2021. nov 03.

Édes élet, mentesen?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Édes élet, mentesen?

262497020_4723332954393348_9027488422837587374_n.jpg

Német Hanna számos remek sütit, tortát álmodott meg, diétásan, allergénektől mentesen! Instagramm, Facebook és a Diétás tortareceptek Weboldala, de még a Youtube csatornája is ontja magából a jobbnál jobb, finomabbnál finomabb recepteket, melyek könnyen elkészíthetőek, az alapanyagok beszerezhetőek, a szóban forgó édességek pedig mentesek, szépek és ehetőek is, sőt egyenesen finomak! Karácsonyra nagy dobásra készül. Hamarosan elérhető lesz saját mentes receptkönyve is, hogy ne kelljen senkinek sem az oldalakat bújnia, ha egy finom sütit készítene el saját maga. Ma őt kérdeztem a születendő könyvről és arról, honnan jött az ötlet, hogy pont a nehezebb utat válassza, diétás recepteket készítsen.

png_20211130_093626_0000.png

- Mesélnél a könyvről és arról, hogyan született? Miért pont mentes sütik, torták?

Már kisgyermekként szerettem a finom süteményeket enni, ami rávitt arra, hogy meg is süssem őket magamnak. Szerettem kísérletezgetni, próbálgatni, mi, mivel helyettesíthető, mivel párosítható ízre jól össze. Így nem volt kétséges, hogy a matematikai végzettségem mellé cukrász végzettséget is szerezzek. Később sokat keresgéltem glutén, cukor és tejmentes receptek között. Így sokszor azt tapasztaltam, hogy hiába sütöm meg, a receptben leírtak szerint, nem úgy néz ki, nem olyan az állaga, vagy az íze, mint kellene. Így magam kezdtem el kikísérletezni a működő recepteket. Saját mentes vendéglátóhelyet nyitottam, a Fun Cafe - diétás kávézót. Még az első terhességem előtt. Aztán a várandóságom miatt bezartam azt.  Végül létrejött az oldalam, és megszületett az ötlet is, hogy akkor könyv is legyen belőle.

edes_karacsony_mentesen.jpg

- Miben lesz másabb a piacon fellelhető hasonló receptkönyvektől?

Próbáltam egyszerű, ismertebb, könnyen beszerezhető, egészséges alapanyagokból készíteni az összes receptet. Nem kell semmi különleges alapanyag egyik sütimhez sem. Egyszerűen elkészíthető, kezdőbb szakácsoknak is. Ráadásul a hagyományos recepteket, az ismert sütiket és tortákat ültetem át diétás verzióba, hogy mindenki könnyű szívvel ehessen egy jó zserbó tortát vagy piskótát akkor is, ha glutén, cukor vagy tejmentesen kell étkeznie. A receptek zömét cukorbetegek és inzulin rezisztensek is fogyaszthatják. Szinte minden diétába beültethetőek jó szívvel ezek a sütik. 

Ráadásul a piacon nincs ételallergiásoknak és egészséges életmódot folytatóknak kifejezetten karácsonyi sütis könyv . Sőt, egyáltalán nincs semmi  karácsonyi témájú mentesben. Szóval már az, hogy mentes karácsonyi, az is különleges.

 A könyv úgy készül, hogy nagyszerű karácsonyi ajándékba is!  

253260779_4636327019760609_4699205083623646469_n.jpg

- Mi volt a legnehezebb a könyv születésénél és a receptek elkészítésénél?

A legnehezebb talán azokat meggyőzni, hogy bátran kóstoljanak, akik fenntartással kezelik a mentes dolgokat. Ezeket a süteményeket bátran megkóstolhatják! A legszkeptikusabb kóstolóm is meglepődött, mikor megízlelte az egyik sütim végül.

De az időhiánnyal is küszködtem folyamatosan. Két pici gyermekem van. A mindennapi teendők után készítettem én magam mindent. Márpedig ahhoz, hogy a receptek tökéletesek legyenek, többször el kell készíteni őket. És a könyvhöz mikor elkezdtem összegyűjteni azokat recepteket, melyeket meg akarok sütni mentesen, az is rengeteg időt igényelt. A teljesen folyamatot én végeztem. Újra és újra átnéztem, szerkesztettem, javítgattam. És csak utána jött a grafika, a fotózás, melyhez újra le kellett sütni a dolgokat. Szóval a logisztika volt talán a legnehezebb, hogy minden időben elkészüljön. A könyv weboldala kész van csak, elérhető. A könyv is hamarosan megérkezik. Már előrendelhető az oldalamon!

kokuszgolyo.jpg

- Volt olyan recept, amit végül feladtál?

Hogyne! Számos sütit újra és újra sütöttem, mire meglett a legjobb verzió. Volt, ami a kukában kötött ki! Végül a marcipános, szegfűszeges narancsmousse volt az, ami biztosan nem lesz benne a receptkönyvbe.Többször készítettem el, és azóta sem értem, hogy miért nem lett finom. 

- Mit szólt a közvetlen környezeted?

Mindenki támogat!

- Volt vicces dolog ezzel kapcsolatban?

Tegnap találkoztam egy régi barátommal, és meséltem neki a könyvről. Erre megkérdezte, hogy „A receptek honnan vannak a könyvhöz?” Mondom neki, hogy természetesen én találom ki őket. Erre ő: „Tényleg? Lehet recepteket is kitalálni?         

vegyes.jpg

- Mik a terveid a jövőre nézve?

Az álmom az, hogy receptjeimmel segíthessek másoknak, akik ételérzékenységgel élnek vagy speciális diétát tartanak. A finom torta mindenkinek jár és szeretném bebizonyítani hogy reform alapanyagokból is kompromisszummentes ízletes tortákat készíteni!

Tudom, hogy ezek a receptek felveszik a versenyt a hagyományos receptekkel. Szeretném, ha azok is szívesen kóstolnának, készítenének mentes sütiket, akik eddig ódzkodtak tőle, nem ettek eddig jót belőlük. Be szeretném bizonyítani, hogy mentes sütit sem nehezebb készíteni, mint simát, ha jó a recept és az alapanyagok!                     

252494931_4636327473093897_6847612623545401528_n.jpg

Ha kedvet kaptatok egy jó kis sütéhez, ezen az oldalon megtaláljátok a rceptkönyvet: Édeskarácsonymentesen   

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #receptek #receptkönyv #diétás #mentes #allergia #karácsonyireceptek #mentessütik #mentestorták #reklám #szponzorálttartalom

                                                                                                                                                             

                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Szólj hozzá

Interjú Anyák Kitekintő