2019. már 26.

Technika, ami kifog rajtam

írta: Mayerné Répási Adrienn
Technika, ami kifog rajtam

Okosabb egy gyerek?

 

smartphone-1957740_1280.jpg

Bizony technikai analfabéta vagyok, nincs mit szépíteni rajta. Kifog rajtam az új telefonom kezelése, az érintőgombos mosógépem is, de ennek az új blognak az admin felülete is. Ki tudja, még mi nem okoz nehézséget, talán bármi, amit bedugni kell valahová vagy ami árammal működik, esetleg elemmel...

Férjem évek óta mondogatja, hogy nem igazán vagyok ezen a területen életképes, mindent meg kell mutatnia nekem. Ha ledobnának ejtőernyővel az esőerdőben nagyobb esélyem lenne a túlélésre, mint technikai gépek arzenáljának segítségével..

Aztán, mikor bele tanulok a dologba, penge vagyok belőle. Az első aprócska gondig. Vagy míg be nem krepál a kütyü és újat kell venni. Márpedig ami a kezembe kerül, az elromlik záros határidőn belül. Évekig el lennék én azzal a fránya telefonnal vagy fényképezőgéppel is, ha nem romlana el a közelemben. De minden elromlik, ami technika.

Az megvan, mikor mész az utcán és a lámpák sorra alszanak ki? Pedig nincs szuperképességem és nem nyelem el az áramot. De mégis. A nyomtató is nálam romlik el, és bizony a pénztárgépszalag is kifogy, ha a közelébe kerülök. A sima tollakról nem is beszélve, amikre szintén veszélyes vagyok ám! De nagyjából mindenre, ami nem él. Na jó, utóbbira sem teljesen igaz, mert a növényvilág is kihalásra van ítélve, ha hozzám kerül.

Talán még a régi Commodore számítógépeknél keresendő a hiba. Már akkor tudtam, hogy elvesztem. Az a sok gomb és ezt oda dugod, azt oda kapcsolod. Végem volt. Tudtam, hogy most eljött a vég. És azóta mindent gépiesítettünk, mindent gépek csinálnak. 

camera-1340552_960_720.jpg

És ami a legcikibb, hogy a 2 éves gyermekem könnyedén megoldotta a telefonom zárját, mikor elszelelt vele. Vagy az 5 évesem magyarázza, hogyan kell a tabletet használni, pedig eskü, nem gyakran van az ő kezében sem. 7 évesem pedig hiba nélkül elboldogul a telefonommal vagy a fényképezőgéppel úgy, hogy senki sem mutatta meg neki a használatát. Nekem meg az új távirányító is gondot okoz. Egy autó vezetése pedig egyenesen ijesztő, nem beszélve férjem CNC gépeiről és azoknak a hangjáról, hirtelen mozdulataikról.

Bevallom férfiasan (akarom mondani nőiesen), hogy gyermekeim simán lepipálnak kütyühasználatban, technikában.

Ők már bele születtek ebbe. Az anyatejjel szívták magukba. De úgy látszik az összeset átadtam nekik, mert nekem nem sok jutott. Természetes nekik. Talán jobb a beleérző képességük, frissebb az agyuk hozzá, jobban rááll a kezük, mint nekem.

Én legszívesebben a petróleumos, kályhás világba teleportálnék, amikor nem volt autó, sem áram, sem kütyü, semmi az ég egy adta világon.

car-cow-2276089_1280.jpg

 

Szólj hozzá

Anya vagyok