2022. ápr 01.

Interjú a Főnix Leánya írójával

írta: Mayerné Répási Adrienn
Interjú a Főnix Leánya írójával

8447229_5.jpg

Vitényi Tímea, Főnix Leánya című, erősen 18 karikás kötete már kapható. Ezen apropóból kérdezgettem az írásról és könyvéről.

- Mit tudhatunk rólad? Mikor kezdtél el írni? Minek a hatására?

Mindig is élénk volt a fantáziám és imádtam történeteket kitalálni. Már óvodás koromban lefekvéskor testvéremet szórakoztattam történeteimmel, de a barátaim is imádták és kérték a folytatást, amikor megosztottam velük. 14 éves voltam, amikor engem is beszívott az anime/manga világ, majd megírtam álnéven első fanfiction-öm. Nem vágytam elismerésre, csak szerettem volna megosztani másokkal. Az olvasóim mégis imádták és türelmetlenül várták mindig a folytatást. Rengeteg barátot szereztem ezáltal, akikkel a mai napig tartom a kapcsolatot és nekik köszönhető, hogy megírtam A Főnix Leányát. Egyikük születésnapját ünnepeltük, ahogy valahogy szóba kerültek a régi történeteim és elárulták, hogy azóta sem találtak olyan könyvet, ami meg tudná fogni őket. Sajnálták, hogy abbahagytam és ez az őszinte beszélgetés adta az utolsó lökést, hogy leüljek és kiírjam magamból, amit évek óta bennem érlelődött.

- Van az írásban példaképed? Akinek a könyveit, stílusát a magadéhoz közelinek érzed?

Sosem hittem a példaképekben, mindig a magam útját jártam. Természetesen voltak olyan írók, akiknek az írása mély benyomást hagyott bennem, mint Agatha Christie, J. R. R. Tolkien vagy Robin Cook, de felnézni nem néztem fel rájuk. Én úgy gondolom az embernek nem szabad vakon követni egy irányt, érdemes nyitott szemmel és elmével járni a világot, hogy saját gondolatai, meggyőződései legyenek.

- Mit jelent számodra az írás?

Számomra az írás egyszerre megnyugvás, hullámvasút, boldogság és szomorúság.

Amikor le tudok ülni a gépem elé, megszűnik a világ körülöttem és egy teljesen más valóságba kerülök. Az írással olyan dolgokat is meg tudok fogalmazni, amit a hétköznapokban nem vagyok szavakba önteni vagy nem lehet beszélni róla. Sokak számára sokszor elborzasztó lehet a könyvem, de nekem felszabadító érzés, hogy végre meg tudtam osztani másokkal. Szeretném, ha azok az emberek, akiknek meg kellett már járniuk a Poklot tudnák, hogy nincsenek egyedül.

screenshot_2022-03-31-12-00-55-700_com_instagram_android.png

- Elkészült az első könyved. A műfaját illetően erősen 18 karikás és fantasy, némileg sötétebb beütéssel. Nem egyszerű választás. Hogyan jött pont ez a téma?

Kamaszkorom óta valahogy mindig erotikus dolgokról írtam, ez ösztönösen jött. A habcsókos, tündérkés történetek tőlem kiskorom óta távol álltak, többre értékeltem azokat a könyveket, amiben történik is valami vagy realisztikusan mutatják be az emberi kapcsolatokat. A horror vonal felnőtt koromban alakult ki, amikor végre új közegbe kerültem, ahol képes voltam megállni egy percre és végig gondolni az addig megtett utamat.

- Kiknek íródott? Kiknek ajánlanád? Miről szól nagy vonalakban?

A könyvemet mindenkinek ajánlom, akit érdekelnek az ilyesfajta dolgok. Én nem hiszek abban, hogy egy +18-as tartalom csak a felnőttekre tartozna. A legtöbb fiatal nem jár szemellenzővel a világban. Tudják milyen szeretni és a közhiedelemmel ellentétben, jóval a felnőttkor előtt megtapasztalja a nagy részük a testi kapcsolatok örömeit is. A horror szerelme sem csak a felnőtteknél alakul ki, így én azt mondanám a 14-15 éveseknek nyugodt szívvel ajánlanám a könyvemet.

A főnix leánya kilenc, különböző fajból származó gyerek története, melyet az egyik lány szemén át ismerhetünk meg. Az olvasok, megismerhetik mennyi kínt, fájdalmat kell megélniük, miközben barátokra, családra és szerelemre találnak. A történet előre haladtával rengeteg témát érint a könyv, mint a különböző társadalmi pozíciók és fajok keveredése vagy a politika (általános, nem adott kormányra vonatkozó), de főleg erotikus és horrorisztikus részeket tartalmaz.

- Mesélnél a borítóról? Mit testesít meg neked?

