2020. sze 22.

Együtt könnyebb?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Együtt könnyebb?

Mai interjúm alanya Zsolya Communication tulajdonosa

zsolya-portre_33.jpg

Az élet magányos műfaj, de sok segítőd akad menet közben, a családod, rokonok, tanárok, mentorok, munkatársak, barátok, példaképek... Nélkülük mit sem érne az egész. Színesebbé, egyedibbé, izgalmasabbá teszik. Így van ez a munka világában is. A legtöbb munka, vállalkozás nagyszerűen kivitelezhető egyedül. Rengeteg előnye van, hogy a magad ura vagy. De az tagadhatatlan, hogy egyedül magányosabb is. Együtt könnyebb? Igen!

Zsolya Communication tulajdonosa, Szabó Orsolya, Zsolya a mai interjúm alanya, aki beszél segítőiről, munkájáról.

-Bemutatnád egy kicsit magad és a vállalkozásod?

Szabó Orsolya vagyok, eredetileg jogász. Közel 10 évig dolgoztam a szakmámban, de aztán egy sorsfordító utazás a digitális nomádság felé terelt. 2016 végén, a kisfiam születését követően nem sokkal indítottam útjára a Zsolya Communication-t, amely egy online kommunikációs tanácsadó cég. 

- Számos dolgot tanultál, jó pár végzettséged is van. Elárulnád a jogász munkád helyett miért választottad végül a szövegírással, social media menedzsmenttel és online kommunikációs tanácsadással foglalkozó munkakört?

A már említett nagy kaland kapcsán indult el az utazós blogom (Hortobágyi Rántott Vombat). Idővel egyre több felkérésem érkezett online és offline magazinoktól is, hogy írjak cikkeket, készítsek szövegeket. Mivel nagyon szeretek írni, így éltem a lehetőséggel - ez lett a vállalkozásom első lába.

Menetközben beálltam "gyakornoknak" egy digitális nomád barátom mellé. Egyből egy kb. 250 ezres követői bázissal bíró oldalt kezdtem el menedzselni, és ha már csináltam, szerettem is volna megérteni, mi miért történik a social media felületeken. Előbb a mentoromtól, majd nemzetközi online kurzusokból, végül pedig egyetemi képzés keretében is mélyítettem ezt a tudást.

Még a szülés előtt üzleti tanácsadóként dolgoztam, így ezt egészítettem ki és specializáltam online kommunikációs tanácsadássá. (A kettőt mondjuk nehéz szétválasztani az ügyfelek nagy örömére, hiszen óhatatlanul is kapnak üzleti iránymutatást a kommunikációs tanácsadások keretében)

- A vállalkozásod egyszemélyes brandnek indult, de azóta számos változáson esett át. Már egy igazi nagy csapat áll a Zsolya Communication mögött. Együtt jobb? Másabb?

 Nagyon sokat gondolkodom ezen, mert annyira hirtelen történt az egész. Bő egy év alatt lettünk 1-2 főből tízen. Fantasztikus szakemberek állnak mögöttem, akik emellett emberileg is példátlanok: viccesek, kedvesek, profik. 

Az egyéni vállalkozás "nehézsége", hogy minden kérdéssel te szembesülsz, minden döntés a tiéd. Nekem pedig borzalmasan hiányoztak a közös ötletelések, inspirációk, a "munkahelyi nevetgélések". 

Mivel mi nem egy klasszikus munkahely vagyunk, hanem egy szabadúszó hálózat, így továbbra is megvan a selfbrand-építés szépsége, kihívásai (mindannyiunk számára), de közben egy nagyszerű közösség részesei lettünk. Ez így most számomra nagyon kerek! 

received_766060657553286.jpeg

- Mi az előnye, nehézsége annak, hogy nem egyedül dolgozol?

Előnye, hogy mindig tanulunk egymástól, fejlesztjük egymást. Ráadásul a csapaton belüli tudásátadás nagyon erős, így összeadódnak az értékeink, tapasztalataink, képességeink.

A nehézsége: azért 10 különböző személyiséghez, családi állapothoz, munkaritmushoz és -stílushoz alkalmazkodni nem egyszerű, nekem is meg kellett ezt tanulnom. A jó vezetést még én is most sajátítom el "on the job". 

 

- Mi jut eszedbe a kedvenc mondásodról?

 

Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül! Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal!

