2020. máj 06.

A marketinges is ember-Social Jungle

írta: Mayerné Répási Adrienn
A marketinges is ember-Social Jungle

Munkájában nagy hangsúlyt fektet az érzelmekre, személyes jelenlétre.

fb-borito.png

Social Junge oldal kezelője, Nóri a mai interjú alanyom. Mesél a munkájáról és arról, szerinte mi a helyes irány, a trend a mostani marketing terén. Ő a vállalkozásában is nagy hangsúlyt fektet az érzelmek kimutatására, a személyes jelenlétre.

Tanácsadással és brandépítéssel foglalkozol. Honnan jött ez a munka? Miért pont ezzel kezdtél el foglalkozni? Mi terelt ez felé tulajdonképpen?

Az egyetem alatt felvettek egy ügynökséghez social media managernek. Hogy honnan jött, nincs különösebb története. Egyszerűen a kommunikációs állások közül ez állt legközelebb hozzám. Ennél az ügynökségnél tanultam meg az alapokat, nagyon megtetszett a szakma, úgy éreztem: megtaláltam a hivatásom. Most is ezt érzem, csak a körülményeket változtattam meg. Többre vágytam, egy saját vállalkozásra, személyes kapcsolódásra az ügyfeleimmel, saját módszer kialakítására. 

Korábban is ezzel szerettél volna foglalkozni? Ilyen jellegű sulit/sulikat is végeztél?

Kommunikáció szakot végeztem, mert akkor még nem tudtam, hogy pontosan mit szeretnék csinálni. Nem volt gyerekkori álmom, hogy tűzoltó leszek vagy katona, csak amikor kérdés volt: merre tovább - magától értetődőnek éreztem, hogy a beszéd, írás, kommunikáció menni fog. Szerencsére jól határoztam meg az irányt, persze azért a kommunikáció területén vannak lehetőségek bőven, elég tág a fogalom.

Mi a különbség a brandépítés és a marketing között szerinted? Van? 

Az én látásmódom szerint a brandépítés a marketing elengedhetetlen része. Márkát építeni pedig akkor érdemes, ha a személyesség jelen van a céges márkában. Az emberek akkor tudnak kapcsolódni egy brandhez, egy termékhez, egy szolgáltatáshoz, ha megvan a bizalom, ha bullshitmentes a kommunikáció, ha a brandkommunikációban az érzelmek kimutatása is megtalálható. 

"Az erőszakmentes marketing híve vagy", írod az oldaladon. Ez mit takar pontosan? Mitől másabb, jobb?

Ez azt jelenti számomra, hogy bár készítek hirdetéseket, de nem írom bele, hogy VEDD MEG! Mindenki eldöntheti, hogy szeretné-e megvenni a terméket vagy szolgáltatást. Például sokan sok helyre odaírják: Kövess! Kövess be! Kövesd az oldalam! Nem lenne kedvesebb megszólítás, hogy “Nézz bele abba, amit csinálok.”? Így van lehetőség eldönteni, tetszik-e, szeretném-e követni.

Erőszakos marketingnek érzem még, ha valaki olyat ír, hogyan döngölhetem a földbe a versenytársaimat. Földbedöngölés, versenytársak, tartalomgyártás, csali - mind olyan szavak, amik az én marketingszótáramban nem szerepelnek. Hogy a módszerem az általános marketingeszközöktől másabb, az biztos. Hogy jobb-e, azt mindenki maga döntse el. :) 

 img_2121.jpeg

Kik köreiből kerülnek ki az ügyfeleid? Kiknek ajánlanád magad elsősorban?

Ami erről először eszembe jut, hogy az emberrel magával kapcsolódom. Számomra elengedhetetlen a személyesség, hogy tudjam, ki van egy adott márka mögött, ezért nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy megismerjem az ügyfeleimet. Természetesen ők is betekintést nyernek abba, én hogyan működöm, milyen vagyok, az értékrendszeremről. Úgy tapasztaltam, ha ez nincs meg, nem tud hatékony lenni a közös munka. Nagyon fontosnak tartom és nemrég egy Facebook posztomban fogalmaztam meg: “én nem kiszolgálok másokat, hanem szolgálom a céljukat, bekapcsolódom hozzájuk a víziójukba, kaméleonná változom, átveszem a stílusukat, amikor posztot írok az oldalukra. Figyelek a rezdüléseikre, ott vagyok, velük vagyok lélekben.” Így ha össze kellene foglalnom, kikkel dolgozom együtt, akkor azt mondanám, hogy nyitott emberekkel. A közös munka úgy tud működni, ha közös. Úgy tudok képviselni egy márkát, ha betekintést nyerek. 

