2021. nov 05.

Gondj már most a Mikulás napra!

írta: Mayerné Répási Adrienn
Gondj már most a Mikulás napra!

252199291_470571014288840_8813794347907133606_n_1.jpg

Hamarosan itt a december és vele a gyerekek egyik legjobban várt eseménye is, a Mikulás nap! Ez a piros ruhás, nagy szakállas emberke hatalmas, rénszarvasok húzta szánnal érkezik, és minden gyereknek ajándékot hoz december 5. éjjel, vagy másnap reggelre. A Mikulás meglátogat minden gyermeket, s ha az elmúlt évben jól viselkedett, kisebb ajándékot ad az ablakba kitett csizmába. Ha pedig rossz volt, akkor virgácsot is tesz bele.

Tájegységenként, országonként eltér a pontos napja, a módja, a hozzá kapcsolódó népszokások és a körítés is, ami a mikulás naphoz kötődik. Viszont amiben mindenhol egyezés van, az az ajándék, amit minden gyermek nagyon vár. Szerencsére az idő vasfoga még nem kezdte ki ezt a szép hagyományt, melynek van alapja is. Hanem a szülők egyre jobban próbálják a kicsik mesevilágát megóvni, életben tartani a hitük. Ebből a célból jött létre a Levél a Mikulástól projekt is, amiről szívesen adok hírt.

Fontos minden napot méltón megünnepelni. A gyermeki vágyat, hitet, a várakozást még szebbé, izgalmasabbá tenni. A Projekt kitalálója mesélt nekem az ötletéről és arról, hogyan állt össze az egész.

253630088_1002945867232861_8627572565662911532_n.jpg

Hogyan jött az ötlet, hogy kisgyermekeknek szerezz örömet? Miért éppen a Mikulás bőrébe bújtál?

Weboldal készítéssel foglalkozom, de már régen, még azelőtt, hogy ezt tanultam volna, jött egy ötlet. Milyen jó lenne, ha másoknak örömet tudnék okozni valahogy a munkámmal. Alapból ilyen a személyiségem, szeretek adni, és kreatív lenni. Szóval akkor, mikor eszembe jutott, utána is néztem a dolgoknak. Rájöttem, hogy nem csak nekem jutott eszembe ez a levél a Mikulástól ötlet. Már egy csomó létezett. De ez nem tántorított el, csak egy kis várakozásra ítélt. Most, hogy már weboldalt is tudok készíteni, rengeteg munkám van, kellett egy olyan kreatív tevékenység, projekt, amiben kiélhetem magam, feltölt, és amivel adok másoknak. Ezért visszatértem a Mikulás levél ötlethez. Maga az, hogy valami teljesen mást csinálhatok, mint a megszokott munkám, szuper dolog. Az, hogy ezzel még örömet is okozhatok a gyerekeknek, egy hatalma plusz, ami feltölt teljesen lelkileg. Nem a pénzkeresés motivál, mert más projekttel jobban kereshetek. Ez egyfajta "játék", kikapcsolódás, feltöltődés számomra. Általa kiszakadok kicsit a weboldal készítési munkából.

A Mikulást pedig minden gyermek imádja! Szerintem, nincs olyan kicsi, aki ne várná, mint ahogy én is gyermekként nagyon. Emlékszem, mikor kicsi voltam, és a kis csomagomban volt egy krampusz is. Ott sírtam, hogy én miért kaptam krampuszt, hiszen nem voltam rossz? De szerencsére megnyugodtam, hogy nem történt tragédia. Jó, ha a gyerekeknél fenntartjuk minél tovább a mesét, a fantáziát, a várakozás örömét, az ajándék érezésének izgalmát.

Kikből áll a csapat? Kik azok, akik segítik megvalósítani a Mikulás leveleket

A fő szervező, a vállalkozást elindító természetesen én vagyok. Az oldalt, ahol rendelni lehet, itt találjátok: https://levelamikulastol.hu

A gyönyörű rajzokat, az illusztrálást REKKA Illustrations vállalta hozzá. Jelenleg TikTok-on építi vállalkozását. Minden héten kétszer élő adásban rajzol nézői kívánságok szerint. Ő készítette az oldalra a grafikát és a Mikulás levél grafikáit is. Annyit elárulhatok, hogy meseszépek a munkái, érdemes figyelemmel kísérni. https://www.tiktok.com/@rekka.illustrations.

252299203_575474553564614_7775105680323310395_n.jpg

És egy szövegíró is segítségemre volt a levelek elkészítésében. Róla te tudnál többet mesélni.

Igen. Egy igazi örömprojekt volt, hogy a gyerekeknek én készíthettem a Mikulás levelek szövegét. Három gyerkőccel könnyű volt beleélnem magam abba, mit olvasnának szívesen a kicsik. Így nagyon szívesen vállaltam, én magam ezt a feladatot.

Mikor indul a teljes projekt? Mikortól lehet megrendelni a Mikulás leveleket, erről mondanál valamit?

 November 4.-től indul, reményeim szerint, ha nem jön közbe semmi sem.

Mit lehet tudnia csomagról?

Idén egyféle csomag lesz. Ha bejön a gyerekeknek és szülőknek, akkor jövő évben várható lesz több csomag is, mert rengeteg ötletem van, amivel még jobbá lehet tenni az egészet.

A csomag tartalmaz egy darab oklevelet, a Mikulás levelet, egy dedikált Mikulásos fényképet, a boríték pedig szatén szalaggal - viaszpecséttel lesz lezárva. A postai díj pedig a csomag tartalma (ajánlott, elsőbbségi levélként kerül feladásra).

Kedvet kaptál megnézni és megrendelni csemetédnek? ITT megteheted.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#reklám #szponzorált #mikulás #gyermek #mikuláslevél

Szólj hozzá

Kitekintő