2023. aug 11.

Ha jó harisnyát szeretnél...

írta: Mayerné Répási Adrienn
Ha jó harisnyát szeretnél...

legs-459660_640.jpg
Minden nőnek legalább három harisnyája akad otthon. Na de a legjobb, legelőnyösebb, legtartósabb vajon? A Harisnyanadrág.hu egyik tulajdonosával, Hanga-Révész Krisztinával beszélgettem a harisnyabizniszről. 
- Hogyan jött a harisnya biznisz? Mióta megy a vállalkozás?
 
A harisnya bizniszbe belesordrodtam. Férjemet interneten ismertem meg, az első randira mindketten autóval mentünk. Ő az akkori szállítóautóval, ami fel volt matricázva egekig erő lábakkal és harisnyákkal. 
Szinte a kezdetektől a cégnek dolgozik, bőven több, mint 20 éve. Azóta sok minden változott, sokat megélt a cég, az üzletág, az ország, a világ. Mindenki tudja mi történt a vállalkozásokkal a covid, a válság alatt....
Mi 2020 januárban vettük át a céget, amikor a korábbi tulajdonos már több éve külföldön élt családjával. 1,5 hónap múlva beütött a krach... Bezárták a boltokat, nem mentek az emberek dolgozni, rendezvényekre, de még utcára sem. Nem a harisnya volt az első gondolatuk.
Nem titok, nekünk szenvedélyünk lett ez az üzlet, igazi közös, szerelemgyerek. A covid közbeszólt és sok szempontból új irányt, új tudást, új arculatot kellett létrehoznunk, gyakorlatilag napok, hetek alatt. Szó szerint mindenünk benne volt a cégben. De ez nem siránkozás, büszke vagyok arra, hogy most minden mellett (és nem ellenére ) jelen időben beszélhetek a mi vállalkozásunkról.
 
- Ki a webáruház fő célcsoportja? Kiknek érdemes benézni és vásárolni? 
 
Tudom, tudom, a célcsoport fontos kérdés és meg kell határozni, de... Azt gondolom, hogy 16-100 év között mindnekinek (igen, férfiaknak is) van több színben, méretben, stílusban termékünk. Mivel webshop, valóban meg kellett határoznunk egy irányt a stílusra vonatkozóan. Ez a csajos, friss kinézet inkább szól a 20-50-es korosztálynak, nőknek, de valóban mindenki találhat nálunk kedvére valót. Benézni annak érdemes, aki nagyon jó minőséget szeretne, igazán jó áron. Különböző stílust, méretet és színt pedig talál magának, így az nem kell, hogy keresési feltétel legyen.

 4036_1.jpeg

- Sosem gondolkodtál arculatváltozáson, teljesen más termékekre váltani?
 
Mindig gondolkodunk, folyamatosan, de nem váltáson, hanem bővítésen. Hogy ki tudjuk szolgálni az igényeket, és még több elégedett vásárlónk legyen. Mára már számos nyári termékünk van, kifejezetten melegebb időkre Combszalagot például pár éve még csak nálunk lehetett kapni a magyar webáruházak közül, legalábbis amikor behoztuk a terméket, a keresők mást nem adtak ki.

- Mi adja a nehézségét? Mi a legjobb ebben a vállalkozásban? Mi az, amiért érdemes csinálni?

A legnagyobb nehézséget igazán frappánsan csak nemrégiben tudtam megfogalmazni:
Egy új érdeklődő azt látja, hogy nagyon kedvező árú termékeink vannak, így bízzon abban, hogy valóban kiváló a minőségük, nem könnyű. Ahhoz ellenben nem elég olcsó, hogy megkockáztassa azt, hogy vesz egy rossz minőséget. Szóval vagy sokkal drágábban kellene árulni őket, vagy van az az út, amit csinálunk, hogy elmondjuk mindenhol, miért tudunk ennyiért adni, ilyen minőséget.

Az a legjobb, hogy a miénk, hogy együtt csináljuk és ennek megfelelően bánunk a vásárlókkal, a termékekkel. 3 fő gyártónk van, mindegyikkel 20+ éve dolgozik a cég, nem véletlenül. Kölcsönösen tiszteljük egymást és tudjuk, hogy ugyanaz a célunk. Amikor kiválasztjuk a szezonális kollekciót, akkor egyesével megfogjuk, megnézzük, milyen az anyaga, színe, mintája. Éjszakában nyúlóan forgatjuk a mintákat (és vitatkozunk), hogy melyeket válasszuk. Aztán természetesen ki is próbáljuk, teszteljük. Nincs olyan nap, hogy ne lenne rajtam saját termékünk. Hiszen ha más nem, egy zokni, bugyi, combszalag, valami mindig aktuális. Ahogy mondtam is, 40 fokban, a strandról hazafelé, is van termékünk, amire szükség lehet.

a04_1.jpeg


De ezek, a termékek, mind semmit sem érnek, ha nincsenek a Vásárlóink. Nagy betűvel, mert tényleg úgy kezeljük őket. Megnézzük, emlékszünk is, amikor valaki már többször rendelt. Én ellenörzöm a csomagok szállítási idejét is, így duplán találkozom a Vevőink nevével és megmaradnak. Gyakran kapnak kedvezményt is a visszatérők, mert tényleg nekünk Ők a fontosak, Ők adják a mi üzletünket. Nemrég például berendeltünk az egyik harisnyánkból egy színt, amit már nem forgalmazunk, de egy hölgy megkeresett minket, hogy neki az a kedvence. Mindig 10-20at vesz belőle, hogy legyen neki évekre. Minden nap az van rajta, csak az a márka, csak az a szín. Most már nincs több, máshol ez a márka nem kapható és még a gyártó is hozzánk küldte. Nem mondom, hogy 1 darabért be tudunk rendelni egy egész kartonnal, de így most nála is és nálunk is van még pár évre elegendő ebből a színből és meretből.
De megint elszaladtak a gondolataim, amikor a harisnyáinkról beszélek, nehéz leállnom. 

 

- Milyen különlegességek kaphatóak nálad?

Említettem már, hogy a márkaink is különlegesek és volt szó a combszalagról, ami az egyik büszkeségem.
Másik 2 szenzáció, ami szintén nálunk volt először, talán még most is csak nálunk van, az a titok bugyi és bimbó tapasz. Most maradok titokzatos és nem megyek bele részletesebben, hiszen az oldalunkon minden megtalálható, de azt elárulom, hogy egy gyönyörű kis estélyi, nyári ruha, party cucc, könnyű nyári randi ruha alá ezekre szükség van!!! Ezeken kívül a szezonális termékek között is mindig akad olyan egyedi, ami csak a készlet erejéig van! Nem hozunk belőle sokat, így garantáltan nem jön szembe senkivel sem az utcán a vásárlóink közül. Ha pedig mégis, akkor tudjátok, hogy ketten már biztosan jól választottatok.

357553832_678247694341134_53459875590574300_n.jpg

- Mesélnél arról, hogy milyen a jó harisnya? Mire kell odafigyelni a kiválasztásánál?

A jó harisnya az, ami színben és méretben passzol hozzád, den számban és anyagban pedig az alkalomhoz. Ez egyszerűnek hangzik és van, akinek az is. De ha mégsem, akkor szívesen segítünk a kiválasztásban, mert szinte biztos, hogy tudunk újat mutatni. Persze vannak "alapdarabok", melyekből mindenkinek érdemes otthon tartania néhányat. Ilyen egy megfelelő testszínű, egy fekete, egy alakformáló, egy nyári estékre való vékony den számú és egy téli hidegben melegen tartó vastag, puha anyagú. Ezek után jöhetnek a színes, mintás darabok, szintén a saját és az alkalom adta ízlésnek megfelelően.
Egy alkalommal egy hölgynek a testszínű harisnyákról beszéltem. Nem annyira értette, miért emelem ezt ki ennyire. Aztán megmutattam, hogy csak az egyik márkánk, egy fajtájának, 20 Den-es változatából van 6 fajta testszínűnk. Tehát Hölgyeim, egyszer érdemes megtalálni az igazit és aztán azt nem elengedni. 

 

- Két dologra kifejezetten figyelsz, ez a minőség és az árak. Ezeken kívül milyen szempontok alapján kerülnek be hozzád a harisnya fajták és egyéb áruk?

Igen, a minőség és az ár. Sokan vagyunk erre érzékenyek. Emellett azonban a divat, a szépség, a nőiesség, az elegancia is fontos. De van, hogy olyan igényt elégítünk ki egy-egy termékkel, ami nem feltétlenül a mi, azaz az én világom. Például mintás harisnyák esetében nézzük a trendeket, a vásárlói igényeket és persze a saját elképzelésünk is benne van. Vigyázni kell ezzel, mert ami nekem tetszik, nem biztos, hogy másnak is. És nem az a cél, hogy az én amúgy jelentős otthoni készletemet tovább növeljem. Így fel kell tenni a kérdést: A vajon ezt ki venné fel? Kit célzunk meg vele?
Amikor pedig bővítjük a kínálatot, akkor mindig az a cél, hogy kimondott, vagy ki nem mondott igényeknek tegyünk eleget. Nyilván nem mindig sikerül jól, vannak melléfogásaink. Azokból mindig tanulunk. A Férjem egyébként abban is szuper, hogy kicsit finoman visszavesz az én lelkesedesemből, amikor arról van szó, hogy ez de szép és ez is és ez is....

img_5407_medium_1.jpeg


Azért mondok egy példát, ami engem azóta is kísért .
Bio harisnyát hoztunk be, 2 színben. Biztos voltam benne, hogy ez jó irány, ilyen is csak nálunk volt. Ütős lesz! Igazi "zöld" harisnya a gyorsabb lebomlás jegyében. Az egyik szín elment, de az is nehézkesen, szinte mindegyiket "személyesen", beszélgetve adtuk el, pedig tényleg szuper anyaga van (ezzel minden használó, aki visszajelzett, egyet is értett). A másik szín viszont sokáig "rajtunk maradt". Én viszont azóta is nagyon szeretem és hordom is, büszke is vagyok rá. Abban azonban biztos vagyok, hogy egy ideig nem győzöm újra meg a Férjemet, hogy rendeljünk be egy készlet bio harisnyát újra.

- Mi a cél, mondjuk 5 vagy 10 év múlva?

A célunk az, hogy sokan ismerjék meg és ha megismerték, akkor már szeretni is fogják, az általunk kínált harisnyakat, zoknikat, alsóneműket. 5 év múlva szeretnék neked arról beszámolni, hogy vállalkozásunk továbbra is családias, minőségi és olyan állandó közönséggel rendelkezik, akik a harisnya szóra már ütik is be, hogy www.harisnyanadrag.hu. Azt is szeretném elmondani Neked, hogy bár nagy a verseny és tisztelet a versenytársaknak, de ott vagyunk, ahol lennünk kell a mezőnyben. Nem szeretnénk a legnagyobbak lenni, nem szeretnénk hatalmas gyárak tulajdonosai lenni, csak szeretnénk ezt a szenvedélyünket úgy élni, hogy az mind a kedves vásárlóinknak, mind nekünk megérje. Mert Ők is, mi is megérdemeljük.


10 év múlva pedig az akkor majd 16 éves lányomat fogom arról kérdezgetni, hogy mi most a trendi.
Őszinte leszek, nem vágyunk arra, hogy milliárdosok legyünk, nem szeretnénk nagyobb házat, sem luxus ingatlant, sem milliós telefont vagy órát. Egy munkás, de élhető, pörgős, de szükséges pihenőkkel megélt, munka és magánéletbeli egyensúlyt, egy normális, becsületes (továbbra is) életét szeretnénk élni.

www.harisnyanadrag.hu

https://www.facebook.com/harisnyanadrag

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#reklám #szponzorálthirdetés ,xinterjú #női #öltözködés #harisnya #fehérnemű

Szólj hozzá

Interjú