2022. okt 04.

Egy könyv nagyon szubjektív dolog...

írta: Mayerné Répási Adrienn
Egy könyv nagyon szubjektív dolog...

Interjú Adriana Tanner írónővel!

received_454606073399867_1.jpeg
Adriana Tanner könyve hatalmas sikereket ért el! Korábban mesélt már a blogomon a könyve megírásáról, de ma egy kis utókövetés miatt, újra kérdeztem. 
- Nemrégiben jelent meg első könyved, az 5 nap L. A.-ben. Olyan fogadtatást kapott, amit reméltél?
Nagyon kedves fogadtatásban részesült a könyv. Megdöbbentem, hogy a család, a barátok az ismerősök milyen érdeklődéssel és kedvességgel viszonyultak az egészhez. Ez a könyv arra ébresztett rá, hogy mennyi nagyszerű, támogató ember vesz körül. Sokan írtak miután elolvasták, hogy gratuláljanak és elmondják kíváncsian várják a folytatást, olyan emberek akikkel évek óta nem találkoztunk. Az emberben folyton ott bújkál a bizonytalanság és ezek a pozitív vélemények, bíztatások sokat segítenek. Néha közösségi médián is belebotlok bejegyzésekbe, akik épp a könyvet olvassák, nagyon jól esik, volt hogy a kislányom küldött át egy Tik Tok videót, amin egy hölgy a könyvemet promóciózta. Írtam is neki, hogy megköszönjem a segítségét! 

 
- Milyen visszajelzések érkeztek, melyek segítenek a következő könyvet megírásában, formálják az írásmódod, látásmódod, vagy csak egyszerűen szívet melengetők voltak?
Többségében pozitív véleményeket kaptam, de egy olvasó például hiányolta a karakterek alaposabb bemutatását, felépítését, erre mindenképpen több figyelmet fordítok ezután. A második részben Sarah előző házasságát és a volt férjét is alaposabban bemutatom, hogy minden puzzle a helyére kerüljön és az olvasó megértse a miérteket.
Szívesen olvasok építő kritikát, nagyon sokat lehet belőle tanulni. Egy könyv nagyon szubjektív dolog, akárcsak a zene, filmek stb. Valakinek a kedvence lesz, egy másiknak nem tetszik. Ez természetes, mind más szemüvegen keresztül látjuk a világot, saját aspektusból, a minket körülvevő élethelyzethez viszonyítva. Egy negatív kritika sem az írásmódomat nem befolyásolja, sem a látásmódomat, de rámutathat olyan hibára, amit én észre sem vettem. Pozitív véleményt pedig mindig nagy öröm olvasni vagy hallani, ilyenkor nagyot dobban a szívem. 
8651678_5.jpg
A könyvről: Sarah Flanner egy átlagos, harmincas évei végén járó nő. A koronavírus-járvány alatti karanténban könyvet ír, amivel óriási sikert arat világszerte. Az unalmas, monoton hétköznapokból kiszakadva turnéba kezd, majd Los Angelesig jut, ahol a véletlenek összjátékának köszönhetően belebotlik abba a filmsztárba, akiről könyve főhősét mintázta. A nő öt csodás napot tölt L.A.-ben a sztárral, és eközben forró viszony alakul ki közöttük
 
- Sikerlistás volt sokáig a könyv. Merted álmodni, hogy ennyien és ennyire szeretni fogják?
Fantasztikus érzés. Szerintem minden író ebben reménykedik, amikor belevág a könyv kiadásba. Kezdőként álmomban nem gondoltam volna, hogy már az első regényem bármilyen toplistára is felkerül, nagyon boldog vagyok. Viccelődtem is a szüleimmel, hogy legalább ők vegyék már meg szánalomból, aztán jött a kiadótól az örömhír, miszerint előrendelési toplistás az egyik nagy könyvesbolt láncnál. Nem akartam elhinni. Hálásan köszönöm mindenkinek aki megtisztelt a bizalmával és megvásárolta! 
291968944_162722666322560_1808817389850531547_n_1.jpg
-Milyen volt az első Könyvfesztiválod íróként?
Szinte pontosan a júniusi könyvhétre jött ki az 5 nap, így ott éltem át az első dedikálásomat, ami nagyon nagy élmény volt. Épphogy megérkeztem a Marysol pavilonjához, abban a pillanatban egy hölgy a könyvemmel készült távozni. Elővettem hát a kedvenc tollamat és remegő kézzel írtam alá az első könyvet. Otthon előtte gyakoroltam, de ott annyira izgatott voltam, hogy szerintem inkább hasonlított egy EKG-ra az aláírásom.
Nagyon sokat beszélgettem az odalátogató olvasókkal néhányan már úgy érkeztek, hogy olvasták a könyvet, mosolyogva hallgattam az élménybeszámolójukat. Nagyon kedves emberekkel ismerkedtem meg.  Az októberi könyvfesztiválon is dedikáltam, itt már biztosabb volt a kezem! Szuper hangulata van az egész rendezvénynek, ahogy hömpölyög a tömeg és mindenki könyvekre vadászik. Én is beszereztem néhányat, mindenféle műfajból, a hideg téli estéken lesz mit olvasni.
 
- Mik a jövőbeli terveid? Lesz a könyvnek folytatása? Mikor?
Dolgozom a folytatáson, bár mostanában nagyon kevés időm van írni. Szeretném ha a második rész még izgalmasabb lenne ezért folyamatosan gondolkodom, mivel bővíthetném az alapötletet. Lassan haladok vele, a munka és a család mellett nehéz időt szakítani az írásra. Főleg mivel én úgy tudok legjobban írni, ha átveszem a történet és a főhős hangulatát, ehhez pedig nyugodt körülmények szükségesek, ami most hiányzik az életemből. Nagy a nyüzsgés körülöttem, sok a tennivaló, rohannak a napok mellettem.  A végén még lehet visszasírom a covidot. :-)
Ráadásul a második rész jobban megviseli a lelkemet, mert egy válsághelyzet elé állítom Saraht, előfordult írás közben, hogy elsírtam magam, annyira átéreztem min mehet keresztül. Az első rész egy nagyon könnyed hangulatú regény, már-már mesébe illő befejezéssel, a másodikban is megvan az erotika, a szerelem és az izgalom, de mint ahogy a való élet is sokszor állít minket nehéz helyzetek elé, így itt is egy komoly krízissel kell szembenézniük a szereplőknek. Aztán meglátjuk, sikerül-e együtt megoldani, vagy véget ér a tündérmese? Szépen lassan haladok vele. Remélem 2023-ban megjelenhet. 
Másrészt mostanában is megjelenik majd egy rövid írásom a Marysol gondozásában a Vérmesék horror novellás kötetben. Ez egy mókás kis kitérő az 5 naphoz képest, de nagyon élveztem az írást és egy jó sztorit szerintem nem korlátozhat be a műfaj. 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #könyv #romantikus #readblog #marysol

Szólj hozzá

Interjú