2022. máj 04.

Emily Millier: Eurielle

írta: Mayerné Répási Adrienn
Emily Millier: Eurielle

covers_710175.jpg

Egy olyan könyv az Eurielle, melynek nem én vagyok a fő célcsoportja, és a korosztály sem, akinek készült. 12 éves kortól mondjuk 20 éves korig ajánlható nagyjából az olvasása. Én mégis szívesen vettem kézbe, mert gyönyörű a borítója, izgalmas volt a fülszövege és egy rendkívül fiatal szerző tollából került ki. Ezek együtt felkeltették a figyelmem. És azt kell mondjam, nem csalódtam! Mesésen szórakoztam, miközben a könyv kivont a napi taposómalomból! Csak ne lett volna ennyire rövid!

De nem csak én figyeltem fel rá. 10 éves lányom rég kapta ki ennyire gyorsan a kiolvasott könyvet a kezemből és kuckózott be vele. Azóta is töretlenül olvassa kocsiban, úton, útfélen, este alvás előtt és olykor alvás helyett is! És nincs panasz a hosszúságra, vagy a fejezetek hosszára...Pedig ő még nem az a korosztály, akinek készült, mégis elbűvölte a történet!

Ez a kötet közös olvasás lett, amit a végén megbeszélünk majd. De nem is ez miatt olvastam annyira szívesen, hanem az író kora miatt. Na jó, természetesen a gyönyörű borító miatt is, ami Németh Balázs műve! A könyv szépséges, vibráló, figyelemfelkeltő ettől a külcsínytől!

A szerző rendkívül fiatal, mégis szárnyalt a képzelete! A könyvbeli világ felépítése, az elemek mesések és izgalmasak! A stílusra és az írásmódra sem lehet panaszom. Odafigyelt a karakterek jellemépítésére, a fantasy világ érdekességeire, a nyelvezetre, a sok szereplő és történet összehozására, a gördülékeny történetvezetésre.

lantern-g139bb868e_640.jpg

A kötet fordulatokban, történésekben gazdag. Kevés idő jut a pihenésre, így mondhatom, kifejezetten gyorsan olvasható, gyors stílusú kötet. A párbeszédek jók, bár igen jellegezetes a korosztályra nézve. Azon érződik kicsit az írónő kora. De, mint írtam, nem az én korosztályomnak készült a könyv valószínűleg, így ezen nem akadtam fenn. Élvezhető a stílusa, a nyelvezete, ennek ellenére számomra is, ha nem is egyetemi lminőségű szövegek tarkítják. De szórakozáshoz, kikapcsolódáshoz tökéletes! Lánykám például velem ellentétben kifejezetten kedveli  a párbeszédeket a könyvben! A leírások, szóképek viszont már kidolgozattabbak, erősebbek jóval, azokat nagyon imádtam Rengeteg energiát fektethetett bele az írónő, ami érződik is! Talán ebben a legerősebb az Eurielle! Nagyon jól leírja a külvilágot mindenhol. Szinte ott érzem magam én is, láttam magam előtt a dolgokat, helyszíneket. A szereplők jó sokan vannak, amit nem lehet könnyű kézben tartani. Nem is túl kidolgozottak. Nekem hiányoztak az érzéseik, gondolataik bővebben. De valószínűleg csak lelassította volna a kötetet.

deer-g6dd25b2f0_640.jpg

A karakterekről egy kicsit bővebben. Eurielle egy hétköznapi emberlány, aki éli a mindennapi tinédzserek életét, a saját kis gondjaival, bajaival. Mikor berántja egy olyan világ magába, melyet nem ismer, nem ért. Akadnak segítői és hátráltatói a megismerés útján. Ki kell tapasztalnia, ki az igazi barát, ki az ellenség. Alkalmazkodnia kell az új szabályokhoz, a fontosabb életfeladatokhoz. Szépen helytáll, beletanul a dolgokba és jól fejlődik a karaktere.

Melodi volt a kedvenc szereplőm. Talán túl keveset kaptunk belőle. Nagyon örülnék, ha a folytatásban többet szerepelne. De simán el tudom képzelni, hogy egy saját könyvet is kapjon!

