2020. okt 07.

Egy egész magazin rólam vagy rólad?

írta: Mayerné Répási Adrienn
Egy egész magazin rólam vagy rólad?

Interjú Pure&Pastel Photography tulajdonosával, Orsival

ketoldalas-zsolya-magazin.jpg

Egy magazinban megjelenni egyfajta státuszszimbólum. Nagyszerű reklám és izgalmas dolog. De nem mindenki kerülhet a magazin hasábjaira csak úgy, legyen szó online vagy offline magazinokról. Vagy mégis?

A következő interjúm alanya készít neked egy saját magazint! Pure&Pastel Photography ezzel az igazán hiánypótló és ötletes dologgal lepi meg ügyfeleit. Persze engem rögtön érdekelni kezdett, honnan a nagyszerű ötlet. Így íme, az elkészült interjúnk!

- Bemutatnád magad és a  Pure&Pastel Photography-t? Mikor jött létre? Miért döntöttél úgy, úgy ezt a foglalkozást választod?
A Pure&Pastel Photography több, mint 6 évvel ezelőtt jött létre. Több év külföldi munka után úgy döntöttem, hogy ha itthon újrakezdek valamit, akkor az a fotózás lesz. Mindig is vonzódtam a kreatív szakmák iránt, de rajzolni nem tudok (kegyetlen béna vagyok), a festés sem az én asztalom, a lakberendezéssel is szemeztem, de amikor láttam, hogy szakrajzot is kell készíteni, végleg lemondtam erről is. 
Évekkel korábban már megtetszett a fotózás, hobby-ként sokat gyakoroltam a barátnőkön (akiknek a mai napig végtelenül hálás vagyok, hogy mosolyogva viselték az ügyetlenkedéseimet), így a karrier váltáskor a fotózáshoz nyúltam vissza.
Valahogy mindig éreztem, hogy ez az én utam, de sokáig nem mertem meglépni.
 
- Milyen indíttatásból született az ehhez kapcsolódó PureMe magazin? Mi a célja? Kiknek íródik?
A PureMe magazin alapvetően önbizalomépítés céllal jött létre, ami idővel átalakult.
Évek óta nézem a női ügyfeleimet, és azt látom, hogy mennyire nincsenek tisztában önmagukkal, az értékeikkel. Minden fotózáson hallok egy-egy izgalmas, érdekes, vagy akár letaglózó életútról és azt éreztem, hogy nagyon szeretném megmutatni ezeket a nőket a világnak. Szeretném, ha látnák magukat külső szemlélőként és nem csak a rajtuk lévő hibákra koncentrálnának! Éppen ezért, sokáig gondolkoztam, hogy miként lehetne megmutatni mindenkit úgy, hogy büszkeséggel töltse el és lássa azt, amit én is látok bennük. 
Így megszületett a magazin ötlete. Egy saját kiadvány, aminek a címlapján nem celeb, vagy híresség mosolyog, hanem egy ízig-vérig valós nő, aki komoly értékekkel rendelkezik!
Idővel ez nőtte ki magát és vált komoly marketingeszközzé a cégek számára. A célja az, hogy megfelelő minőségű bemutatkozó anyag kerüljön ki a vállalkozó kezéből, betekintést nyújtson a termék/szolgáltatás legjobb, legizgalmasabb részeibe, történetet meséljen a kezdetekről, az ötletről, vagy akár a büszkeségekről. 
ketoldalas-zsolya-magazin3.jpg
- Mire tudják hatékonyan felhasználni ezt a nagyszerű marketing húzást a megrendelők?  
A magazin gyakorlatilag egy portfólió, ami több felületen felhasználható.
A kiindulási alap az, hogy egy komolyan összeszerkesztett portfólió legyen a vállalkozó kezében, amit gyakorlatilag bárkinek azonnal el tud küldeni és meg tudja mutatni általa önmagát, a személyiségét, a tevékenységét.
Mivel az interjú kérdések egyénre vannak szabva, így a bemutatkozást is olyan irányba tudjuk terelni, ami a cég számára a legmegfelelőbb. 
Az elkészült képanyag külön-külön is használható a social media felületeken, vagy akár a weboldalon is. 
Továbbá a magazin lapjai oldalanként is ki vannak mentve, nem csak pdf-ként, így ugyanúgy működnek, mint egy fotó. A magazin minden oldala akár egyesével is felhasználható a Facebook-on, vagy az Instagramon, ahhoz mérten, hogy melyik felületen a leghatékonyabb általa a kommunikáció.
 
