2022. ápr 25.

Adriana Tanner, megálmodta könyvének alapötletét

írta: Mayerné Répási Adrienn
Adriana Tanner, megálmodta könyvének alapötletét

278869015_5186656594727646_1614715368506438905_n.jpg

Van, akinek a Covid pozitív változást is hozott az életébe. Adrienn, azaz Adriana Tanner is az egyikük. A Covid észrevétlenül lopta vissza az írást az életébe! Mai interjúm alanya ő. Fogadjátok sok szeretettel!

- Hamarosan megjelenik életed első könyve a Marysol kiadó gondozásában. Mesélnél a születéséről? Honnan jött a könyvírás és maga a történet ötlete, fő motívuma?

Az írás valahogy észrevétlenül mindig is az életem része volt. Ha végiggondolom már egészen fiatalon történeteket, forgatókönyveket írogattam, de akkor természetesen ezek még nagyon gyermekiek és kezdetlegesek voltak. A főiskolán is volt alkalmam írni és kellett is, mivel újságírást tanultam. Aztán jött egy hosszú szünet, vállalkozásba kezdtem, családot alapítottam, gyermekeim lettek és egy szempillantás alatt eltelt 10-15 év anélkül, hogy akár egy sort is írtam volna. Aztán jött a covid és az egyik karanténban töltött reggelre egy jelenet fészkelte be magát a fejembe. Sokszor van, hogy az ember álmodik ezt-azt, de mire kinyitjuk a szemünket már nem is tudjuk felidézni. Ez a vízió viszont nem akart megkopni, így leírtam, aztán hónapokig foltozgattam a sztorit. Így született meg az első regényem, ami a Szorongás címet kapta, de ez a kézirat még azóta sem jelent meg. Rá körülbelül egy évre ismét volt egy „flash”, egy látomásszerű kép, akkor kezdtem el írni az 5 napot. Ez már sokkal könnyebben ment, az alap sztorit egy hét alatt megírtam. Ez teljesen más hangvételű, mint az első. A Szorongás egy krimi-thriller egyveleg egy kis erotikával, míg az 5 nap egy könnyed, nyári romantikus történet, az a fajta, amikor teljesen elengeded magad és lubickolsz a gondtalanságban.  

-Korábban is tervezted, hogy valamikor könyvet fogsz írni? Mi ihletett az írásban?

Nem. Egyáltalán nem terveztem, nem tudatosan kezdtem bele. Szerintem így nem is lehet. Miután elkészültem a nyers kézirattal, akkor persze már megfordult a fejemben, hogy milyen jó lenne kiadatni, de rengeteg gátlás és bizonytalanság volt bennem. A családom és a barátnőm bíztatott, hogy folytassam. 

Ihlet? Az egész egy kiadós alvással kezdődött… Megálmodtam egy jelenetet, az 5 nap esetében, ez az életmentő bódés pillanat volt, amikor kitör a vihar. Onnan kezdtem el írni, és amikor a végére értem, visszatértem a múltba, kitaláltam, hogy jutottak el addig a pontig. Elég nyakatekerten hangzik, de így történt. Aztán tettem még bele néhány karaktert, hogy ne kétszemélyes legyen a sztori, született egy főgonosz is, az mindig kell. Amikor kézbe veszem és olvasni kezdem, mindig eszembe jut még valami, aztán még valami… A végtelenségig lehetne javítgatni, még jó hogy vannak határidők a világon!

278717217_1073604443497749_6002871376676137875_n.jpg

-5 nap L.A. -ben a kötet címe. Saját élményekből töltekeztél? Jártál már L.A-ban?

Sajnos még nem jártam Amerikában, de bakancslistás! Nem saját élmény. A szexi filmsztárok száma, akik őrülten szerelmesek belém sajnos nulla.

A történet teljes egészében fikció. Bár a fejemben lassan Sarah és Adam már-már létező párként él! Írás közben óhatatlanul is felhasználsz a saját tapasztalataidból, az általad ismert emberek személyiségjegyeiből bizonyos elemeket. Például Leopold Percy-t egy létező bácsiról mintáztam, akivel egy társasházban laktunk, csak ő a földszinten, mi a harmadikon. Mindig megállított beszélgetni, ő használta mindenre a „csodálatos” kifejezést. De a többiek igazából kitalált személyek. Szabadjára engedtem a fantáziámat és születtek a karakterek, egyik a másik után. Sarah személyisége közel áll az enyémhez, kicsit én is átéltem mindent, ami vele történt. Jó buli volt, együtt sírtam, együtt nevettem vele miközben írtam.

