2020. okt 18.

Egy vállalkozás beindítása az egyik legnehezebb dolog

írta: Mayerné Répási Adrienn
Egy vállalkozás beindítása az egyik legnehezebb dolog

Virtuális Asszisztencia

laptop-1209008_640.jpg

Mint égen a csillag, annyi virtuális asszisztenst nevelt és nevel ki az idei év. Talán az otthoni munkavégzés megszeretése a covid alatt, a kötetlen munkaidő, a saját otthonunk kényelme, a munkahelyek potenciálisan nagyszámú elvesztése, vagy ennek a munkakörnek a kreativitása, izgalma, a nagy kereslet okozza, hogy gombamód szaporodnak a vállalkozásokat otthonról segítő asszisztensek.

Szükség van rájuk, ehhez kétség sem férhet. A megnövekedett papírmunka, a social media kezelés mind a vállalkozók feladata, de ha azzal foglalkoznak, érdemi munkára, kvázi termelésre már nem marad idejük. Sok kisvállalkozó nem tud megfizetni egy asszisztenst, mert nem tudja kitermelni a teljes bérét, vagy nem tudja hol elhelyezni, nincs számára 6 vagy 8 órát betöltő munka. Esetleg többféle munkakört kellene betöltenie egy személyben valakinek. Ilyenkor jól jön a virtuális asszisztencia. A virtuális asszisztens leveszi a válláról a terheket, elvégzi azokat a feladatokat, amiket ő nem tud, nem szeret vagy nincs rájuk ideje. Ha napi két órában, akkor két órában, ha annál jóval többen, vagy kevesebben, az is megoldható. Többféle munkakört ki lehet szervezni ezen a módon. Szövegírást, számlázást, social mediát, táblázatkezelést, könyvelőnek előkészíteni a papírokat, adatkezelést, kutatást, gépelést, árajánlat kéréseket vagy épp árajánlatírásokat, ügyfélszerzést, adat feltöltéseket…

Azt hihetnénk, ha ilyen sokoldalú munkát tud vállalni a virtuális asszisztens, könnyű elindítani egy vállalkozást hozzá. Pedig nem is oly könnyű elkezdeni, beindítani azt. Rengeteg dolgot észben kell tartani, naprakész, sokrétű tudás, különböző adottságok, rátermettség kell ahhoz, hogy elboldoguljon valaki ebben a világban. Magabiztosság, önbizalom, merészség, jó beszélőke, beszédkészség, íráskészség szintén egy fontos dolog. De talán nem is ez a legnehezebb.

A legnagyobb nehézsége ennek a munkának az elindulás, az ügyfélszerzés. Amíg nincsenek olyan emberek, akik bizalmat szavaznak neked, bíznak benned (mert már ismerik a munkádat), addig nem is ajánlanak senkinek és így nem is kezdődik el a folyamat. Nem találsz munkát, hiába küldöd el bemutatkozásod, árajánlatod bárkinek és hiába csilli-villi a weboldalad, kiajánlód, ha nincs ajánlásod másoktól. Ezért az indulás a legnehezebb, utána már könnyebb- meséli Kiskó Anikó, aki 2020. júliusában indította el Virtuális Asszisztens vállalkozását.

 

kisko-aniko-rolam.jpg

Fotó: László Réka

Eredetileg közgazdász vagyok. 10 év után hagytam ott a munkahelyem, a kormányhivatalt, ahol elhelyezkedtem a főiskola után. A munkahely után egy Rendezvényszervező képzést is elvégeztem a Szegedi Tudományegyetemen. Nem tudtam, hova tovább, kerestem-kutattam és végül rátaláltam a virtuális asszisztenciára.

Szeptembertől elkezdtem magam megmutatni az embereknek. Hoztam létre saját weboldalt és Facebook oldalt is, na meg persze fent vagyok Linkedin-en is.

Nehéz elkezdeni. De nem panaszkodom! Ez az álommunkám, mondhatni beleszerettem a virtuális asszisztenciába, mert rugalmas, kötetlen a munkaidő, nem helyhez kötött. Szeretek a számítógép előtt ügyeskedni.
Hogy mik az erősségeim? Jöhet mindenféle általános és személyi asszisztenciával kapcsolatos dolog részemről. Talán a leginkább a neten való kutakodást, kutatást szeretem. Szívesen töltök fel Excel-táblákat, keresek adatokat, jogtiszta képeket egy adott témához. De szeretek gépírni is (van gépírás oklevelem), vagy a helyesírását
átellenőrizni egy szövegnek. Szeretek nagyon social média oldalakon (főleg FB-on) is posztokat létrehozni.

Anikót, mint virtuális asszisztenst választó vállalkozó, rengeteg időt és feladatot spórolhat meg magának, amit inkább a termelésre vagy pihenésre, esetleg családja körében tölthet. Kiszervezheti a „nem szeretem” munkákat, vagy amikkel nehezebben boldogul, nem jut rájuk ideje.

Azt szokták mondani, hogy a „puding próbája az evés”. Érdemes megnézni, egyeztetni Anikóval, miben tudna neked segíteni. Csak a bizalmat kell megszavazni neki és ő leveszi a válladról a nehézségeid nagy részét!

Ne hagyjátok, hogy minden idejét kedvenc elfoglaltságával, az íjászkodással töltse! Higgyétek el, egy jó virtuális asszisztens aranyat ér!!

Én azt gondolom egyre jobban a virtuális asszisztencia felé halad a világ. Otthonunk kényelméből dolgozhatunk, dolgoztathatunk. Könnyebb kiszervezni azokat a dolgokat, amik nem mennek, nem szeretjük őket. Nem kell valakit  teljes állásban foglalkoztatni, megfizetni utána a járulékokat, ha nem tudunk annyi munkát adni neki. Virtuális asszisztensnek ki lehet adni napi fél órában is, de több órában is. Sokrétű feladatkörre, több, az adott területen profi asszisztenst is lehet akár foglalkoztatni egyszerre. Csak annyit kell fizetned, amennyi időt ténylegesen a feladattal tölt az asszisztensed. Nem kell helyet, eszközöket biztosítanod számára, sem utazási költséget. 

Anikó készített ehhez a témához nagyszerű cikket is. ITT találjátok.

 Kiskó Anikó virtuális asszisztenst választanátok, az elérhetőségeit itt találjátok:

Weboldal: ITT
Linkedin ITT
Facebook ITT

Email cím: info@virtualis-asszisztens.com

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#cikk #virtuálisasszisztens #kezdet #nehézkezdés #asszisztens #munka #álommunka #work #prcikk #reklám #szponzorálttartalom

 

Szólj hozzá

Kitekintő