 Ez egy nagyon találó mondás. Sokszor veszem észre azt, hogy egyedül mennyivel gördülékenyebb, gyorsabb, akár hibátlanabb a munka - hiszen nyilván azt valósítom meg, ami a fejemben van.

De én imádok csapatban dolgozni, mások tudásából, világlátásából töltekezni és maximálisan hiszek abban, hogy a jó csapat aranyat ér.

Persze én is még tesztelem és tanulom ezt. Ha mégsem ez lenne az irány, akkor még mindig ott van a lehetőség, hogy ismét egyedül dolgozzak, vagy akár más felállásban. A rugalmasság elengedhetetlen a fejlődéshez és a sikerhez.

- Egy nagyszerű kis közösséget hoztál létre, mely nem csak a munkatársaidból áll, hanem ügyfeleidből, érdeklődőkből, külsősökből is. Mennyire nehéz csapatot kovácsolni, megtartani őket, mindig fenntartani a figyelmük? 

A közösségépítés szerintem az egyik legütősebb eszköz manapság. Azt tapasztalom, hogy bármilyen kicsi közösséget is húzz fel magad köré, ha az lojális, hisznek benned és szeretnek téged, akkor úgy működik, mint egy védőháló. Megtartanak a legnagyobb krízis esetén is.

Jól látszódott ez a pandémia első félévében: azok az ügyfeleim, akiknél stabil bázist, valódi közösséget építettünk fel, könnyebben, vagy akár megerősödve kerültek ki a kezdeti válságból is.

És hogy mennyire egyszerű őket megtartani? Nem az. Rengeteg idő, pénz és energia felépíteni, valós tartalommal ellátni és inspirálóan vezetni. De ez egy folyamatosan megtérülő befektetés, hiszen belőlük lesznek a legragaszkodóbb ügyfelek. Türelem kell hozzá, elképesztő elszántság és hitelesség.

 - A mai világban szerinted mennyire van létjogosultsága az együttműködéseknek, a közösségek kapcsolódásának? Együtt vagy egyedül?

Szerintem akkor működik jól az "együtt", ha az ember "egyedül", önmagával is rendben van és tisztában van a saját értékeivel és értékrendjével. Én is próbálkoztam számos együttműködéssel, társulással, aminek egy része végül nem járt sikerrel. Miért? Mert vagy nem passzoltak a célok,vagy a munkamorál, a hitelesség, az elszántság, az értékrend.

Nem lehet és nem is kell mindenkivel együttműködni. Ez sokszor fájdalmas tanulópénzzel jár, de idővel úgyis egyre határozottabban érzed, kikkel tartoztok össze. 

zsolya-portre_77.jpg

-Rengeteg felé vagy. Mindig pörögsz. Új dolgokat találsz ki...Hogyan tudsz kikapcsolni? Van időd magadra, a divatos "énidőre"?

 Én a munkám és az utazások által töltődöm. Látványosan jobb a kedvem, ha dolgozhatok, mint ha ezt bármilyen okból is "elveszik" tőlem.

Igazából nem fogalmaztam még meg, hogy mi számít nekem énidőnek, de én annak tartom azt is, hogy eljárok fodrászhoz, hogy elkezdtem újra az üzleti angolomat fejleszteni, vagy épp együtt jógázom egy kedves ügyfelemmel. 

- Családod is van. Mennyire nehéz összeegyeztetni a karriert és az anyaságot? Tudod tartani az egyensúlyt vagy folyton lavírozni kell? 

 Szerencsém van, mert nagyon támogató a háttérország, és persze a vállalkozásom is zömében úgy alakítom, hogy a kettő ne üsse egymást, így nem érzem, hogy ebből bármilyen belső-külső konfliktus lenne. (valójában, ha nem lenne családom, szerintem még megszállottabban csinálnám, így ők az egészséges kontroll, hogy ne 0-24-ben dolgozzak) 

Köszönöm ezúton is az interjút neked!

Zsolyát megtaláljátok ezeken a linkeken:

Weboldal: www.zsolya.com

Fb: www.facebook.com/zsolya

Insta: www.instagram.com/zsolya_communication

 Fotók: Potyondi-Galasi Orsolya, Pure&Pastel

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#cikk #interjú #együttkönnyebb #vállalkozás #kommunikáció #zsolya #együttműködés

Szólj hozzá

Interjú Anyák