2021. júl 12.

Több, mint kézműves box!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Több, mint kézműves box!

img_20210320_131419.jpg

"Szívvel öntve, szeretettel csomagolva!"

Hirdeti Handmade by Julie V. Scott oldala nagyon szimpatikusan. Gyönyörűen csomagolt, izgalmas termékekkel teli boxokat készít, így felkeltette az érdeklődésem. Gyakran egy-egy ismertebb, felkapottabb könyvet követve tematikaként készülnek a dobozok mindenféle jóval megpakolva, de számos más dolog is helyet kapott a weboldalán. Reha-Visnyei Veronika Júlia áll a weboldal és a kreatív termékek mögött.  Ma ő volt az interjúm alanya.

- Mesélnél kicsit magadról, a vállalkozásodról? Mivel foglalkozol?

Egészen kicsi korom óta vonzott a kézművesség, 13 évesen találtam rá az első szenvedélyemre, a süthetőgyurma ékszerekre. Ekkor váltam vállalkozóvá is, különböző rendezvényeken vettem részt, ahol értékesítettem ezeket a termékeket, az évek során pedig rengeteg területen kipróbáltam magam. 16 éves koromra nagyjából kifejlődött bennem, hogy mivel szeretnék elsősorban foglalkozni, ekkor találtam rá az ásványékszerek világára. Akkora szerelemmé vált, hogy növekvő kisvállalkozásom fő profiljává avanzsált. Imádtam ezzel foglalkozni, de mindig kerestem az újabb és újabb kihívásokat, így találtam rá a szójaviasz gyertyák világára. Itt már évekkel később járunk, nagyjából 2019 elején, amikor úgy döntöttem, hogy a kisvállalkozásomat átemelem az online térbe. Szerettem volna külön választani a vásárok szeretetét és a gyertyák világát, így az internetes felületeken csak az utóbbival jelentem meg Handmade by Julie V. Scott brandnév alatt. Ez a név egyébként az írói ambícióimból maradt vissza, melyeket egy időre a fiókba tettem, hogy egy másik szenvedélyemnek hódolhassak.

2020 végén nyílt meg a webáruházunk, ahova már szerettem volna, ha szép lassan minden tervezett termékünk bevetésre kerül, így felkerültek a gyertyák, illatviaszok, könyvtokok, mystery boxok és egyéb kézműves relikviák.

Számomra fontos, hogy a termékeim mögött lássák, mit jelent számomra az olvasás, és igyekszem mindent megtenni azért, hogy elégedetten „távozzanak“ a vásárlóink. Ehhez hozzátartozik a minőségi alapanyagok beszerzése, a partneri együttműködések, valamint a folyamatos kommunikáció is. Bár a háttérben többen dolgozunk azon, hogy ez a kisvállalkozás működjön, a kommunikációs és - ha úgy tetszik -, marketing részt teljes mértékkel én kezelem. A termékek tervezése, készítése is az én feladatom, ám technikai segítséget kapok a szüleimtől és a férjemtől, akik, ha kell, beállnak csomagolni, gyertya tetőt címkézni. :) A könyvtokjaink és a boxokba kerülő varrott termékek - pl.: nesszeszer, alvómaszk, stb. - édesanyám munkái, aki több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezik, így vakon bízhatok a munkájában. :)

 img_20210320_132821.jpg

- Hogyan jött a boxok ötlete?

Bevallom, először csak a saját szórakoztatásomra kezdtem el ezekkel foglalkozni, mindig szerettem ajándékozni, és egy-egy ilyen csomag összeállítása olyan volt, mintha mindig lenne egy mini karácsonyunk. :)) Ámulva néztem, hogy milyen csodákat alkotnak a külföldi mystery box készítők, és szerettem volna én is hasonló termékeket készíteni, de itthon sokkal korlátozottabbak a lehetőségek. Sokáig tartott, mire megfelelő nyomdát találtunk például a könyvtokok nyomtatásához, vagy a különböző termékek emblémázásához, de szépen lassan felfejlődtünk. Azzal nyílván én is tisztában vagyok, hogy nem tetszhet mindenkinek minden, amit készítünk, és egy meglepetés csomag esetén főleg nagy a bukás kockázata, de hála az égnek eddig nagyon pozitív a visszajelzés rájuk. Felállítottunk egy havi lebontást, így már a vásárlóink tudják, hogy minden hónap ötödik napján számíthatnak tőlünk egy új témára. :)

- Nagyon igényes a csomagolás, izgalmas termékek kerülnek bele és egy jó kis koncepció is tartozik mindig hozzá. Hogyan tudsz mindig új és új dolgokat kitalálni? Hol szoktál inspirálódni?

Az egész világ inspirál, és valljuk be, a könyvek, melyek a témát szolgáltatják, hatalmas inspirációt tudnak adni. Mindemellett pedig együtt dolgozom egy csodálatos csapattal, akik épp olyan könyvmolyok, mint én.

