2020. már 11.

Bihiga

írta: Mayerné Répási Adrienn
Bihiga

A láthatóság nem ciki, hanem cuki!

76160943_2639283059426555_5987705407336873984_n.jpg

Sokat közlekedünk kerékpárral, gyalogosan a családdal. Fontosnak tartom a láthatóságot, a biztonságot. Így figyeltem fel Dobos Anita apró vállalkozására, ami egyszerűen hihetetlen. Imádom. bihiga néven fényvisszaverő matricákat készít egyedi megrendelésekre. Mai interjú alanyom ő lesz. 

-Honnan a név, hogy bihiga? Mit takar?

-A bihiga - bármennyire biciklisen is hangzik - egy csiga volt… egy kerekeken guruló, madzagon húzható, műanyag csiga, és mindenhova jött velem. Tulajdonképp az első értelmes szavaim egyike és az első jóbarátom. Innen ered a név.

-Mesélnél arról, mivel foglalkozol, mi a bihiga tulajdonképpen?

-Fényvisszaverőket készítek. Minden egyes darabot saját ötlet alapján és teljes mértékben kézzel. 

-Hogyan találtad ki, hogy ezzel foglalkozz? Miért tartod nagyon fontosnak a munkád?

-Vidéki gyerekként mindenem volt a bringázás és az erdőn-mezőn csellengés, Budapestre kerülve rögtön kerékpáros futár lettem (régi vágy volt). Ezek alatt az évek alatt rengeteg tapasztalatot szereztem a közlekedésben, és persze jobbá is akartam tenni, így kezdtem el a KSI keretin belül gyerekeknek egy gyakorlatias közlekedésoktatást, ebből aztán egyenes út vezetett az edzősködéshez és az iskolai kerékpáros programokhoz. Emellett jóformán kényszerem van az alkotásra, így születtek meg a fényvisszaverőim.  Az első darabok a gyerekeknek készültek edzésre jutalomként… és kedvelték, örömmel használták, így aztán azt gondoltam, hadd legyen bárkinek elérhető.

Azt gondolom, hogy a biztonságunk, a közlekedésben is, sokszor apró figyelmességeken múlik. Ezt szeretné a bihiga megmutatni, meg azt, hogy a láthatóság nem ciki.

 89435973_870272483435208_6501096579238199296_n.jpg

-Az alkotás örömén túl, milyen pozitívumokat ad még a munkád? Miért szereted elsősorban?

-A legjobban azt szeretem, amikor az emberek mosolyognak, ahogy nézik az alkotásaimat. Meg nagyon szeretem a „wow!”-élményt látni, amikor megmutatom nekik, hogyan fényvisszavernek a dolgaim. Illetve persze imádom, hogy azt csinálom, amit szeretek, hogy azt csinálom, amit én találok ki, és hogy amit készítek, az hasznos.

76613083_1245399498980162_5699143897796575232_n.jpg

-Milyen missziód van a munkádon kívül?

-Azon kívül, hogy láthatóság és közlekedésbiztonság fontos szempont az egymásra figyelés hangsúlyozása. És mivel itt ragadtam a városban, szeretném még jobban kiemelni, hogy milyen fontos, hogy a természettől azért ne szakadjunk el, és hogy figyeljünk a környezetünkre – most jut eszembe, hogy ez szerintem a figuráimban is tetten érhető. A környezettudatosság, mint küldetés zsigerből jön nálam, odafigyelek az anyagválasztás során – bár nem sok választásom van, és sajnos már kevesebb hulladék (ami amúgy kiváló minőségű) alapanyagot tudok használni, mint régebben. A matricák műanyag csomagolását a vásárlóktól visszakérem és újratöltöm, helyette papírzacsit kapnak, ami névjegyként is funkcionál. Kiemelten fontosnak tartom a munkámban a minőséget.

A másik szerelmem a Koalamentő Akció. Koalamentő csomagokat készítettem, és ezek teljes bevételét a WIRES-nek utaltam át – ez egy hirtelen ötlet volt, de annyira pozitívra sikeredett, hogy biztosan csinálok még hasonlót, mindenképp valami itthoni, kisebb szervezetnek. Kisebb, csendes „akcióm” – amikor csak úgy adok valakiknek egy rakás fényvisszaverőt – több is volt már, mert nagyon szeretek ajándékozni.

83989946_2143585215743925_322191378345885696_n.jpg

 -Mivel állsz legjobban hadilábon a munkáddal kapcsolatban?

-Az időbeosztással: valóságos káoszka vagyok, az ötleteim a fülemen folynak ki, mindent egyszerre szeretnék megvalósítani, és azonnal, persze ez lehetetlen, és a napi 24 óra sem elég sehogy.

 -Mik a terveid a jövőre nézve?

-Mivel az alkotást szeretem az egészben a legjobban, rengeteg megvalósításra váró ötletem van, mindenféle fényvisszaverő ez meg az, szóval a jövőben várható több új „termék” is. Szeretnék valahogy újra gyerekekkel (és akár felnőttekkel is) foglalkozni alkotás, közlekedés és szabadban kalandozás témában, de ez most még csak egy nagy ötletkáosz szintjén tart.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#bihiga #fényvisszaverő #veszély #kézműves #interjú

46156075_1448203558615431_3256790575759753216_n.jpg

 

Szólj hozzá

Interjú