2021. ápr 15.

Babaruhákból mackókat készít Aledi

írta: Mayerné Répási Adrienn
Babaruhákból mackókat készít Aledi

 

174280781_4035636773162973_7322126240226030014_n.jpg

Egy kisgyermek életében az egyik legfontosabb tárgy, a babája, a nyunyókája, a mindenhová magával cipelt kedves kis játéka. Nehéz pótolni, még kitisztítani is, mert minden percben számít rá a kicsi. Magával cipeli, együttalszik vele és elmondja minden búját, baját, örömét neki. Egy biztos pont az életében, a szülein kívül. Megnyugtatja, elaltatja, megörvendezteti, meghallgatja…Épp ezért fontos, hogy a kis kedvenc milyen anyagból készül és mennyire tartósan. Elengedhetetlen, hogy jól tisztítható legyen és pihe-puha is, és jó legyen hozzábújni.

Minőségi babákkal teszi könnyebbé a gyerekek életét, illetve babaruhákból mackók készülnek Aledinél, így megőrizve a fontos emlékeket!

20210227_080316.jpg

Aledi munkáját évek óta figyelemmel kísérem. Szebbnél szebb babákat készít kézműves, kézzel készült módon, minden apróságra, minőségre, anyagra, tartósságra odafigyelve. De Aledi nem csak babákat készít, hanem érték és emlékmegőrző macikat is a kisgyermekek kinőtt rugijából. Ez egy annyira jó ötlet, hogy hihetetlen. Emlékszem mennyire nehezen váltam meg gyermekeim kedvenc ruhadarabjaitól, melyek mind egy-egy emléket, pillanatot őriztek. Hogy fájt a szívem kidobni, elajándékozni, de még elcsomagolni is őket. Aledi ezt a finom, melegséggel teli érzést egy plüssbe zárja, mely így évekig tovább tudja őrizni azt.

173548221_4035636973162953_3082474575759704891_n.jpg

Ma Aledi mesél munkájáról, avat be kulisszatitkokba minket.

kockasmacirugi.JPG

kockasmacik_w.JPG

- Miért vágtál bele ebbe a munkába?

- Mindig is varrtam babát, egészen kis gyerekként is imádtam ezzel foglalkozni. Komolyabban- már felnőtt fejjel- akkor kezdtem foglalkozni vele, mikor találtam egy rongybabás könyvet, és pár hét alatt megvarrtam belőle minden modellt. Több kézműves hobbi kipróbálása után rájöttem, hogy ez az, ami igazán kikapcsol, ami a legnagyobb örömet nyújtja.

Miért pont gyerekeknek termékek? 

- Volt úgy hogy szép, elegáns dekor babát szerettem volna varrni felnőtteknek, gyűjtőknek. De az én fejemben a baba az játék, így a végeredmény mindig egy mosolygós, gyereknek szóló termék lett.

Milyen pozitívumokat ad neked ez a fajta munka?

Túl azon, hogy a babakészítés minden munkafázisát szeretem (legjobban mégis az apró ruhák varrását), általa bekerültem egy olyan kézműves közösségbe, ahol sok igaz barátra leltem.

A babavarró tanfolyamok résztvevőivel pedig alakult egy kis klubunk, mely a régi fonók hangulatát idézi. Közösen alkotunk, beszélgetünk, nevetünk, közben kizárjuk a külvilágot és feltöltődünk. Nagyon hiányzik ez most!

A sok kedves visszajelzés, fotó, videó csak ráadás. Felemelő érzés tudni, látni, hogy sok család életének leszek részese a babáim által, hiszen ezek a kis kedvencek hosszú évekig igazi társakként működnek a kicsik mellett.

Mesélsz a mackók születésének körülményeiről?

Igyekszem csak a kapott anyagból dolgozni és keveset hozzápótolni. Általában csak az orra, meg a szalag a nyakában saját.

Ha van rajta hímzés, motívum, azt a maci pocakjára teszem, ha van kis zseb, azt szeretem a hátára, ha más színű a rugi talprésze, az jó lesz tappancsnak. :) 

rugi2_w.JPG

rugi3_w.JPG

És szép lassan összeáll az alapanyagokból a mackó

rugi4_w.JPG

rugimaci_w.JPG

Ha magad próbálnád ki a mackókészítést, Aledinél arra is van lehetőség! A szabásmintáját, elkészítési útmutatóját is meg lehet vásárolni nála ITT!

Aledi elérhetőségeid itt találod:

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#interjú #baba #Aledi #gyermek#plüss #nyunyi #kedvenc #baba #kézműves #waldorf #kisbaba #ajándék #babakészítés #szabásminta

Szólj hozzá

Interjú