2021. jún 30.

Adóügyek? Nem téma! Vagy mégis?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Adóügyek? Nem téma! Vagy mégis?

20190524_141751.jpg

 

KMH Consulting adótanácsadó, könyvelő cég tulajdonosa Katona Melinda. Saját szemlélettel, egyedi kis ízzel vegyíti munkáját, amiről ma mesél nektek az interjúban.

- Mesélnél magadról kicsit? Mit tudhatunk?

Szolnok mellett születtem egy kis faluban, egy fürdőszoba nélküli, döngölt padlójú vályogházba. Talán azért is ezzel kezdem, mert fontosak a gyökereim, olyan értékeket szívtam ott magamba, amik a munkámban is megjelennek. Később beköltöztünk a városba, majd felnőttként Pestre jöttem a munka miatt. Most Budapest mellett lakunk az agglomerációban, van egy kisfiam. S mint sok anyukánál, a kisgyermek mellett és miatt kezdtem vállalkozásba.

- Hogyan lelted meg az utad, a munkát, amit szívesen végeznél? Vagy az talált rád?

Inkább a munkám, vagyis a hivatásom talált rám. Ez egy folyamat volt. Munkanélküli voltam és az akkori Munkaügyi Központ ajánlotta, hogy végezzek el egy képzést. A számviteli és TB ügyintézői tanfolyamon annyira megtetszettek az adózási számítások, hogy ezt követően egyből beiratkoztam egy gazdasági főiskolára és közgazdász diplomát szereztem. Már a főiskolán is adózással kezdtem el foglalkozni, a szakdolgozatomat áfá-ból írtam. Innen szinte egyenes út vezetett az adóhivatalhoz, ahol több területen is dolgoztam, mindig az adóügyi területen, tehát a szolgáltató résznél: folyószámla, ügyfélszolgálat, contact center. Itt jöttem rá, hogy szeretek ügyfelekkel dolgozni és magyarázni, tanítani. Aztán feljöttem Budapestre a központi irányításba dolgozni, ahol már nem én kezeltem az adószámlákat, hanem irányítottam az elvi működésüket.

A gyermekem születése után nem tudtam volna 8 órában Budapest szívében dolgozni, az agglomerációból való bejárás sok időmet vette el. Régóta benne volt a life coaching a fejemben, és mivel szerettem emberekkel foglalkozni, az ő problémáikat megoldani, a szükséges képzés után life coach vállalkozást alapítottam. Teljesen más volt, mit a korábbi munkám. Mindent magam csináltam: Ki kellett tanulnom a marketinget, a weboldal szerkesztést, a szövegírást, mindent, ami egy kisvállalkozáshoz kell. Mindent online intéztem, a gyerek mellől így volt praktikus. Aztán ez így is maradt. A sors viszont elém dobott egy lehetőséget és visszakanyaírtott az adózáshoz. A Mompreneurs vállalkozónői csoportban egy csoporttársunk keresett maga mellé segítséget, aki valamennyire ért az adózáshoz. Azóta is töretlen az együttműködésünk. Közben elvégeztem az adótanácsadói képzést is, így a coaching vállalkozás átalakult adótanácsadói vállalkozássá.

img_8530.jpg

- Elég sokrétű munkát végzel. Nem szokványos adótanácsadást, nem simán könyvelő vagy, hanem ezeket ötvözted és hozzáadtál még egy plusz szálat. mesélnél róla?

A coachingot nem dobtam el teljesen, az ott alkalmazott eszközök némelyikét sikerül az adótanácsadásba is bevinni. Az értő figyelem, megoldásfókusz jellemez. Tudom, hogy az adózás nehéz téma az ügyfeleknek. Én azt vallom, hogy valamilyen szinten mindenkinek értenie kell a saját adózásához, nem profi szinten, de azt, hogy mikor kell bevallást beadni, vagy mikor kell fizetnie, azzal tisztában kell lennie. Először is a NAV-tól való félelmüket igyekszem eloszlatni. Az emberek különbözők, azt szeretem, ha a konzultáció végére megnyugodva, nagyobb önbizalommal tekintenének az adózásra. Mindig mindenre van megoldás, csak néha nehezebb előkotorni.

- Kik tudnak hozzád fordulni segítségért?

 Mindig is magánszemélyekkel és egyéni vállalkozókkal szerettem dolgozni,  adótanácsadóként  is velük foglalkozom.  Magam is szolgáltató egyéni vállalkozó vagyok, így elsősorban nekik szeretnék segíteni. Mivel a segítő szakmák problémáit a saját bőrömön tapasztaltam, az elsődleges célcsoportom a coachok, pszichológusok, mediátorok, mentálhigiénés szakemberek…

cropped-kmh_tegla-1-1.png

- Mik a terveid a jövőre nézve?

 Jelenleg egyénileg dolgozom ügyfelekkel. Szeretnék jobban az oktatás, tréningek felé fordulni. Csoportos képzéseket szervezni. Mindenféleképpen szeretnék csapatban dolgozni.

 Önmagam fejlesztése is nagyon fontos, akár szakmailag, akár belsőleg. Egyik területen sem lehet leülni, hogy most végeztem, kész vagyok.  Az adójogszabályok mindig változnak, így folyamatosan képben kell lenni.  Vállalkozóként önismereti utat is bejárok, ott is folyamatos a változás, Vízöntő vagyok, nekem a lételemem az újítás és a változás.

KMH Consulting

És az Fb oldala 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #coach #könyvelés #könyvelő #adótanácsadás #adótanácsadó #vállalkozás #munka 

Szólj hozzá

Interjú