2024. okt 07.

Egy szerelem miatt kezdett el írni az írónő

írta: Mayerné Répási Adrienn
Egy szerelem miatt kezdett el írni az írónő

dsc_8138.jpg

Florina Wolfra esett a választásom, mikor kutattam a következő interjú alanyom után. A Pizzaszív című kötetével, mi tagadás, felkeltette a figyelmem.

- Mi indított el az írás felé az úton?

A szerelem. Természetesen a kistini féle, belezúgtam egy hírességbe szintűt képzelj el. A judós barátnőmmel az InuYashának hála lettünk jóban. Egy nap hozott edzésre egy Bravo újságot, meg az Mp3 lejátszóját és megmutatta a bandát, meg a dalaikat. Ő Billért, én Tomért voltam oda, olyan tizenkét éves körül voltunk, a szüleim akkor váltak. Szóval, figyelem elterelésképpen szórakoztattuk egymást a Kaulitz ikrekkel elképzelt, közös jövőnkben, hol szuperképességekkel, hogy csak a mindennapi életben. Olyan kilencedikes koromban felfedeztem az anime-fanfiction-style oldalt,( ami ma már sajnos nem létezik,) ahol voltak olyan történetek is, amelyek nem valami ismert köré épülnek. És azóta nincs megállás számomra.

 img_7769.JPG

- Mi inspirál az írásban?

A zene. Vannak külön érzelmi mappáim, hangulatokhoz illő zenével, ez egy-egy jelenet hatásos megírásánál nagyon jól jön. Bármilyen jelenet, az életben, amit éppen látok, egy könyvben olvastam, vagy filmben láttam. Tényleg, bármi.

 

- Mit ad neked, milyen pluszt? Akár nehézséget, akár jót?

Teljessé tesz. Ez vagyok én, mikor félre söpörtek, ha nem volt számukra tetszetős válasz, a boldog író szeretnék lenni, amikor felnövök, bizonytalan lettem, minden téren. Nem tudatosan, de a megfelelési kényszer hatására, kibillentettem magamat a saját pályámról és csak bolyongtam... aztán jött a Covid, és minden megváltozott.

Nehézség leginkább a nincs elég időm írni-ben rejlik, mivel a kis totyogósom teljes mértékű figyelmet igényel, és csak akkor jut időm magamra és az írásra, amikor ő alszik vagy éppen apával, mamákkal van.

 

- Milyen stílusban szeretsz írni? Van olyan műfaj, amivel kacérkodsz és olyan, amiben sosem írnál?

A romantika szerepel mindegyik történetemben, mint fő szál. Van realista, erotikus, sci-fi, urban fantasy, krimi, horror, misztikus és dark romance történetem is. Ha valami megragad, és elhatározom magamat, hogy én bizony azt megírom, akkor nincs az a műfaj, amiben ne alkotnék

 dsc_0617.jpg

-Hogyan képzeljünk el írás közben? Az előre jegyzetelő írónő vagy, aki tartja a szigorú rendet vagy érzéssel írsz, amit éppen a karakterek diktálnak neked?

Nem tudok asztalnál írni, csak ha kanapén fekszem/ülök. Nem vagyok a jegyzetelés híve, de a főszerkesztőm, mikor meglátta a Pizzaszív-trilógiám cselekmény vázlatát, azt mondta, hogy ez egy őskáosz xD és ő bizony ráfog venni engem valamilyen szintű rendszerezésre. De igen, teljességgel a karakterek diktálnak, most is addig harsogtak, hogy muszáj volt megírnom egy bizonyos jelenetet a 3. könyvből. Nagyon jól sikerült, imádom, viszont nem kicsit agyonütöttem vele a 2. részt, szóval SOS javítás következett, de már azzal is késze vagyok.

 

- Van olyan író, könyv, mely hatással van a stílusodra?

A főszerkesztőm Tira szerint az, amit éppen olvasok, érződik az írásomban, szóval mondhatni minden is hatással van rám, legfőképp azért, mert még nincs kiforrott stílusom. Ezért minden tudást igyekszem magamba szívni.

 bc08114b-1145-4ba8-a8da-ad45d095a859.jpg

- Hogyan jött az első megjelenő regényed, a Pizzaszív ötlete, és a karakterei?

Covid, egyedül vezettem az erdőben és meghallottam a rádióból a The Chainsmokers Feat. ILLENIUM, Lennon Stella – Takeaway című számát, és bár pocsék az angolom (innen is köszi, a középsulis tanárnőnek, aki csak a kiváltságosakkal foglalkozott) annyit értettem, hogy a szívedet kérem elvitelre. Na, és beugrott egy jelenet, ami a Pizzaszív 2. részében kapott helyet, és a köré épül minden. A karakterek folyamatosan változtak, meggondoltam magam, egy karaktert ketté szedtem ilyesmik, de mindegyik karakteremben van egy kicsi belőlem is.

 

- Milyen utat jártál be, mire megjelent az első köteted? Kiknek íródott leginkább?

2020-ban jött az ötlet, de igazán, csak évekkel később dolgoztam ki Isten igazából. Jelentkeztem vele a Maxim kiadó pályázatára, ahonnan visszadobták, majd 3 héttel később az Aranymosásról is érkezett a hír, hogy az a regényem sem került be. Nagyon csalódott voltam, abba akartam hagyni, de a férjem felrázott, kivitt a laptopommal az udvarra és azt mondta, nézzem új perspektívából a dolgokat. Akkor jutott eszembe a fiú szemszög, hogy azzal megbolondíthatnám kicsit a dolgokat és mihamarabb neki álltam írni, hogy mire jön egy pályázat, addigra kész legyen. Na, ez négy hónap múlva érkezett is, a FairBooks kiadó első pályázata, ahol már három bétával az oldalamon álltam neki az írásnak és a javításoknak is.

Kor szerint olyan 16+ a családon belüli erőszak és a spicey jelenetek miatt, de úgyis mindegy mit mondok, mert a 13 éves unokahúgom is olvassa az anyukájától elcsent példányt.

 

img_5848_1.JPG

- Mi jelenti a legnagyobb kihívást az írás, a könyvkiadás terén?

Hiába végeztem marketinget és dolgozok jelenleg is, mint marketing menedzser, egyszerűen a közösségi platformok algoritmusai nem engedik, hogy a tartalmaim eljussanak az olvasói közönséghez.

 bd335e23-2576-42a1-b881-920c4074971b.jpg

- Mit csinálsz szívesen, mikor épp nem írsz?

A kislányommal és a kutyusommal vagyok, meg természetesen a férjemmel. Sorozat függő vagyok, szóval mindenre is van előfizetésünk, csak legyen elég időm nézni őket. Szeretek kertészkedni, sétálni, de ez leginkább kedv és időjárás függő, szakács (is) vagyok, szeretek főzni és elvileg jól is csinálom, mert aznapra mindig elfogy, amit készítek.

 

- Min dolgozol jelenleg? 

A Pizzaszív 2. készen van, és most jelenleg a 3. rész van folyamatban.

Az írónő elérhetőségei: https://www.facebook.com/profile.php?id=100083602294074

Weboldal: https://florinawolf.hu/

 

Szólj hozzá

Interjú Kitekintő