2020. jan 29.

Fontos számára a külső és a belső harmónia megteremtése

írta: Mayerné Répási Adrienn
Fontos számára a külső és a belső harmónia megteremtése

Magazint vezet, ruhamárkája van és önismereti workshopokat is tart nőknek

84262751_2816604498399546_6676183193097338880_o.jpg
Baján, az ország szívében lakik, egy kisvárosban. Egyszerre ezer dolgot csinál és hihetetlen energia árad belőle. Ő Kretter Bea, a Beango ruhamárka tulajdonosa, a Műhelymagazin írója és számos önismereti workshop szervezője.  Missziója a vidéki nők külső és belső harmóniájának megteremtése, ebben a térségben lakó nők erősítése.
- Nagy világutazó vagy. Mesélnél honnan indultál, hova tartasz, milyen utat jártál be?
Világutazó vagyok, de csak idézőjelben. Nagyon sok helyre szeretnék eljutni még, ami a korábbii utazásaimhoz képest még semmi. Marosvásárhelyi kis álmodozó voltam, nagymamám varrógépe mellett, ahonnan egyenes ág vezetett a textil szakos középiskolai tanulmányokig. Ha rajtam múlik, akkor grafikus vagy valamilyen rádiós, tévés munkám lenne most, sok irányító kezecske segített, hogy elinduljak ezen az úton. Első sorban anyukámé, aki engedett egész pici korunktól mindenbe belelátni, megismerni a táncot, a művészeteket, aztán később a textil tanárnőmé, aki kvázi nem hagyta, hogy más irányt kezdjek el járni. Így 2008-ban azon vettem észre magam, hogy ülök anyuval a Kolozsvárra tartó buszon, a felvételi papírokkal a táskámban. Ott tanultam három évet, aztán felvételiztem Budapestre. Az azt követő majd két évet ott töltöttem. Itt ismertem meg a mostani férjem, aki már a kapcsolatunk elején visszaköltözött Bajára, mert családi vállalkozást indítottak. A nyüzsgő budapesti élet után, én is leköltöztem a kisvárosba.
- Milyen érvényesülni nőként egy kisebb városban, vidéken?
Nekem hat évembe telt beilleszkedni. No nem csak nőként, hanem mint ember, mint vállalkozó szemléletű fiatal. Úgy látszik mostanra értem meg annyira, hogy egy tudatos, évekig épített vállalkozást végre elindítsak.
83989763_2816604298399566_3700159856452304896_o_1.jpg
- Mertél nagyot álmodni és önmegvalósítani. Nehéz dolog? Milyen tényezők segítettek és milyenek hátráltattak?
Nekem viszonylag természetesnek tűnik. Mintha ez lenne az utam. Persze rengeteg bizonytalanság, kételkedés, újrakezdés és imposztor szindróma követi folyton egymást, de amikor kijön egy ötlet, az olyan egyértelmű és könnyed érzés. Egyik segítő tényező az önmegvalósításban az idő volt, amit magammal tölthettem, persze mindezt terhességi hányingerek, később pedig a gyereknevelés első két éve mellett, ami legalább ugyanannyira volt segítség esetemben, hiszen friss anyaként egy teljesen más világ nyílt meg (ezt szerintem sok anya tapasztalja). Életemben elöszőr elmentem egy fejlesztői tréningre, és ott indult el az igazi lavina. Hatalmas felismerésekben volt részem önmagammal és az üzleti ötletemmel kapcsolatban. Elkezdtem új oldalról vizsgálni magam és a vállalkozást. Szóval óriási segítő tényezők voltak trénerek, coachok, különböző szakmai workshopok, és sok könyv. 
- Úgy érzed, most a helyeden vagy? Megtaláltad az utad?
Többé-kevésbé. Azzal, hogy elindultam egy mélyebb önismereti úton, sok olyan tényező került felszínre, sok kényes dolog lett megfogalmazva, amit lelkileg nehéz megemészteni, de úgy gondolom ez egy holtig tartó gyakorlat. Ennek ellenére úgy érzem igen, megtaláltam az utam, ami velem együtt fog változni, életszakaszaimtól függően hozzám fog idomulni éppen azért, hogy soha ne érezzem tehernek a munkámat, és maximálisan tudjak a vendégeimre összpontosítani. 
83112287_2816605465066116_8874271374139457536_o.jpg
- Nem kis feladatot tűztél ki magad előtt. Nőket, női vállalkozókat, anyákat segítesz fejlődni, önkifejezni, vállalkozni, tapasztalni, kikapcsolódni. Miért pont ezt választottad munkádul?