Ez a 6 főből álló kis csapat már több, mint egy éve segíti a munkám marketing részét, de előszeretettel segítenek be a tervezési munkálatokba is. Ők mindannyian instagramon vezetnek egy-egy bookstagram oldalt, fantasztikus elképzeléseik vannak és mindig hozzá tudnak szólni az adott témához. Eleinte csak tanácsot kértem tőlük, de mára odáig jutottunk, hogy egy-egy mystery box tervezése javarészt közös munka, együtt döntünk az adott rajz témájáról is, ami a könyvtokra kerül, illetve velük „ellenőriztetek“ le minden terméket, hogy biztosan megfelel-e az adott témához. :) Hatalmas szerencsém van velük, mert nem csak üzleti szinten tudunk együtt dolgozni, de baráti kapcsolat is kialakult köztünk, ami méginkább segít abban, hogy a lehető legjobb formát hozzuk ki egymásból.

img_20210705_005430.jpg

Ha pedig végképp minden ötletünk elfogy, a nyomdánk több katalógussal is rendelkezik, így könnyen válogathatunk az emblémázható termékek tárházából. :)

img_20210320_134345.jpg

- Milyen termékek szoktak a csomagba kerülni leginkább? Mire figyelsz a kiválasztásuknál?

Az elsődleges szempont mindig az, hogy mennyire kihasználható a termék. Számomra fontos szempont, hogy amit a dobozba teszünk, az minden esetben beépíthető legyen a mindennapi rutinunkba. Mivel a csomagok elsősorban gyertyakedvelőknek és könyvmolyoknak készülnek, így van néhány termék, ami alap darabnak számít.

Először kettő szójaviasz gyertya kerül a csomagba, majd ezt követi egy különleges formájú illatviasz. Az alapdarabok közé tartozik még egy könyvtok is, majd ezután érkezik még átlagosan 3-6 féle termék, melyet az adott könyv/film témájához készítünk. Most például a Summer of 21‘ mystery boxunk rendelési időszaka tart, melyben több fandomot is vegyítettünk: Caraval, Harry Potter, Kegyetlen herceg, Párválasztó és az Árnyvadászok világa. Ebben a dobozban minden fandomhoz legalább egy elem kapcsolódik, ráadásul mindezt nyári kivitelben alkottuk meg.

Az eddigi dobozainkba pakoltunk már különböző kulacsokat, vászontáskákat, bögréket, könyvjelzőket, szépségápolási termékeket (ajakbalzsam, fürdőbomba, szappan, stb.), de volt már virágzó tea és alvómaszk is.

img_20210701_174243.jpg

- Milyenek a visszajelzések? 

Nemrég volt egy igényfelmérésünk, amiből kicsit átfogóbban megtudhattuk a vásárlóink igényeit, véleményét. Az esetek nagy többségében szerencsére pozitív visszajelzést kaptunk, de természetesen kaptunk kritikát is. Igyekszünk mindig úgy válogatni egy-egy doboz termékeit, hogy azok egymáshoz és az adott témához is kapcsolódjanak, de ezek nem feltétlenül fognak mindenkinek tetszeni. Bármennyire is próbálkozunk, mindenki egyéni igényét képtelenség kielégíteni. Viszont szerencsére rengeteg ötletet és tanácsot kaptunk arra vonatkozóan, hogy mit szeretnének látni egy-egy dobozban, így még többet tudunk fejlődni a visszajelzésekből.

img_20210704_213953.jpg

- Kik veszik leginkább?

Ez egy egészen nehéz kérdés, hiszen mi mindig csak az adott vásárló nevét és elérhetőségeit látjuk, de ha a social media visszajelzések alapján szeretném belőni, akkor talán a 14-40 közötti korosztály az, akiket mi elérünk a termékekkel.

img_20210704_212455.jpg

- Mik a terveid a jövőre nézve?

Mindenképpen a fejlődés. Tavaly novemberben kezdtünk el igazán nagyban dolgozni, és mára ott tartunk, hogy hála az égnek nagyobb műhelyre van szükségünk, így jelenleg ennek a kialakításán dolgozunk. Szeretnénk, ha idővel többen megismerhetnék a kisvállalkozásunkat, de mindeközben szeretnénk önmagunk is maradni. Újabb termékekkel, termékcsaládokkal tervezzük bővíteni a jelenlegi készletünket, és igyekszünk hónapról hónapra újabb darabokkal elkápráztatni a nagyérdeműt. :)

Ha kedvet kaptatok egy-egy boxot vagy terméket rendelni, ezen a weboldalon tudjátok megtenni: handmadebyjulievscott.hu

Esetleg a Facebookos oldalukon itt!

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#readblog #gyerty #könyv #box #interjú #handmadebyjulievscott

 

 



Szólj hozzá

Interjú