2019. már 16.

Home office előnyei és hátrányai

írta: Mayerné Répási Adrienn
Home office előnyei és hátrányai

Otthonról dolgozni jó?

 

37287469_1873689109357761_1742307479951245312_n.jpg

Egyre több ember, főként nő, anya választja a home office formáját a munkának. De jóval  többen dolgoznának otthonról, ha lehetséges lenne. 

Home office=otthonról végzett távmunka

Tavalyi kimutatás szerint 5% Magyarországnak aktívan otthonról dolgozik, de ez a szám évről évre nő. 55% a válaszadóknak szívesen választaná e munkaformát a jelenlegi helyett.

Kényelmes, praktikus a saját otthonodban dolgozni, mert minden kéznél van, az időbeosztás is megfelelő, ha beteg a gyerkőc, akkor is megoldható a munka. Bevallom három gyerekkel én is ezt preferálom a legjobban, érthető okokból. Egyelőre ezt tudom csak bevállalni amúgy is, ha valami munkát szeretnék, márpedig nem vagyok a kényelmes típus, szeretem megkeresni magam a könyvre valót.

Állítólag az otthonról dolgozóknál kevesebb a stressz faktor is. Hogy ez mennyire igaz? Nem igazán tudom alátámasztani, de megcáfolni sem teljesen.

Nézzük az előnyeit és hátrányait, ahogy ígértem. 

53706713_2220208158039186_1178116998240927744_n.jpg

Előnyök:

- Jó a társaság: Legtöbbször jóban vagyok önmagammal, így könnyű együtt dolgoznunk. De ha véletlenül kis társat kapok a munkámhoz valamelyik gyermekem személyében, mert beteg, az sem gond. A cicám, kutyám is megfelelő hallgatóság, szívesen asszisztál.

- Megfelelő a környezet: Olyan, amilyennek szeretem. Vagy legalább igyekszem olyanná tenni, amihez megvan minden eszközöm, lehetőségem. Nem kell engedélyt kérnem némi átrendezéshez, egy új virágot is bármikor elhelyezhetek. Igaz látom a hátulütőit is a dolognak.

- Jó az ellátás: Pont olyan hőfokú, ízesítésű a kávé, tea, ahogy szeretem. A menza is igen jó, ha nem felejtek el főzni vagy nem égetem oda a levest munka közben, mert elfelejtkeztem róla.

Pontosan olyan a megjelenés, a ruha, amit szeretek: Kényelmes, meleg pulcsi, egy farmer és kész. Azt veszem épp föl, ami a kedvemre való és nem feszengek kellemetlen, ám csinos hacukában. Itt még a pizsi sem ciki, ha nem látja senki. Lehetőleg azért ne abban kezd konferenciahívást, skypos beszélgetést az ügyfeleddel, elfeledkezve magadról.

- Az időbeosztás egyszerűen dicsérni való: Akkor dolgozom, amikor van rá időm és kell. Pontosan olyan gyorsasággal, olyan időbeosztásban, abban az órában, amikor kényelmes nekem. Velem bizony dolgoztathatnának bármit hajnali 4-kor, használhatatlan vagyok agyilag, ellenben este 7 után szárnyalok.

Hátrányok:

- A társaság: Néha nagyon jól jönne némi társaság, egy ember, kihez szólhatok, aki meghallgat, új lendületet ad, segítő kezet nyújt. Fura lenne ha hangosan szóba állnék önmagammal?

- Környezet: Ott egy elpakolatlan ruha kupac, az meg egy porcica? Így könnyen kizökkenek a munkából, ha egyéb elvégezendő munkákat látok magam előtt. Csenget a postás is. A lehető legjobbkor, pont nem mentettem el az eddigi munkám és elszállt...

- Ellátás: Nézzük csak mi is lesz a mai ebéd? Fagyasztott pizza? Már megint? Vagy odakozmált főzelék, mert elfelejtettem. Mennyivel klasszabb lenne beülni közösen a munkatársaimmal valahová egy finom menüre akár vígan.

- Megjelenés: Olyan slamposnak érzem magam már megint a kinyúlt macinacimban. Nagy túlzás lenne sminkben, a kedvenc magassarkúmban dolgozni itthon?

- Időbeosztás: Amivel persze megint megcsúszok, ha nem kapkodok, mert azt gondoltam tengernyi időm van. Már megint közbe jött minden, hogy ne készüljek el... Jól jönne néha egy főnök vagy kisördög a vállamon, aki mantrázza, hogy csináld, meg elmaradsz vele.

home-office-2844640_640.jpg

Fotó: Pixabay

Hogy mennyire jó a home office, azt mindenki döntse el maga. Sajna itt sem kolbászból van a kerítés. Ha dolgozni kell, akkor dolgozni. Rengeteg pozitív hozadéka van, de néha annyi hátulütője is. Egy korábbi cikkemben már érintettem a témát itt ahol sok női vállalkozó írt tapasztalatairól.

Na de milyen területen lehet ezt a nagyszerű formát végezni? Valljuk be, sok helyen személyes megjelenés nélkül nem működne a dolog, mint óvónő, eladó, színész...És még sorolhatnám napestig. De más munkákban nagyszerűen kivitelezhető és kivitelezhető lenne, ha kicsit nyitottabbak lennének a munkáltatók. Ők is nyernének csak vele.

Az otthoni munka jelenleg azokban a munkakörökben a legjellemzőbb, amelyek nem igényelnek különösebb munkaeszközt egy számítógépen kívül. A home office-ban dolgozók közül sokan kerülnek ki a marketing, értékesítés és média területéről, de a jelenség népszerű az ügyfélszolgálatosoknál, a grafikusoknál, a magántanároknál, a fordítóknál, a programozóknál, és az adminisztrátoroknál is.ˇˇ

Forrás: http://www.digitalhungary.hu/e-volution/Teljes-szakmak-vonulhatnak-at-a-home-office-ba/7719/

Szólj hozzá

Kitekintő