke egyaránt!  És hajlandó is fizetni ezért! 
Akinek számít az esztétika és az elegancia, akinek nem mindegy milyen üveget tesz az asztalára.  
Aki szeretik a kifinomult ízeket.   
 
- Mi a nehézsége ennek a munkának és mi az, ami a legjobb benne?
Nehézség? Talán nagyképűen hangzik, de számomra nincs, vagyis ami esetleg van, nem látom nehézségnek. Inkább megoldandó feladatnak, ami mindig hajt előre. A szőlőben, a borászatban szocializálódtam, nőttem fel, nem idegen számomra ez a fajta változatos munka! 
 
 
- Mik a tervek a jövőre nézve? 
A házunk alatti garázst áldoztuk fel üzemnek. A hosszú távú terveim között szerepel, egy önálló épület, raktárral, 
A főzőüstön kívül, minden teljesen manuális. Rövidtávon szeretném automatizálni a többi eszköz is, hatékonyabbá téve a a munkavégzést.
Most 5 féle szörppel indulok, de szeretném évról-évre bővíteni a palettát!  
 
Tünderella elérhetőségeit itt találjátok: 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #cikk #szörp #természetes #gyógynövény #Tünderella #innivaló #gyógynövényesszörp

Szólj hozzá

Interjú Anyák