-Kiknek íródott a kötet elsősorban? Milyen vonalat képvisel?

Mindenkinek ajánlom. Minden ember vágyik egy olyan kapcsolatra, amikor nemcsak testileg, de lelkileg is megtalálod a párodat. Természetesen első sorban azoknak, akik szeretnek egy ilyen jellegű könyvvel kikapcsolódni, elfeledkezni a gondokról.

Ajánlom a párkapcsolatban élőknek azért, mert felfrissítheti az állóvizet, ha például együtt kezdenek bele. Eszükbe jut, hogy milyen jó érzés is az a bizonyos gyomor bizsergés a kapcsolat elején. Romantikus regényeket általában nők olvasnak, de ezt a könyvet azért ajánlom férfiaknak is, mert kifejezetten kedvcsináló hatása van! Egész jó kis program a feleségeddel, barátnőddel együtt olvasgatni, aztán szerelmeskedni egy hatalmasat.

Erőt adhat a szingliknek, az elváltaknak, hogy ne adják fel, bárhol rád találhat a boldogság, akár a világ másik végén is.

pgza8439.jpg

-Milyen volt a könyv megjelenését megelőző munka? Melyik volt a legizgalmasabb része és melyik a legnehezebb?

Nagyon élveztem minden percét. Teljesen hétköznapi, kiszámítható életem van, szóval bármi, ami kicsit is más, az nekem nagyon szórakoztató! Felpezsdült a vérem. Csupa új és érdekes dologgal találtam szembe magam.

A munka a szerkesztővel nem volt egyszerű, de abból is rengeteget tanultam, szerettem a folyamatot és szépen bővült a történet is, ahogy haladtunk előre.

A borítótervezés során olyan sok jó ötlet született, hogy képtelen voltam dönteni. Vera, (a főni) az első percben megmondta, hogy melyik a legjobb és végül egy kis közvélemény-kutatás után valóban az lett a nyerő, amelyikre ő rábökött. De hát ő már vérprofi ebben, nem kételkedtem a döntésében egy percig sem.  

A kiadó által az íróknak szervezett fotózást is nagyon élveztem. Szuper program volt, megismerkedtünk, nevettünk, barátkoztunk. Kimozdultam a komfortzónámból és mennyire jól tettem, fantasztikus emberekkel találkoztam. Kis híján nemet mondtam, de látva a képeket, nagyon bántam volna utólag, ha kimaradok ebből az élményből.

-Milyen volt a Marysol kiadóval együtt dolgozni?

Nagyszerű! Vera, a kiadó tulajdonosa, egy fantasztikusan kedves, pozitív nő és emellett sokat tapasztalt profi a könyvkiadás terén. Családias, baráti hangulat uralkodik a kiadónál és az írók között is. Nem volt soha konfliktus, sem nézeteltérés, mindent nagyon szépen megbeszélünk, gördülékenyen haladnak a dolgok. Csak ajánlani tudom őket.

-Plusz egy fa projektbe is beléptél. Mesélnél róla, hogy miért szívügyed a környezetvédelem? Miért volt fontos számodra is ez a projekt?

Két kislányom van. Szeretném, ha egy élhető, zöld bolygón nőnének fel. A pénz hajtása közben sajnos elfeledkezünk minden másról és egyszerűen letaroljuk a földünket. A „Plusz egy fa projekt” egy aprócska kezdeményezés világviszonylatban, de ha minden ember csak egy kicsit visszaadna abból, amit a természettől kapott, egy sokkal jobb világban élnénk.

-Mik a jövőbeli terveid? Lesz a könyvnek folytatása? Vagy teljesen más témában új könyv?

Megvárom milyen lesz a fogadtatása az 5 napnak, mert igazából már megírtam a folytatását. Ha pozitív lesz, akkor nincs kérdés, lesz második rész.  

Más könyv ötleteim is vannak, és sokszor előfordul, hogy jegyzetelgetek, de ezek még nem álltak össze sem papíron, sem a fejemben.

Ott van még az első regényem is a Szorongás, lehet azt is előveszem, átnézem, hátha eszembe jut egy jó ötlet hozzá. Nem erőltetek semmit, ha jönnie kell, majd jön az ihlet. Nem tudom kikényszeríteni az írást, nekem kell az a bizonyos „flash” hozzá, ha az megvan, az ujjaim maguktól mozognak a billentyűzeten.

Az írónő elérhetőségeit itt találjátok: instagram.com/adrianatannerofficial/

https://www.facebook.com/adrianatannerofficial

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #írás #interjú #marysol

Szólj hozzá

Interjú