Nőknek segítünk megtalálni az összhangot a személyiségük és a ruhatáruk között, A harmónia megteremtésének útján vezetjük végig stílusterápia és a divat, mint pszichológia alkalmazásával őket.
Ebben segítségemre van Beck Laura grafoterapeuta, aki az önértékelési, önbizalmi problémákkal küzdő ügyfeleknek segít. Motiváló és inspiráló programsorozatainkon így az önismeret és a stílus témáit dolgozzuk fel, a gondolati és testi átalakulás érdekében, kreatív eszközökkel. 2018-ban kismamaként, fáradtan, egy újszülöttel a kezemben jöttem rá arra, mennyire fontos a támogatás, a közösségbe tartozás és így jött létre a gondolat, miszerint ha nem találok ilyet, akkor megcsinálom a magamét. Így most már egy támogató közösségben, együtt tudunk énidőt szakítani magunknak, hogy az életszakaszbeli változások után, mélyrehatóbban megismerjük és az újdonságokhoz igazítsuk a külső és belső énünket. A hab a tortán pedig, hogy a stílusműhelyben olyan teljesen egyedi ruhákat szabunk az ügyfeleink személyiségére, melyek visszatükrözik a valódi énjüket és melyek sikeresebbek lesznek munkában és magánéletben is. Akik eddig velem dolgoztak felismerték, hogy az öltözködés egy eszköz, mely hozzásegít, hogy megmutassuk kik vagyunk valójában. Stílusunk tudatos építésével, a személyiségünk összetettségét fejezzük ki, melynek része a szellemiség, szeszély, attitűd, kreativitás, függ a vágyainktól, az aktuális hangulatunktól és életszakaszunktól. A ruha valódi vizuális benyomást kelt, egy emlékezetes azonosító jel egy olyan világban,  amely egyébként elriasztja az identitást.  
83265513_2816604451732884_6616355114707845120_o.jpg
- Ez mellett egy magazint is vezetsz és saját ruhamárkád is van? Mesélni róluk?
A hozzánk látogatók a helyszínen válogathatnak a saját tervezésű szezonális Beango ruhakollekcióból, továbbá tervezzük az országos elérhetőséget, addig is Szegeden a Hype Design Store-ban elérhetőek, a bajai műhelyen kívül. A márka 2014-ben indult, azzal egyidőben, ahogy ide költöztem. És igen, van egy tavaly indított online női magazinunk is, mely a stílust kedvelő, vidéki közösségeket hivatott összekapcsolni. A színes és egyedi, önmagukat felvállaló fővárosi szféra példája által inspirálva, szeretnénk népszerűsíteni Magyarország kisebb városaiban is azt, hogy a belsőnk megismerésével vállaljuk fel igazi személyiségünket az öltözködésünkben is, hiszen egyediségünket élvezni kell és megjeleníteni. Missziónk a külső és belső harmóniánk megteremtése, az önismeret, a kreativitás, a divat és az öltözködés eszközeivel. 
- Hogyan tudsz ennyi mindent összeegyeztetni? Hiszen egy gyönyörű családod is van.
Lehetetlen. Ha egyik megy, a másik kevésbé. Azért is van, hogy a magazin most egy picit lelassult, de folyamatosan nyitott szemmel és szívvel járok, hogy olyan partnereket, segítőket vonzzak be, akik tudnak azonosulni velünk. Emellett nagyon igyekszem és különös figyelmet fordítok arra, hogy a családdal töltött idő, kielégítő legyen és senki ne érezze mellőzve magát, és azt tapasztalom, hogy ha az időmenedzsmenttel jól bánok, akkor nyugodt vagyok, kiegyensúlyozott és ezáltal az otthon töltött idő is sokkal kellemesebb. Most azon dolgozom, hogy a hétköznap délutánok mellett a hétvégék is nagyrészt a családé legyen, egyelőre lehetetlen küldetésnek bizonyul. 
- Mik a terveid a jövőre nézve?
Letisztulás. Nem szeretnék a 'sokat akar a szarka' csapdájába esni, így most az elsődleges cél az, hogy a környezetem, a vevőim visszajelzései és az érdeklődések alapján azokat a szolgáltatásokat erősíteni, amire szükség van, a többit pedig kiosztani vagy megszüntetni. Álmok vannak továbbra is, sőt 5-10 éves tervek is vannak, de egyelőre megtartom magamnak, hátha nem sikerül összehozni (nem babonából). :) 
https://www.facebook.com/stilusmuhely
ReAd-blog
#interjú #cikk #önismeret #női #vállalkozás #műhelymagazin #beango #stílusműhely #kretterbea 
84177795_2816605321732797_6590457445460475904_o.jpg
Szólj hozzá

Interjú Anyák