2019. jún 18.

Hogyan terem a blogger...

írta: Mayerné Répási Adrienn
Hogyan terem a blogger...

Blogger workshopon jártam

65088607_2372962806097053_3765506559795265536_n.jpg

Hogy milyen egy jó előadás? Látványos, izgalmas, pörgős.

És egy bloggerképző előadás? Varga Adás! 

Blogger képzőn jártam. Mert biz az a blog, bloggerestől nem csak úgy, fán terem. Valahol el kell kezdenie a bloggernek és nem árt, ha tisztába van pár dologgal előtte. Én már jó ideje vezetek blogot, nem is egyet, így kérdezhetnétek rögtön, nekem miért volt szükségem rá? Elég sok indokot föl tudok sorolni. Nézzük csak.

-Mert érdekelt, hogy a mai fiatalság milyen, mik a terveik, milyen blogot szeretnének létrehozni és a motivációjuk elsősorban.

-Reméltem, tud újat mondani még nekem is a „tananyag”. Tanulni sosem késő, főként nem a legjobbaktól.

-A képzés kitalálója, vezetője egy nagyon jófej csajszi, akivel szívesen találkoztam ismét. Adának, a Kildara alapítójának a kisujjában van minden ami blog vagy könyvekkel kapcsolatos, így voltak sejtéseim, milyen jól fogunk szórakozni.

-Hatalmas hiánypótló ez a workshop. Kell valami képzés, útmutató, segítség a kezdő blogot vezetőknek vagy egy löket, hogy el merjenek egyáltalán indulni ezen a rögös, ám nagyszerű úton. Roppant kíváncsi voltam, a jövő generációja milyen izgalmas dolgokkal felvértezve indul neki. Ráadásul felénk vidéken (Baja-Kalocsa-Hajós) ritka holló az izgalmas előadás, könyves dedikálás, program lehetőség. Talán most kezd fellendülni kicsit ez a szegmens, ami nem csak a gasztronómiát érinti.

-Azon kívül, ha már Könyvhétre nem tudtam fölutazni Pestre, igyekeztem itt vidéken valami könyvekkel kapcsolatos programot választani. Ez nagyszerű választásnak bizonyult.

64351402_2024245034371820_6802960968293810176_n.jpg

Előtte héten volt egy 1 órás előadás, ami bemutatta az alapjait az egész témának, így eldönthette mindenki, hogy belevág-e a hosszabb, három órás lélegzetvételű workshopba vagy sem. Azt kell mondjam, másodjára még többen jöttünk össze, mint az első körben. Jelzi, mit tud Ada.

Bevallom meglepett több fronton is az esemény. Nagy felismerés volt számomra, milyen előítéletekkel, tévképzetekkel érkeztem a bloggerképzőre. Azt hittem, hogy fiatalok lesznek csak, úgy 12-22 között, kivéve szerény személyemet. Nem! Még 67 éves résztvevő is akadt, aki aktívan ki is vette a részét az egészből. Azt is gondoltam, fiúk nem merészkednek el egy ilyen eseményre. Mekkorát tévedtem. Voltak fiúk, jelentem, még idős bácsik is. Tehát nem korhoz kötött a bloggolás, nem lehet kiöregedni belőle. Nemhez sem kötött. Ritkább a férfi, aki blogot vezet, kuriózum, de nem lehetetlen találni hála az égnek és úgy tűnik, érkezik az utánpótlás is! Nem csak a népszerű beauty vagy a most felkapott youtuber generáció érkezett, hanem sokan könyves blogot vezetnének vagy főzőset. A résztvevők közül többen írnak regényt, verseket, történeteket, ezért látogatták meg az eseményt, hogy ezt a világot is megismerjék. Nem nyomkodta senki közben a telefonját, senki sem volt flegma, inkább félénk. Mit ne mondjak a leghangosabb és legbőbeszédűbb is én voltam. Sokakat nem az motivált, kezdenek el blogot írni, hogy az íráskényszerűk levezessék, mint én, hanem mert írásban jobban meg tudnak nyílni, merészebbek lesznek.

A három óra nagyon gyorsan elszállt. Gőzöm sem volt, mit fogunk csinálni ilyen hosszú ideig, hogyan köti le a hallgatóság figyelmét valaki ennyi ideig majd. Ada, a ws tartó nagyszerű feladatokat eszelt ki, nem csak szónokolt, magát fényezte, más bloggereket vagy táblán tanított, mint a tanárnénik. Bevont mindenkit észrevétlenül. A feladatok alatt kaphattunk ízelítőt egy blog készítésébe, akadályaiba, nehézségeibe, sikerélményeibe és ismerkedtünk, beszélgettünk. Jó hangulatban telt az egész esemény, szuperül éreztem magam. A hely hangulata is nagyon jó volt tágassága, ünnepélyessége ellenére. Egy gyönyörű zsinagógában van a könyvtár. Érezni lehetett a múltat az épületben. Ám mégsem volt kimért, hanem közvetlen, vidám az esemény.

64500565_434001800787403_5766445292295553024_n.jpg

Varga-Czakó Adrienn, Ada a bloggerképző előadója egy tündéri, csacsogós, lehengerlő nő. A jó kedve ragadós. Nagyon felkészülten érkezett, nem tudtuk semmivel sem zavarba hozni. Egyedül akkor ingott meg, mikor a végén nem tudtunk kérdezni. Már miért is tudtunk volna, hiszen annyira sokoldalúan mondta el a dolgokat, hogy nem maradt kérdésünk, kételyünk. Aki eddig csak tervezte, most biztosan fog egy blogot indítani, aztán szépen építgetni tovább. Mindenre gondolt. Kitöltötte az időt, a hatalmas teret is (utóbbit személyiségével).

 

64756860_543616152833339_4700958580122058752_n.jpg

Egy szónak is száz a vége, nagyszerű délutánt töltöttem el egy szépséges helyen, ahol a legjobb közösségben éreztem magam, könyveket szerető emberek társaságában, leendő bloggerekkel, szuper előadóval, jó témával és izgalmas feladatokkal. Még ihletet is kaptam két bejegyzésre. Tanultam, okultam, sok érdekességet megtudtam. Érdemes volt elmennem rá és nektek is csak ajánlani tudom, ne hagyjátok ki! Se a gyönyörű bajai könyvtárat, se Ada bloggerképzőjét!

#blogger #bloggerképző #blog #ReAdblog #fiatalság #képzés #tanulás #ws #workshop #előadás #Ada #Vargada #AdyEndreKönyvtár #Baja

@ReAd-blog.blog.hu

Szólj hozzá

Program