2020. dec 18.

Czecz Fruzsina: Gyerekkel ​vagyok

írta: Mayerné Répási Adrienn
Czecz Fruzsina: Gyerekkel ​vagyok

Versbe, rímbe szedve az életem...

131612310_2898176277174862_4637713195177149056_n.jpg

A verses kötet nem kifejezetten az én műfajom. De olykor elcsábulok, ha szimpatikusabb a leírás. Így találtam Czecz Fruzsina könyvére is. Anyaság szépségeiről, nehézségeiről szóló versek? Ide vele! El kell olvasnom. Végül Fruzsi maga küldte el nekem dedikálva! A polcom büszkesége lesz, ígérem!

Azon kaptam magam, hogy igaz, nem szeretem a verseket, de hol jót nevetgélek, hol csak helyeselni tudok, máskor elmorzsolok egy-egy könnycseppet a verseket olvasva. És végül elfelejtettem bemenni az orvoshoz a váróban ülve, annyira belefeledkeztem. Azt hiszem, ennél jobban nem is tudnám leírni, mennyire jó kis kötet. Az anyaság minden aspektusából alaposan körül van járva. Várandósan az ember számtalan könyvet elolvas, de mégsem tudja, mire számíthat. Ha ezek a "terhes könyvek" helyett ezt venné kézbe, rögtön világosabban látna az ember lánya, mi vár rá, mire számíthat. A könyv körüljárja a nehézségeket, a várható dolgokat, a szépségeket és miért jó szülőnek lenni. 

Fruzsi lényegre törő, mégis szórakoztató, érzékletes versei igazán izgalmasak. Minden élethelyzetre van egy kis rész. Nem alszik a gyerek? Alszik végre a gyerek? Beteg? Megszólnak, mert otthon maradsz a csemetével vagy megszólnak, mert karriert építesz? A női test változása? Home Office gyerekkel? Elég sokrétű a könyv.

Könnyen érthető. Nincsenek ferdítések és nagyot mondások. Nincsenek nagyzolások és önfényezések. Nem kell találgatni, miről is szólhat a vers. Nem kell mögé látni semmit sem, mert tisztán megvan benne az igazság. 

 

Mindenki magára vagy a helyzetére ismerhet egy-egy verssorban. Talán ezért is működik annyira jól. Fruzsi, maga is szülő, ismeri a problémáink és a pozitívumait is a szülői létnek. Na meg azért is, mert tényleg szórakoztató módon vannak megírva a versek. Lüktetnek, rímelnek, elgondolkodtatnak, érzelmeket váltanak ki belőlünk. Idézetként kiírhattam volna a fél könyvet nagyjából. 

Gyorsan olvasható, könnyen fogyasztható a Gyerekkel vagyok. Érdemes a táskádba magaddal vinni és utazás alatt, váróban olvasgatni, egy-egy versre visszatérni olykor újra, ízlelgetni. Csak nehogy úgy járj, mint én, lemaradj  az orvosról majdnem.

"Ha a kötetben magadra, vagy valamelyik családtagodra ismersz, az nem csupán a véletlen műve. Czecz Fruzsina, pszichológus és édesanya, valódi szülők valódi élményeit fogalmazta rímbe – köztük a sajátjait is –, a babavárástól egészen a kamaszkorig."

Szerintem kiváló ajándék, főként egy frissen szült anyukának, de az anyaság nagy részén túl levő hölgyeknek is, nosztalgiázásként!

A könyvet a Gyerekkelvagyok weboldalon tudod megrendelni, közvetlen az írójánál. De ha már ott jársz, olvasgasd az írónő blogját is, nagyon sok izgalmas témáról ír!

Köszönöm Fruzsi a könyvet!

 Fülszöveg:

Negyven pillanat, amit csak szülők érthetnek.

Vagy legalábbis olyanok, akik már közelről láttak gyereket. Nagyon közelről.

Mert mi, szülők (és gyereket nagyon közelről szemlélők) a sok-sok különbség ellenére mégis hasonlítunk. Hasonló csodákkal, bosszúságokkal, kedves vagy kritizáló megjegyzésekkel találkozunk. Hasonló helyzetek töltenek el büszkeséggel, vagy okoznak dilemmát, szorongást. Egyformán itatjuk fel arcunkról a meghatottság, a tanácstalanság, vagy éppen a kitörő nevetés könnyeit.

Ha a kötetben magadra, vagy valamelyik családtagodra ismersz, az nem csupán a véletlen műve.

Czecz Fruzsina, pszichológus és édesanya valódi szülők valódi élményeit fogalmazta rímbe – köztük a sajátjait is –, a babavárástól egészen a kamaszkorig.

Téged melyik szólít meg?

Idézet:

Gyerekemhez mindenki 

Remekül ért, azt hiszi.

Kritizálnak, pusmognak,

Mit vétettem, leszólnak.

86 oldal
keménytáblás
ISBN: 9789634434696

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #vers #versek #gyerekkelvagyok

 

 

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk