2022. már 21.

Varázslatos a munkája Andreának, életre kelti még az üveget is!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Varázslatos a munkája Andreának, életre kelti még az üveget is!

img_20200925_094919.jpg
Csodálatos dolgokat készít színes díszmű üvegekből Andrea, a Tiffany-Andi weboldal tulajdonosa. Varázslatnak is mondhatnám. Mai interjúm alanya ő. Mesél munkájáról és arról, honnan szedi ezekhez a gyönyörű kreációkhoz az inspirációt. 

- Hogyan találtál rá a vállalkozásod fő témájára, és a technikára, amivel készülnek a termékeid, a Tiffany technikára? 
Nem én találtam rá, és nem is a technika talált rám.  Mondhatom, hogy egész életemben alkottam, kézműveskedtem, sok technikát kipróbáltam, ám az igazi szerelem csak nem akart megérkezni. 
Viszont 18 évvel ezelőtt, születésnapomra kaptam az induló készletet (gépeket, eszközöket, alapanyagokat) a fiaim édesapjától. Az ötletet egy kollégája adta neki, akinek ez volt a hobbija. Úgy gondolta, 4 fiúnk nevelése, a család ellátása mellett ez a technika valódi kihívást, majd sikerélményt nyújthat számomra az anyaságon túl.
Így kezdődött.  
lamp.jpg
-Miközben dolgozol, varázsolsz is egy kicsit. A kezeid közül varázslatos tárgyak kerülnek ki. Főként miket készítesz? 
 
Mindent és bármit, amit ezzel a technikával el lehet készíteni.  Valóban, magam is úgy érzem, hogy ez egy varázslat. Apró üvegdarabkákból  szemet-lelket gyönyörködtető lakberendezési tárgyak kelnek életre a kezeim között.  Ezeket a tárgyakat erős szeretetenergiával töltöm meg, hisz az alkotási folyamat számomra öröm, élvezet. Ezt az energiát viszik tovább a vásárlóim a saját vagy szeretteik, barátaik otthonába, és meggyőződésem, hogy meg is érzik.  
Dísztárgyakat, használati tárgyakat, ajándék tárgyakat készítek, leginkább egyedi rendelésre. Néha megesik, hogy van szabad kapacitásom, és készítek elvihető, apróbb dolgokat, de ez ritka. Ily módon ugyan várnia kell a megrendelőnek az áhított darabra, viszont maximálisan egyénre szabható szín, forma, minta, méret tekintetében is.  
 
Hogy főként miket készítek? Nem tudok kiemelni 1-2 termékcsoportot. Lámpákat, tálakat, kaspókat, vázákat, díszdobozokat, fényképtartókat,  de pl. a mécsestartók igen népszerűek a fényszegény őszi-téli hónapokban, nyáron pedig a napfogók/ablakdíszek. Csodálatos dolgokat lehet készíteni ezekből a színes díszmű üvegekből, de a legcsodálatosabb mégiscsak az, amikor fény éri őket. Akár az ablakban a napfény, akár az asztalon egy izzó- vagy egy mécsesláng fénye. A honlapomon illetve a FB oldalamon meg lehet nézni eddigi munkáim egy részét, de nem riadok vissza az újabb kihívásoktól, egyedi elképzelésektől sem. 
274545242_462346048949722_7786081529172779617_n.jpg
- Hogyan tervezel meg egy új dolgot? 
Lerajzolom, majd pontos "szabásmintát" készítek.  A 3 dimenziós tárgyak prototípusát pedig kartonpapírból elkészítem, hogy ne csak "fejben" lássam a végeredményt. Igaz, egyszer kell elkészíteni a formát, a minta később változhat. Van egy nagyszerű képességem, látom magam előtt a leendő darabot, még mielőtt elkészíteném. A színek kiválasztása ösztönösen történik ( hacsak a megrendelő másképpen nem kéri), szemmel-lélekkel. Nem nagyon szoktam melléfogni, a munkáim finomak, ízlésesek,letisztultak, minden álszerénység nélkül. 
 
Az utóbbi időben Tomi, a fiam, számítógépes programmal készíti el az általam lerajzolt mintákat, így egyszerűbb módosítani, változtatni rajta. Ennek azért is van jelentősége, mert van az Etsy-n egy online üzletem, ahol már digitálisan letölthető, kipróbált, saját tiffany terveim is megvásárolhatók a fizikai termékeim mellett.
 
- Honnan szoktál inspirálódni?
 
Gyakran a megrendelőim inspirálódnak, én csupán megvalósítom az álmaikat. Szoktam is viccesen mondani, hogy nekem vannak a legkreatívabb vásárlóim. 
Kezdetben a saját vágyaim, igényeim alapján terveztem a termékeimet, nyilván az otthonomhoz, a lelkivilágomhoz igazodva. 
Megesett, hogy konkrétan megálmodtam egy új terméket, amit ébredés után azonnal leskicceltem, majd kidolgoztam és el is készítettem. 
De alapvetően a mindennapok adják az ötleteket. Nyitott szemmel élek.
 
A legkülönbözőbb helyeken "találok" egy-egy motívumot, ami nagyon megtetszik (volt olyan pl, hogy asztalterítőn), átalakítom oly módon, hogy üvegből el lehessen készíteni és felhasználom. Született már így virágos tálam, ablakdísz, váza, lámpa és sok egyéb darab.
Szoktam nézelődni külföldi oldalakon is, és ha valami nagyon megtetszik, addig alakítom, formálom,  míg igazi "TiffanyAndi" darab nem lesz belőle.  
 
Sokszor pedig magam sem tudom, honnan jönnek az ötletek, a minták, egyszerűen csak jönnek. 
 
272378212_536740597343062_1634030391961813182_n.jpg
- Mit szeretsz különösen a munkádban? 
Mindent. A szerelmese vagyok. 
A szabadságot. Azt, hogy szárnyalhatok. Még ha úgy is tűnik, hogy gyakran ugyanazokat a darabokat készítem, ez nem így van. Két egyforma darab soha nincs. Nem is lehet.  
Nagyon szeretem, hogy bármit elkészíthetek saját magamnak és a szeretteimnek (IS), amire vágyom/vágynak.  A legkülönlegesebb mécsestartóktól kezdve a legcsodásabb gyümölcsös tálig, a gyönyörű étkező lámpáig, bármit, aminek a látványa és a használata örömet okoz nekünk a saját otthonunkban. 
Azt, hogy mindig van tovább. Van fejlődési lehetőség. Én pedig élek is vele. 
A csendben alkotást, ami igen gyorsan meditációs állapotba juttat.. Sokat segít ez a tevékenység abban, hogy megőrizzem a lelki békémet. 
Ezeket mind "különösen" szeretem.
img_20211019_123528.jpg
- Mi adja a nehézségét ennek a munkának?
 
Számomra semmi.  Egyszerűen imádom. Amit mégis megemlítenék az az, hogy a kezeimet, ujjaimat tönkreteszi. Nekem nincsenek pl.szép, lakkozott körmeim ( körmöm is alig), amire a legtöbb nő vágyik, mert a gépek leszedik. Kézkrémből is ipari mennyiséget használok, mert a sok vizeskedés ( hiába a gumikesztyű) folyamatosan kiszárítja a bőrömet. Számomra ennyi a kellemetlen hozadék.  
Úgy gondolom, minden munkafázis, ami nehéznek tűnhet egy kezdő számára ( üveg vágás, forrasztás), kitartó gyakorlással elsajátítható. Különösebb kézügyességre sincs szükség. Sokkal nagyobb jelentősége van a szépérzéknek, kreativitásnak, egyediségnek. Igaz, enélkül is lehet szép darabokat készíteni, hisz az interneten rengeteg ingyenesen elérhető minta, sablon található, amit bárki felhasználhat.
270021980_3138982919753879_5382344085431220149_n.jpg
- Mik a jövőbeli terveid?
Teszem a dolgom, egészséges mértékű szakmai alázattal, és igyekszem minél több embernek örömet szerezni a munkáimmal. És persze saját magamnak is az elkészítésükkel. Meglehetősen kreatív vagyok, mindig vannak új ötleteim, vágyaim, így nálam sosincs leállás. 
Nyitott vagyok minden új lehetőségre, megfontolok minden együttműködési megkeresést. Amiben fantáziát, kihívást, fejlődési lehetőséget látok, azt megragadom.  
Talán egy nyitott műhely megteremtése, egy kisebb alkotó közösség létrehozása az, ami a jövőbeni titkos vágyaim között szerepel.
Ezen túlmenően nyitott szívvel állok az élet előtt, és izgatottan várom minden nap, hogy mit kínál számomra!
 
www.tiffany-andi.hu
https://www.instagram.com/tiffanyandi1/
 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#üveg #műalkotás #tiffany #lámpa #dekoráció #ajándék #interjú

Szólj hozzá

Interjú Anyák Kitekintő