2020. okt 22.

Mitől lesz eladhatóbb egy könyv?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Mitől lesz eladhatóbb egy könyv?

book-419589_640.jpg

A múltkori könyves marketing cikk után (amit ITT találsz), úgy éreztem, kell egy folytatás. Annyira sok író el van veszve segítség, útmutató nélkül. Egyszerűen nem érez rá a marketingre és hiába jó a könyve, nem kerül az olvasók kezébe. Sokszor a kiadója sem segít ebben szemernyit sem. Ha pedig magánkiadás, akkor végképp egyedül bolyonghat a marketing világában. 

Persze az első és legfontosabb, hogy jó témát dolgozz fel, izgalmas módon. Olvasható legyen, jól megszerkesztve, lektorálva. Kell egy szép borító és grafikák is hozzá. A szép megjelenés elengedhetetlen. Fontos a nyomtatás, papírminőség, olvashatóság, betűméret, betűfajta és a színe is. De ez még nem elég! Így pár fontos, és hasznos dolgot felsorolok, mellyel sokat tehetsz a könyved eladásáért. 

_dsc0009_3.jpg

Így add el a könyved!

Írói jelenlét a social mediában

- Készíts a megjelenő könyvedhez egy weboldalt! A könyv nem olyan, mint a bor, kell neki cégér, reklám, marketing. Jó, ha van egy saját felülete, hol megoszthatod a tudnivalókat róla, beharangozhatod, elérhetővé válik megjelenéskor, megrendelhetik.

Tipp:

Tedd előrendelhetővé! Rögtön látni fogod, milyen érdeklődésre számíthatsz. Persze ne vedd készpénznek, hiszen nem mindenki fogja végül így sem megvenni.

 

- Legyen írói profilod instán, facebookon vagy legalább a könyvednek, könyveidnek készíts egy saját fb oldalt! Egy facebookos csoport, oldal közvetlen kontaktot jelent az olvasóiddal, ahol beszélgethetsz velük, kikérheted a véleményük, segítségük.

Tipp:

Engedd, hogy megszavazzák a könyv címét vagy a leendő borítóját. Kérj tőlük ajánlást következő könyvedhez.

 

- Jelenítsd meg a saját profilodon a könyved megjelenését. Kommunikáld kifelé az ismerőseidnek, barátaidnak azt, hogy könyved fog megjelenni! Az első vevők nagyrészt úgy is belőlük fognak kikerülni. Ne félj megmutatni a nagyvilágnak, hogy írni kezdtél.

Tipp:

Már az elején, mikor még nincs teljesen kész a könyved, akkor is mesélj róla, hogy felcsigázd az érdeklődést.

 

- Lépj be olyan olvasói csoportokba, oldalakra, ahol sok könyvet szerető ember van jelen. Ha a közvetlen reklámozás nem is lehetséges, de néha beszélhetsz róla másoknak.

Tipp:

 Moly.hu és Goodreads oldal kötelező! Hozz létre írói profilt!

_dsc0024_1.jpg

Blog és média megjelenések

- Könyved, a története, az írásod oka, a víziód, jó, ha megjelenik különböző blogokon, magazinokban., TV műsorokban. Jobban megismernek az emberek, szívesebben is veszik a könyved, ha már ismerősen cseng a neved számukra.

Tipp

Egy jó helyen megjelenő interjú csodákra képes!

 

- Készíts a könyvedből beleolvasót vagy idézetes képeket, mémet és tedd láthatóvá sokféle helyen.

- Keress előolvasókat, akik megmondják neked a könyv hibáit vagy épp a kiemelkedően jó oldalait. Segíthetnek a promózásban.

Tipp:

Írjanak neked előszót, ajánlót, ami a könyvbe, weboldaladra is felkerülhet. Win-win. Mindkettőtöknek jó reklám.

 

- Kérj recenziót, blogbejegyzést, youtube videót véleményvezérektől, influencerektől, youtuberektől vagy bloggerektől. Igazán messzire tudják vinni a könyved nevét. Fontos, hogy a célcsoportod az legyen, mint neki.

Tipp:

Azt azért nézd meg, kinek adod a könyved, mert gyakran csalódás lehet a végeredmény. Nem kapsz egyáltalán semmit vagy csak súlyos pénzekért.  Legyen szimpatikus, akit választasz, tudj a stílusával, mondanivalójával azonosulni. Ne ijedj meg akkor sem, ha negatív a visszajelzés.

- Vezess te magad blogot a könyved születéséről!

- Banner, reklám, hirdetés kihelyezése is sokat tehet az ügyedért.

Tipp:

Nézd meg azért, hogy a célcsoport jól legyen belőve, a potenciális olvasókat célozd meg!

Valódi jelenlét!

- Járj könyves fesztiválokra, könyves rendezvényekre el. Rendezz könyves találkozót. Egy könyves felolvasóest a helyi könyvtárakban is nagyon izgalmas dolog és sok olvasót közelebb vihet a könyvedhez!

- Társadalmi felelősségvállalás is fontos. Adakozz, állj egy jó ügy mögé! Adományozd akár a könyvedet egy könyvtárnak, rászoruló családnak, kórháznak...

Remélem a kis szösszenetemmel tudtam egy kicsit segíteni, hogyan indulj el a könyved reklámozásával, milyen dolgokat érdemes megcsinálnod, ha elkészült a könyved. Sajnos még ez sem hoz garantált sikert, de elindít a megfelelő úton. Sok szerencsét és jó írást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #könyvek #olvasás #marketing #reklám #eladás #addelakönyved #olvasók #readblog #könyvesmarketing

Szólj hozzá

Könyv Kitekintő