2023. júl 12.

Horváth Ildi: Tacskó, ​vizsla és a többiek

írta: Mayerné Répási Adrienn
Horváth Ildi: Tacskó, ​vizsla és a többiek

A

picture-5.jpg

Egy kutya érkezése a családba, nagy felelősség! Kiválasztani azt a fajt, amelynek a mentalitása, nagysága illik a legjobban a családhoz, nem könnyű dolog. Ebben nyújt nagyszerű segítséget a gyerekek számára Horváth Ildi könyve. Remekül bemutatja egyes kutyafajták jellemzőit, kinézetét, ahogy azt is, egy kutya gondozása sok feladatból áll. Nem csak enni, inni kell adni neki, hanem orvoshoz vinni, szeretgetni, fésülni, tanítani. De nem csak ebben mélyedhetnek el a gyerekek a könyv során, hanem a kutyák mimikájában, történelmében is például.

Közérthető nyelven, szórakoztató módon, élethű illusztrációkkal, apró tippekkel fűszerezett kötet, mely egy kutya kiválasztása, érkezése előtt hatalmas segítség lehet! De nem csak akkor írnám elő kötelező jelleggel, ha a család kutyát szeretne, hanem általánosságban is. A gyerekek sokkal jobban megismerhetik a kutyákat a kötet segítségével. Olvasmányként is tökéletesen szórakoztató, informatív. Az egyik legnagyobb előnye, hogy nem csak a 4-5 éveseket, vagy a 6-7 éveseket látja el megfelelő információkkal, hanem a nagyobb, 10-12 éves gyerkőcket is. És hát az illusztrációk. Kedvem lett egy-egy kutyát nekem is megrajzolni, bár nem menne ennyire aprólékosan, cukin, mint az írónőnek, aki nem csak az írója ennek a bájos kötetnek, hanem illusztrátor is egyben! 

http://www.horvathildiko.com/

359932950_628829659209176_2516345845264853192_n.jpg

Viktória véleménye(8 éves):

A könyvet  a 7,8,9 éveseknek ajánlom. Nekem a kedvenc kutyám a cocker spanyel és a husky, mégis a mentő kutyák és a szánhúzó kutyusos oldalak tetszetek a legjobban.Az tetszet még, hogy a könyvben felsoroltak nagyából minden fontos dolgot az adott kutyákról, az anatómiájukat, kinézetüket, mindezt képpel is megmutatva, a jellemzőiket is. De a kutya származása is helyet kapott a könyvben. A kutya mimikát nekem eddig egy kicsit nehéz volt megérteni, de most már jobban fogom tudni .Nekem nagyon tetszet a könyv, szépek voltak a képek, és nagyon sokat tanultam is belőle. Remélem hamarosan lesz újra kutyánk, akkor ezáltal ki fogom tudni választani, melyik fajta illik hozzánk.

359690835_3750242575258215_4845373892068094351_n.jpg

Daniella véleménye (12 éves)

Én személy szerint inkább macskás típus vagyok, de a kutyákat is szeretem. Így nagy élvezettel kezdtem bele a könyv olvasásába. A legjobban az tetszett benne, hogy minden oldalon voltak képek, meg kutyafajták. A képek segítettek olvasás közben elképzelni, hogy a kutya hogyan néz ki, milyen tulajdonságai vannak. Hogy egy-egy kutyafaj milyen, abban a szöveg is sokat segített, de a képek még jobban. Mivel nem csak a kinézetüket ábrázolták, hanem a jó és a rossz tulajdonságaikat is, még könnyebb volt megismerni a kutyák fajtáit. Én, személy szerint a nagyobb fajta kutyákat szeretem, de mégis valahogy a kedvenc oldalam a 30.-ik oldal volt, ahol a különleges vadászkutyákkal foglalkoztak. Emellett nagyon tetszett, hogy nem csak leckék és ismertető oldalak voltak, hanem a hangulatukkal kapcsolatban is sok dolog volt. Külön mesék is voltak benne, ami nagyon jó volt. Elismerem, hogy az elején kicsit szomorúsággal olvastam a könyvet, mert nekem is volt egy kutyám, akit úgy hívtak, hogy Pajti. És ő már nincs velünk, nem él. De a végére egészen felvidultam, ahogy ezt az olvasmányt olvastam és lapozgattam a nagyszerű képeket.

Kedvenc kutyafajtáim a könyv alapján a rendőrkutyák lettek, mint például a németjuhász. A másik kedvenc fajtám még a keverék kutyák, valahogy ők állnak a legközelebb hozzám.  De tetszett a bernáthegyi, az újfunllandi, a spicc, németjuhász, husky, cocker spániel, bichon frise, bichon bolognese, csau-csau, akita inu, skót juhászkutya, border collie, berni pásztor, és a kaukázusi juhászkutya.

A betűk nagysága az olvasmányban pont jó volt. Az egyetlen kritika, amit mondani tudnék, az az, hogy szerintem túl rövid volt a könyv. Még szívesen olvastam volna, esetleg kibővítve cicákkal, papagájokkal és többi állatfajjal. 9-10 éveseknek ajánlom leginkább és azoknak, akik kutya választás előtt állnak. De azoknak is javaslom olvasásra, akik kutyarajongók, vagy háziállatott szeretnének, mert ebböl a könyvböl megtudhatják, hogyan kell nevelni őket, mire figyeljenek. 

András (6 éves):

Nagyon szeretem a kutyákat, bár most sajnos nincs. És anyu azt mondta, nem is lesz még egy ideig. A könyvben sok izgalmas kutyafajtát ismertem meg, amikről eddig nem is tudtam. A képek nagyon cukik és így sokkal könnyebb elképzelni, hogyan néz ki az a kutya. A könyv alapján sokkal könnyebb lesz kiválasztani majd később, milyen fajta kutyusunk legyen. Érdekes volt a sok apró dolog a négylábúakkal kapcsolatban. Sok új dolgat tanultam. 

A könyvről, az írójáról és illusztrátoráról itt bővebben: http://www.horvathildiko.com/#cbp=projects/project.php?id=83

Fülszöveg:

Szeretnéd tudni, hogy mióta élnek együtt az emberek és a kutyák, és kik a legközelebbi rokonaink? Szeretnéd megérteni a kutyák beszédét, és megtanítani a saját kutyádat egy csomó hasznos dologra? Szeretnél megtudni sok-sok apró érdekességet és legendát a kutyákról? Kíváncsi vagy, hogy mi jellemző a különböző kutyafajokra, miközben egy gyönyörű képeskönyvet lapozgatsz?

Tudj meg (majdnem) mindent a kutyákról!

80 oldal 
keménytáblás 
ISBN: 9789635870899 
Illusztrálta: Horváth Ildi

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá