2023. máj 02.

Farkas Anita számára az írás a legjobb önkifejező eszköz!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Farkas Anita számára az írás a legjobb önkifejező eszköz!

pakspress.jpeg

Farkas Anita jelenleg első regényén dolgozik, amely egy romantikus történet lesz, de krimi szál is helyet kapott benne. Ő mesélt az írásról, és könyvének születéséről.

- Mióta írsz? Rögtön tudtad, hogy nem a könyvfióknak fogsz írni, hanem ki is adod a műveidet?
Tinédzser korom óta alkotok. Először csak magamnak írtam naplókat, emellett nagyon szerettem az irodalom órákon esszéket, értekező fogalmazásokat papírra vetni. A véleményközlő műfaj a mai napig közel áll a szívemhez. Aztán hosszabb kihagyás után a gimnázium vége felé fogalmazódott meg bennem, hogy újságíró szeretnék lenni. Ilyen irányú tanulmányokat folytattam a főiskolán, és moderátor végzettséget szereztem. Már az ott töltött évek alatt elkezdtem regényt írni, amit az akkori blogomra töltöttem fel. Mivel nem haladtam a történettel, úgy döntöttem nem erőltetem. Versírással már a gimiben próbálkoztam biztatott az irodalom tanárom, hogy folytassam, de akkor még nem éreztem magamban elég tehetséget, motivációt hozzá. Aztán sok évvel később bizonyos romantikus érzéseket a tőlem megszokott elbeszélés, blogszerű bejegyzés helyett vers formában vetettem papírra. Először valóban csak magamnak, a fióknak írtam, de ahogy gyarapodtak arra gondoltam miért is ne lehetne belőlük könyv.


- Mi az a dolog, ami az írásra buzdított? 
Valaki táncol, más zenél, én írok. Számomra ez a legjobb módja az önkifejezésnek. Emellett akár öröm, akár bánat ér, nekem így a legkönnyebb a gondolataimat, érzéseimet rendeznem. Sokat segít terápiás jelleggel is például negatív élethelyzetek, vagy nem működő kapcsolatok lezárásában. Amikor kiírom magamból a dolgokat megkönnyebbül a lelkem.


- Milyen jellegű műveket írtál korábban? Mik voltak a visszajelzések?
A korábbi blogjaimon személyes jellegű, velem történt eseményeket dolgoztam fel. Írtam két romantikus novellát. Internetes magazinokban publikáltam ajánlókat, véleményeket. Pozitívak és építő jellegűek voltak a visszajelzések. Az külön öröm számomra, hogy profi íróktól is kaptam reakciót, hiszen kezdőként tőlük sokat tudok tanulni.

farkas_anita.jpg


- Mit szóltak a közvetlen környezetedben, hogy írásra adtad a fejed?
A közvetlen környezetem örömmel fogadta, hogy elkezdtem megvalósítani az álmom.


- Kik azok, akik segítenek az utadon?
A családom a barátaim, kis csapatom állandó szerkesztőm Máté Brigitta, és Németh Balázs, aki a tördelésért, és a borítótervezésért felel, utoljára, de nem utolsó sorban pedig a Lendület Magazin csapata.

- Elsőként verses köteted jelent meg. Mi volt a legnehezebb és a legjobb része magának az írásnak, a könyv kiadásának?
A legnehezebb része, hogy korábbi sebeket kellett újra feltépnem, majd meggyógyítanom. A szerelem, és a társadalmi kérdések témái mellett személyes traumáimat (családon belüli, iskolai erőszak) is feldolgoztam benne, amiről a mai napig beszélnem, írnom nehéz. Megfordult a fejemben, hogy finomabban fogalmazok, de a történtek kozmetikázása agyon csapta volna az őszinteséget, és a hitelességet, amik alapköveim a minőségi alkotáshoz. A legjobb része, az egész alkotási folyamat az írástól a szerkesztésen át, a tördelésig, borítótervezésig. Mivel magánkiadásban jelentettem meg, valamennyi folyamatnál ott kellett lennem, és a végszó az enyém volt. Imádtam az egészet, ahogy a kézzel írott lapokból egy lapozható kézzel fogható könyvvé váltak a gondolatim, érzéseim.

rolunk_szol_3d.jpg

- Jelenleg az új könyveden dolgozol. Mesélnél róla? Milyen kiadó gondozásában jelenik meg?
 Milyen zsánerben készült? Mennyi kutatómunka előzte meg? Kiknek készül elsősorban?


Az első regényem írom. Tulajdonképpen a főiskolán elkezdett ötlet az alapja, bár csak annyi maradt meg belőle, hogy „valaki visszajön a városba”, plusz egy szereplő személyét tartottam meg. Romantikus történet lesz, krimi szállal, mert magam is nagyon szeretem, ha van valami rejtély, amit az olvasónak meg kell fejtenie. Rengeteg kutatómunka előzte meg, hiszen még nagyon kezdő vagyok nagyobb terjedelmű írás terén, de a hitelesség nagyon fontos számomra. Ezért muszáj mindennek utána olvasni, hogy az olvasók kezébe egy érdekes, izgalmas sztorit tudjak majd adni. A romantikus szál miatt úgy gondolom, a nő olvasóimnak jobban fog tetszeni akárcsak a novelláim, de ahogy a verses kötetem esetében, itt is arra törekszem, hogy mindenki számára megfelelő olvasmány legyen.


- Mit csinálsz szívesen, amikor éppen nem írsz?
Olvasok, sorozatokat nézek, gyarapítom, frissítem a meglévő tudásom, és nagyon szeretek utazni, általában a húgommal, és a nővéremmel ruccanok ki Tesós túrákra.


- Mik a jövőbeli terveid?
A legfontosabb az új könyvem kiadása. Eredetileg tavaly szerettem volna kijönni vele, de egy elhúzódó egészségügyi probléma miatt pihentetnem kellett a kezem, így halasztottam. Idén pedig már az év elején egy újabb negatív élethelyzettel kellet szembenéznem (amit, most itt nem szeretnék részletezni), ami szintén veszélyezteti a megjelenést. Egyelőre nem szeretnék halasztani egy újabb évet, de konkrét dátumot sem ígérek. Minden erőmmel azon leszek, hogy még idén a kezükbe foghassák az olvasók az új könyvem, valamint a Rólunk szól utánnyomása is tervben van. Azt kérem, hogy, akit érdekel a munkásságom tájékozódjon a facebook oldalamon az aktualitásokról. Az új kötet kiadása után szeretnék legalább egy évre visszavonulni szünetre. Teljesen nem tűnök el. A közösségi felületeimen, és a honlapomon, valamint a Lendület Magazinban továbbra is olvashattok tőlem. Viszont egy újabb könyvre majd várni kell.

Anita elérhetőségei:

Facebook:
Farkas Anita szerzői oldala

TikTok:
Farkas Anita TikTok

Instagram:
Farkas Anita Instagram

Honlap:
Farkas Anita

Fotók: Paks-Press Hírügynökség, Farkas Anita

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

Szólj hozzá

Interjú