Nagy szerelem számomra a borító. Olyan borítást szerettem volna, ami tükrözi a címszereplő lelki állapotát és felkelti az olvasok figyelmét. Sokáig kerestem a megfelelő képet, ami illeni fog a könyv tartalmához és amikor ráleltem rögtön tudtam, hogy ez lesz az. A kiadó nagyon szép munkát végzett az eredeti minta alapján, hogy még tökéletesebb legyen. Számomra ez több mint egy kép. Megmutatja Zoaheinben lévő kettősséget és a mérhetetlen fájdalmát, legalábbis ez volt a célom vele. Remélem az olvasóknak is legalább annyira fog tetszeni az írásommal egyetemben, mint nekem.

- Mi volt a legszebb része az írásnak, a könyv létrejöttének és mi volt a nehézsége?

Az első pillanattól lehet tudni, ahogy megjelent Christian, hogy egy nap egymásra fognak találni Zoaheinnel, mégis még engem is melegséggel töltött el, ahogy megírtam azt a romantikus pillanatot, amikor végre találkoznak az érzéseik. Reménytelen romantikus vagyok és hiába az én fejemből származik a történet, mégis jó érzéssel tölt el, ha visszaolvasom az ilyen részeket.

A legnehezebb része az írásnak mindig a befejezés. Nem könnyű véget vetni valaminek, amit nagyon élvezel, főleg ha még megannyi történetet el szeretnél mesélni és nehéz kiválasztani egy valamit, ami méltó lezárást adhat az adott könyvnek.

letoltes_1.jpg

- Milyenek voltak a könyv elkészítésének a főbb mozzanatai? Melyiket, miért szeretted?

Az írás volt talán a legegyszerűbb része, hiszen tudtam mit akarok elmesélni és valahogy magától jöttek a szavak, csak sorrendbe kellett tennem magamban, hogy miképpen kövessék egymást az események. A kiadó megtalálása már sokkal nehezebb volt, de örülök, hogy végül a Marysol kiadó vett szárnyai alá. Nagyon izgalmas volt a közös munka, voltak hullámvölgyek, amiken kedvesen segítettek átjutni, de legtöbbször nagyon élveztem és hatalmas boldogságot okozott, amikor végre az utolsó szerkesztési folyamaton is túl voltunk. Izgatottan várom, hogy mekkora érdeklődést fog kapni a könyvem és remélem az olvasóimnak is annyira fog tetszeni, mint amekkora lelkesedéssel és gondoskodással készült el A főnix leánya.

- Milyen volt a Marysol kiadóval együtt dolgozni?

 Meglepően jó. Egész életemben beosztott voltam és a mostani főnököm az első, aki emberszámba vesz, így nem szoktam hozzá, hogy valaki egyenlőként bánik velem. A Marysolnál ténylegesen együtt tudtunk dolgozni, ha nem értettünk egyet valamiben, akkor addig tárgyaltunk róla, amíg konszenzusra nem jutottunk, sőt volt olyan, hogy benne maradt egy-egy dolog, mert megértették miért is fontos az adott rész a történet szempontjából. Rengeteg segítséget kaptam és többször lelkesítettek, amikor magam alá kerültem valami miatt. Nagyon izgalmas volt eljutni a kiadásig és rengeteget tanultam erről a világról, sőt az írás stílusom is fejlődött. Remélem, folytathatjuk majd együtt ezt a kalandot és a következő könyvemet is kiadhatom, majd velük együtt.

- Mit tervezel a közeljövőben? Fogsz még írni? Van tervben új könyv?

Természetesen mindennél jobban vágyok arra, hogy folytathassam, de sajnos ez nem csak tőlem függ. Egy könyv kiadás nem kevés pénzbe kerül és én hiába dolgozok fiatalkorom óta, a mai napig nem keresek annyit, hogy finanszírozni tudjak még egy könyvet. Mindig is vágytam arra, hogy kiadják az egyik írásomat, így minden félretett pénzemet felhasználtam most, hogy teljesülhessen az álmom.  Védőháló nélkül rugaszkodtam el és rá bíztam magam az olvasó társadalomra. Az idő lesz a megmondója, hogy elkapom-e a trapézt vagy a mélybe zuhanok, de mindenképpen folytatom az írást. A kész kézirat már az asztalomon is van a következő könyvhöz és lassanként a harmadik részt fogom befejezni.

Ha többet szeretnétek tudni Tímeáról, a könyvéről és megrendelnétek, ezeken az oldalakon tudjátok megtenni.

https://www.instagram.com/vitenyitimea/

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #olvasmány #horror #romantikus #marysolkiadó #főnixleánya #readblog #olvasnijó #olvassteis #read 

Szólj hozzá

Interjú