2020. dec 03.

Ezt tanultam magamról az idei évben

írta: Mayerné Répási Adrienn
Ezt tanultam magamról az idei évben

2020-ban tanultam

new-years-day-4720209_640.jpg

Hogy mit hozott számomra a 2019 és a 2020-as év? Rengeteg felismerést! A BloggerKépző 30 napos kihívásának negyedik napi témája most kikényszeríti belőlem. Már régóta gondolkodtam hasonló poston, de végül letettem róla idő hiányában. Most mégis elétek tárom.

Alkalmazkodóképesség

Eddig is tudtam, hogy nagyon jó alkalmazkodóképességel rendelkezem, de ez az év bebizonyította, hogy még sokkal többel, mint gondoltam volna. Az év bizonytalan és minden héten hoz valami újat. Ezt kell túlélni. De csak túlélni nem elég. Ki kell hozni belőle a legtöbbet és legjobbat. Persze lehet keseregni, dühösnek lenni, de ez nem visz előrébb senkit sem. Inkább újratervezni és újratervezni. Élvezni azt, ami van. Ehhez kell némi alkalmazkodóképesség, úgy gondolom. És minél több van, annál jobb.

Lelassulás

Én, aki folyton izeg-mozog, megy, új emberekkel ismerkedik, újat tanul, szeret úton lenni és a kiszámíthatatlan időbeosztás a neki legmegfelelőbb, én, élvezem az itthonlétet, a viszonylagos nyugit, hogy nem kell menni sehova sem. Fura. Egy évvel ezelött nem gondoltam volna, hogy tudok lenyugodva is létezni. Ez az itthoni lét sok dologra megtanított magammal kapcsolatban. Az elcsendesedés, a nyugalom időt adott a gondolkodáshoz, az önbizalmam építgetéséhez, a gyerekekkel kapcsolatos dolgokhoz, de még a munkám is nagyban segíti. Keresem, tapogatom a határaim szélét, tágítom azokat a bizonyos határokat.

Azt hittem, már öreg vagyok bizonyos dolgok megtanulásához, valami teljesen újba kezdeni. Pedig nagyon nem!

Számtalan dologba kezdtem bele:

- Megízleltem a mozgás örömét ismét. Új sportok, mozgásformák, táncstílusok felé is kacsingatok ismét.

- Új, a munkámhoz kellő területeket fedezek fel. Számtalan kurzuson, webináron, workshopon vettem részt.

- Észrevettem, hogy hiányzik az alkotó munka, az alkotás folyamata, így újra rajzolni kezdtem és festeni tanulni.

Ez az év egyik igazi kis hullámvasút. Néhol nagyon fent járunk és boldogság van, majd nagyon lent, mélyen és elér a kétségbeesés.

De azt hiszem, igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni azért, hogy a gyerkeim ne érezzék ezt. nem könnyű lavírozni ebben az állapotban és megőrizni a motiváltságot, az önbizalmat, az önfeledséget, a pozitív életszemléletet, de nem lehetetlen. Valahogy ebben a rosszban is meg kell találni a jó dolgokat!

És te? Hozott az idei év nagyon eltérőt, szokatlant, felismerést számodra? Tanultál az idei évből valamit önmagadról?

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

 #bloggerképző #magamról #kihívás #30naposkihívás 

Szólj hozzá

Kitekintő Anya vagyok