Milyen kvalitásokkal rendelkező embernek célszerű marketingesnek mennie? Kell hozzá érzék? Vagy a megfelelő iskolákkal, esetleg gyakorlattal elérhető bárki számára?

Én mindig is a gyakorlatiasság mellett tettem le a voksom. Szerintem ezt bárki meg tudja tanulni, akit érdekel, aki hajlandó időt, energiát belefektetni. Amitől különleges lesz majd az illető, az a saját stílus, módszer. Szóval a szuperképesség nem az alapokhoz szükséges, hanem ahhoz, hogy megtaláld magadban, mitől vagy Te más marketinges, mint a többi. Hogy ott van Benned a más, a különleges, az biztos, hiszen nincs két egyforma ember. 

Azt hiszem, lassan átváltozom Nora Coelhová, úgyhogy menjünk a következő kérdésre. :) 

Van olyan számodra, hogy lehetetlen?

Nincs. Olyan van, hogy néha kimegy belőlem az erő valami miatt, ilyenkor két módszerem van, valamelyik mindig működni szokott: Először megpróbálom pusholni magam, hogy gyerünk, ez nem dönthet le a lábamról, ilyenkor a tükörképemnek “üvöltöm” az alábbi mondatok egyikét, hátha beválik: “Fáradt vagy? Kit érdekel? Adj gázt!” vagy “Nincs kedved megcsinálni? Akkor most kedv nélkül fogod!” Amikor ez a humoros verzió nem válik be, akkor pedig “Beengedem, megengedem, elengedem.” alapon megfürdőzöm a “sz*rban”, és egy-két nap múlva 100%-on vagyok újra, feltöltődve, tettre készen. 

 img_2269.jpeg

Elégedett vagy a jelenlegi munkáddal? Milyen pluszt ad hozzád, az életedhez?

Igen, imádom, amit csinálok. Hogy egy márkahű hasonlattal éljek, vágom a dzsungelt és mutatom az ösvényt azoknak, akik beléptek a Social Jungle kapuin. Az én életem már teljes. Megkaptam mindent: szabadság, szerelem, álomügyfelek. 

Vannak nehézségei, nehezen megugorható állomásai?

Naná, hogy vannak. Hálistennek! Nagyon unalmas lenne, ha minden úgy sikerülne, ahogy elképzelem. :) 

Mi a legnehezebb az egyszemélyes vállalkozósdiban?

A vezetés. Igaz, hogy csak egyszemélyes a vállalkozás, de így is vezetni kell - saját magam. Mit mondjak? Magamat ismerve jó kis kihívás. 

Mivel lennél teljességgel elégedett a munkáddal kapcsolatban? Hogy látod magad 10 év múlva?

Elégedett vagyok azzal, ahol most tartok. Próbálok mindig a mostra koncentrálni, jelen lenni a pillanatban, ezért lehet az, hogy még nem látom magam 10 év múlva. Amit biztos pontnak látok, az a változás. Mondhatni ezt most világszinten tapasztalhatjuk. Eddig 3 havi terveim voltak. Ez most havi tervekre változott. Vannak nagyobb céljaim, de lebontom kis lépésekre, így mindig van sikerélményem. 

Magánélet és munka? Nehéz összeegyeztetni? Megtaláltad már az arany középutat?

Tudok egyensúlyozni. Szerveztem időblokkokat a napomba, hogy mikor van munka, mikor pihenés, de ettől függetlenül szerencsére nem tudom szétválasztani. A munkám a magánéletem része lett. Egy tökéletes szimbiózis jellemzi nálam ezt a két szót. Vagy ne is legyen tökéletes. Legyen emberi. Mint egy jó márka.

Nóri és a Social Jungle oldalát itt éritek el. 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#socialmedia #marketing #interjú #ReAdblog

Szólj hozzá

Interjú