- Mesélnél róla, hogyan születik meg egy-egy ilyen magazin? Milyen lépései vannak? 
Az első és legfontosabb lépés az, hogy telefonon, vagy személyesen beszélek a megrendelővel. Van, hogy ez egy másfél órás beszélgetésbe torkollik. Kicsit olyan, mint egy első randi.  Ilyenkor teszem fel a kulcs fontosságú kérdéseket: mi a célja a magazinnak, mit szeretne vele megmutatni, új termék/szolgáltatás bevezetéséről van-e szó, stb.
Menet közben minden hasznos információt jegyzetelek és a hallottak alapján javaslok helyszínt, design-t, mindenfélét.
Keresünk egy közös időpontot és egy 2 órás fotózás keretén belül elkészítjük a szükséges képanyagot. A fotózás során nem kapkodunk, hagyom kibontakozni az ügyfelet, kérdezem őt, kávézunk, beszélgetünk és így közelebbi képet kapok arról, hogy számára mi lehet a legfontosabb szempont, mi a mozgatórugója az egész magazinnak.
A fotózás után küldök egy 10-15 kérdésből álló interjú kérdést, ami változtatható, ha esetleg kimarad belőle valami fontos, vagy olyan dolgot is kiemeltem, ami kevésbé lenne az.
Ha mindezzel megvagyunk, az ügyfél elégedett a képekkel és az interjúval, akkor összeállítom a komplett magazint.
Menet közben folyamatosan chatelünk, ha kérdés merül fel, válaszolok, nem hagyok magára senkit. Ez egy közös munka, amit szeretném, ha mindenki élményként élne meg, és nem csupán egy "kötelező" feladatként.
ketoldalas-zsolya-magazin2.jpg
Fotókon Zsolya Communicationról készült magazin lapjai láthatóak
 
- Nagyon izgalmas, újszerű ötlet, amit imádok. Mik a visszajelzések e téren?
Nagyon köszönöm, annak pedig kifejezetten örülök, hogy tetszik az ötlet! 
Álmomban nem gondoltam volna, de elképesztően pozitív a visszajelzés. Amikor kipattant a fejemből, akkor csak remélni mertem, hogy ez jó lesz, ezzel tudok segíteni valami újat, valami jobbat alkotni. Amikor pedig kikerült a nagy közönség elé, hirtelen lerohantak és annyi megkeresésem lett, hogy alig tudtam hova bepasszírozni a megrendelőket.
Úgyhogy eddig csupa pozitív visszhangja van a terméknek.
 
- Milyen pluszt ad neked ez a kézzelfogható dolog?
Számomra több dolgot is ad!
Az egyik, hogy egy teljesen új kört ismerek meg általa, olyanokat is, akik mindeddig legyintettek, mondván, hogy "csak" fotózást tudok nyújtani számukra.
A másik, hogy ezzel a termékkel segíteni tudom a kitűnést a tömegből, hiszen minden egyes darabja egyedi és csak az adott vállalkozóra koncentrál. Régi vágyam valósult meg ezáltal.
A legutolsó, ami számomra nem elhanyagolható, hogy újabb és újabb emberi történetet hallok, látok, amik egyrészt oltári mód feltöltenek, motiválnak, másrészt az emberekbe vetett hitemet adják vissza nap, mint nap.
Olyan kapcsolódások jönnek létre menet közben, ami miatt az egész fotózást valaha elkezdtem.
 
- Mik a terveid a közeljövőben? 
Az agyam folyamatosan jár, így az ötletek tárháza kimeríthetetlen! 
De addig is, szeretném, ha a magazin minél szélesebb körökbe eljutna, ezzel is hozzásegítve sok-sok ügyes nőt és férfit ahhoz, hogy a megfelelő minőségben, a hozzájuk legjobban passzoló célközönséghez jussanak el.
ketoldalas-zsolya-magazin9.jpg
A magazin és a hozzá készülő fotók annyira sokoldalúan felhasználhatóak, hogy csuda. Lapozható formátumban megtalálható magazint ITT találod!
 
Pure&Pastel Photography további munkáit ITT találod, ha kedvet kaptál egy saját magazinhoz te is! 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#cikk #interjú #magazin #megjelenés #sajátmagazinod #reklám 

Szólj hozzá

Interjú