2020. feb 14.

Kipróbáltuk a természetes praktikákat megfázásra!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Kipróbáltuk a természetes praktikákat megfázásra!

Nátha, köhögés, kaparó torok? Nem téma!

 

86665835_2851832981543364_3954189128853094400_o.jpg

"Fotó: Picikék fotó   Tea: Teaprogramok virágzó teája"

Nátha, köhögés, kaparó torok, fejfájás? Bizony minket is utolért a rettegett kór.  Jó lenne, ha nem kellene megint a fél fizetésünk a patikában hagyni. Így arra gondoltam kipróbáljuk a nagyanyáink által használt és úton, útfélen reklámozott természetes praktikákat első körben, hátha használnak. Persze csodát nem vártam. Két nap alatt nem lehet  meggyógyulni. Ellenben jó kis tapasztalatszerzés volt. Most megosztom veletek, melyik szer milyen és mennyire hatásos.

74955400_2608659749194023_8283597213548937216_n.jpg

Tea: Millió gyógynövény tea formában a segítségünkre lehet ebben az időszakban. Ittam én bőszen hidegen, melegen a különféle főzeteket. Hogy miket próbáltam?  Kakukkfű, kamilla, csipkebogyó, fehér mályva. Hatást nem tapasztaltam, de legalább finom és átmelegít. Ebben a gyerekek is jó szívvel részt vettek Hiába, nagy teások vagyunk. Hatás? Finom volt és jól átmelegített bennünket, na meg a napi folyadékbevitel is megvolt legalább.

Gőzölés: Itt csak a jó öreg zuhany volt segítségemre, másra nem volt időm és olyan nagy lábosom sem volt, amit használhattam volna erre a célra.. De ebben a gőzben sem volt hiba. Kellemesen tisztította az orrom, míg bent voltam. Sajnos nem tartott túl sokáig a hatása. Kijöttem, újra elöntött a t...ny. Lehet az eredeti hatásosabb lett volna?

Méz

A méz az egyik leghatásosabb ellenszere a köhögésnek, megfázásnak és szinte mindenre jó, még gyomorégésre is. Tudtad?. Kanalazva üresen vagy kenyérre kenve vajjal. Egy hibája van csak, sajnos nem szeretem. Szerencsére csemeték igen, így bőszen etettem őket vele, amitől én nem, de ők hamarabb gyógyulhatnak legalább. Teába téve alap nálunk. Mindig azzal ízesítjük az itókát. A torokkaparásra nagyon jó. Sajnos csak egy ideig használt. Ahhoz, hogy hosszabb hatása legyen, Micimackóvá kellett volna avanzsálnom. De legalább egészséges és finom módja volt a próbának. Ja és egy jó tanács, csak termelőtől vegyetek mézet!

Mindenféle összetevőkkel párosítva a méz,  állítólag  csodákra képes. Na uccu neki.

Nézzük az elsőt. Méz gyömbérrel keverve, Nem mondom csípős kis cucc volt. Még a hajam is leégett tőle. Kellemesen átmelegített. Viszont a végén már nem tudtam, hogy a torkom mitől ég, a betegségtől vagy a gyömbértől. Nem enném minden nap, annyi szent. De tisztított utána jó ideig.

Méz-gyömbér-fokhagyma kombó. Elég bizarrul néz ki az egyveleg. Ízre tűrhető, pont olyan mint egy vajas pirítós teával. Az orrom tisztította rendesen és jó darabig igaz orrfújást is elhagyhattam. Talán a leghosszabb ideig hatott ez a változat. Elviselhető. A szájszag utána megszokható. Gondold azt, hogy legalább a vámpírok elkerülnek majd, ha a bacik nem is.

86432527_2851820874877908_4517040469825290240_n.jpg

Vöröshagyma mézzel elegyítve. Hú. Fiúk, lányok ezt kihagytam volna az életemből. Borzalmas íze van, az illata szintúgy. Alig bírtam letuszkolni egy kanállal is a levéből. Mi lett volna ha az egy napig állva hagyott hagymát is megeszem? A könnyem folyt és majd megfulladtam tőle így is. Köszi, soha többet! Akkor inkább a betegség!

Nem mindig voltak finomak e párosítások, viszont meglepően hatásosnak bizonyultak egyébként.

Szopogatós cukorka

Az orvosi pemetefű cukorkaként szopogatva volt a tesztelés alanya, Ízre finom, de gőzöm sincs hogyan használ, mert nem tapasztaltam semmi változást. Maradok a negrónál és a Halls cukornál, legalább elzsibbasztanak kicsit.

Sós vizes öblögetés

A vízben feloldódott só enyhíti a torokfájást, a letapadt váladékot is feloldja, csak nehogy elfelejtsd kiköpni. Borzalmas kúra. Kész kínzás. Viszont viszonylag hatásosnak bizonyult, bármilyen rossz íze is legyen. Tengervizet továbbra sem fogom meginni, az szent!

Fűszerek

Különféle zöldségek, fűszerek fogyasztása is jó állítólag a megfázás ellen. Nekem sem kellett több, jó borsos vacsi és fahéjas desszert készült. Finom próbája a gyógyulásnak. Bár semmit nem tapasztaltam utána.

A borson, paprikán, fahéjon kívül a gyömbér, kurkuma, zsálya is jó elvileg.

A chilit sem hagyhattam ki. Bár a csípős paprikához a csípős kolbász nem volt túl jó ötlet. A torkom mellett a szám is elzsibbadt rendesen. Igaz, utána kaptam rendesen levegőt, miután magamhoz tértem az erőstől való fuldoklásból. Csak nem szabadott volna közvetlen utána a következő praktikához folyamodnom, a jó öreg pálinkához. Az már tényleg túl sok volt egyszerre.

Alkohol

Nagyapáink esküsznek az alkohol jótékony hatásaira. Fertőtlenítő szer, megelőzi a betegségeket, a meglévőt pedig elmulasztja. Jó az megfázásra, hányásra, rossz gyomorra...Megizzasztja az embert az biztos a jóféle házi pálesz. Ha mást nem is, de jót aludtam tőle, az biztos.

Citrom, narancs, mandarin

Csavartam, ittam, ettem. Finom, de nekem túl sok savat csinál. Hogy hatásos-e? Nem éreztem semmit a savtól. A benne található c vitamin viszont jól jött.

86601691_2851821228211206_4160417180480962560_n.jpg

Bögre: Szizi művek

Mézestej, Karamellás tej

Ezek próbálásában a gyerekek vastagon részt vettek. Hogy milyen a hatása? Na azt nem tudom, mert megitták előlem. Csak egy-egy kortyot hagytak nekem. Finom, meleg, nyugtató, édes lötyi. Ha használt, ha nem, a legjobb tesztelés volt, az tuti. Ma este majd megpróbálkozok dugiban is készíteni, hátha megkóstolhatom és magamon is tesztelhetem a hatását...

Addig is legyetek egészségesek! Vigyázzatok magatokra! Kerüljétek a megfázást, influenzát!

Próbáljátok ki ezeket a praktikákat és írjátok meg nekem a tapasztalatotokat! 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#megfázás #teszteltem #tea #tej #szerek #praktika #csaktermészetesen #természetesösszetevők #nogyógyszer #blog #blogbejegyzés #anyavagyok #betegvagyok #readblog #nemszponzorált #nevesskicsit #próbáldkiteis

Szólj hozzá

Kitekintő Anya vagyok Teszteltük