2023. dec 30.

Marosi Nikolett: Szakadék

írta: Mayerné Répási Adrienn
Marosi Nikolett: Szakadék

covers_659285.jpg

Nem vagyok nagy verses. Sokat olvasok, de valahogy ritkán kerül a kezembe verses kötetet. Kortárs írókkal pedig még ritkábban próbálkozom e műfajon belül. Ám Nikolett könyvével kivételt tettem, amit nem bántam meg. Társadalomkritika, véleményversekkel, érzésekkel, gondolatokkal és értékes tartalommal a javából.

Ő maga így jellemzi: "polgárpukkasztó, túl őszinte, túlontúl eltér a ma megszokottól..."

És ez így van jól. Életszerű, tele mai problémákat felvető dolgokkal, érzelmekkel, Nikolett felvállalt gondolataival. Nincs rózsaszínű vattacukorba csomagolva egy téma sem. Mégis szórakoztató és szerethető. Életszagú, közel hoz sok gondolatot az emberhez és kellően mély ahhoz, hogy elgondolkodjunk azokon. Szó van barátságról, életről, célokról, gyászról, szerelemről, politikáról...és még rengeteg aktuális, mindenkit foglalkoztató dologról.

Könnyen olvasható, lüktető versek, gondolatok kaptak helyet a kötetben. Némelyik kellően mélyre megy, más versek pedig csak a felszínt mutatják be, ránk hagyva a többit. Bevallom, én leültem és egyben befaltam a könyvet, ami nem a legjobb taktika. Érdemes időt hagyni a versek között, elgondolkodni rajtuk, ízlelgetni őket és többször elolvasni őket. 

Ennél hosszabban sajnos nem tudok írni a könyvről spoiler mentesen. De amúgy is, úgy hiszem, hogy mindenkinek más fog tetszeni a kötetben, mást emelne ki, és teljesen máshogy értélmezné, mint én, a benne találtakat. Egyszóval el kell olvasni, és rájössz, számodra mit ad a Szakadék, mi az, ami a legjobban tetszik benne és miért ajánlanád másoknak!

Akár én is írhattam volna, ha tudnék ilyen jól írni.:) Egy élmény volt! A könyvet köszönöm az írónőnek!

Itt tudjátok az írónőtől megrendelni: Marosi Nikolett

Idézet:

" Változom én, változz te is, s velünk a világ...". 

Fülszöveg:

Ebben a könyvben a ma embere végre tükörbe nézhet, s gyakran meg is látja magát benne, de valljuk be őszintén, ezt nem szívesen ismerjük el.
Bátran ajánlom az írásokat azoknak, akik szeretnek elmélkedni az élet nagy dolgain, szeretik a szép, mélyreható verseket, akik mernek és tudnak önállóan dönteni, és azoknak is, akik ezt még csak most tanulják…”

 

136 oldal 
puhatáblás 
ISBN: 9786150073446

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #hazai #vers #versek #verseskötet

Szólj hozzá

Könyv Recenzió Olvastuk