És akkor a pasik, Damien és Trisztán. A veszélyes rosszfiú, aki vonzza és taszítja is egyaránt Euriellt. Damien pedig a megbízható pasi, vagy mégsem? Nem igazán sikerült megkedvelnem őket, de kiismerni sem. Talán majd a folytatásban..

Vannak a történetben érzelmek, szomorúság, vidámság, szerelem, bánat, elmúlás, hiány... Az élet tanulságai is helyet kaptak. Viszont nem túl mélyek. Az írónő nem merült el bennük teljesen, amit megértek, hiszen inkább fantasy könyv, nem romantikus és a szórakoztatás a cél. Viszont még rá lehetne még erősíteni a továbbiakban:)

Hogy miért olvasok nem kifejezetten nekem szóló könyvet? Kedvelem a fiatalabbaknak szóló köteteket, ha jól vannak összerakva! Főként akkor, ha azok fantasyk. Nem mellesleg jó, ha tudom, milyen művek vannak a hamarosan tini korba lépő gyermekem számára. De néha jó kicsit újra fiatalnak, tininek is lenni egy-egy könyv által!És bizony visszarepített az én ifjúságomba picit. Könnyebb empátiával fordulni ismét ez a korosztály felé, átérezni az ő problémáikat, látásmódjukat megismerni jobban és az őket foglalkoztató dolgokat is megtudni.

A könyvnek akadnak apróbb hibái! Viszont simán kenterbe veri a rutinos, sok könyvet kiadott írókat ez a kicsi lány! Hajrá! Írj még jó sok ilyen könyvet! Az ifjúságnak szüksége van a könyves világodra!

Daniella véleménye (11 éves)

A borítója rendkívül szép! Öröm volt kézbe venni. A  benne lévő rajzok, grafikák szintén különlegesen szépek voltak. Maga a történet is izgalmas és érdekes volt számomra. A könyv hosszúsága nekem pont jó.  A  betűk is olvashatóak, se túl nagyok, se túl kicsik nem voltak, ez is tetszett. Azért, mert sok könyvben a betűk túl kicsik, vagy túl nagyok. A kedvenc szereplőm Melodi volt, mert ő olyan erős, okos, magabiztos, és harcias személyiség.  Jó volt az írónő írásmódja. Nem pont az én korosztályomnak készült a könyv, de nekem így is nagyon tetszett, izgalmas volt és tudtam követni. 12- től 19 évig ajánlom és azoknak, akik szeretik a fantasy-t, izgalmat és a csodákat.

A könyvet köszönöm az írónőnek!

Idézet: 

Azzal, hogy szeretünk valakit, sokat nyerhetünk és sokat veszíthetünk. De érzelmek nélkül még többet veszÍthetünk, mint azzal, hogy szeretünk és elveszítjük. Ha nem éljük meg őket, rengeteg tapasztalatból kimaradunk. Jár vele öröm és fájdalom is. Ilyen az élet.

Fülszöveg:

Van egy láthatatlan világ, amely emberi szem elől rejtve létezik.
Itt minden mozzanat a túlélés nagy pillanatává válik a hétköznapi ember számára.
Eurielle fiatal lány, átlagos élettel. Nem is sejti, hogy ő a tündék egyetlen reménye, és életfeladata nem kevesebb, mint megmenteni a gonosz uralmától a letűnőfélben lévő Láthatatlan Birodalmat.
Eurielle számos veszedelemmel és küzdelemmel teli útja közben megismeri a szerelem ízét, a halál közelségét. Ha csak egy pillanatra enged az ellenség kísértésének, a tündék azonnal elveszítik a harcot a gonosszal szemben.
Eurielle, ahogy mindinkább leküzdi az emberi világból hozott félelmeit, úgy kerül egyre komolyabb természetfeletti képességek birtokába. De vajon ez elég-e ahhoz, hogy megnyerjék a Láthatatlan Birodalomért vívott küzdelmet?

262 oldal
puhatáblás
ISBN: 9786156373410

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #fantasy #ifjúsági #olvasnijó #readblog

Szólj hozzá

Recenzió Olvastuk