2020. okt 13.

Elhúztam, ​anyátok

írta: Mayerné Répási Adrienn
Elhúztam, ​anyátok

Fodor Zsana: Elhúztam, ​anyátok

 

covers_603971.jpg

Ki ne érezte volna legalább egyszer, hogy minden dolog összejött, elege van és fogja a kis petyerkáját, kivonul a világból!? Én már számtalanszor elindultam, de végül nem jutottam semeddig sem. 

A könyv főszereplője egy családanya, aki rájön, hogy elégedetlen a jelenlegi életével. Szereti a férjét, gyermekeit, munkáját, de valami hiányzik mégis ahhoz, hogy igazán boldog legyen.

A cím rögtön kíváncsivá tett. A borító pedig az igazi csajos, vidám agymenést ígéri. De végül ennél jóval többről szólt a kötet. Azt hittem, egy szórakoztató, nagydumás, mélységekkel nem rendelkező történet lapul a könyvben, amolyan igazi kis limonádé. Ehhez képest kaptam drámát, érdekes életutakat, emberi kapcsolatokat, komoly témákat is.

Az Elhúztam, anyátok szórakoztatva tárja elénk azokat az egyszerű családokban is felmerülő problémákat, melyekről beszélni kell. Clarissa imádja férjét, ahogy Péter, a férj is őt. Ám a sokévi házasságért, ha nem tesznek, nem beszélnek egymással vagy elbeszélnek egymás mellett, akkor unalomba fullad legtöbbször. Főhőseink beleesnek a csapdájába, nem is kicsit. Mindenhol tabunak számít a téma. A legtöbb könyv, de még a mesék is addig tartanak, hogy összeházasodnak a szereplők és élnek boldogan, míg meg nem halnak. Magáról a közös életről nem szól sosem a fáma. Pedig nem az eleje a nehéz, hanem kitartani, jóban és rosszban is, dolgozni az együttlétért, a közös, boldog életért, életben tartani a lángot. Ha valami nem stimmel, akkor arról illik hallgatni vagy a legegyszerűbb megoldást választani, elválni azonnal. Pedig újra lehet éleszteni, életet csiholni egy párkapcsolatba is, ha együtt dolgoznak a közös célért. A könyv ezt az izgalmas témát feszegeti és a vágyakat, a csábítást, a barátságok mélységét és a megfelelő kommunikáció fontosságát.

love-1643452_640.jpg

Nekem néhol sok volt ennek ellenére. A polgárpukkasztó részek kicsit elvitték a témák mélyebbre ásását, kitárgyalását, fontosságát. Tudom, hogy a cél a szórakoztatás is volt és némelyik helyzetben szükséges is volt a történet szempontjából, de akkor is meglepett, kicsit talán sokkolt is. Nem vagyok én szűz lányka, sem prűd, olvastam már könyveket is, de ennél nem számítottam ennyire rázós dolgokra. Például a nyitott házasság és a szexbarlang elhanyagolható lett volna. Tudom, sokaknak pont az fog tetszeni a könyvben. Ízlésesen vannak megírva a szex jelenetek is, de mégis talán kevesebb hangsúlyt tettem volna azokra a részekre vagy rövidebbre fogtam volna. 

holding-hands-1031665_640.jpg

A szereplők jól megírt, hús-vér emberek. Nem csupán jó és rossz karakterek vannak a történetben, hanem igaziak, amolyan esendő, olykor hibázó,  boldogságot hajszoló emberek ők. Nagyon jól esett valódi emberi problémákról, emberi kapcsolatokról olvasni. A szereplőket mégsem sikerült megszeretnem alamiért. Nem kerültek közel a szívemhez.

A történet stílusa könnyed, pikírt, szókimondó. Nincs túlírva. Kevés a leíró rész, de ezt most az egyszer nem bántam. A könyv mondanivalójához, stílusához nem passzolnának az erős, kitekintő részek. Inkább párbeszédközpontú. Szellemes társalgás, odamondó beszólások teszik még olvashatóbbá, fogyaszthatóbbá.

A komoly témái ellenére szórakoztató olvasmány volt, melyet egy éjszaka befaltam, annyira vitt előre. Berántott a stílus. 

Hogy kiknek ajánlanám? Bárkinek, aki szeretne jókat nevetni, meghökkeni és olvasna a házasság nehezebb oldaláról is. Igazából kötelezővé tenném minden házasságban élőnek! 

Köszönöm a könyvet az írónőnek!

Fülszöveg:

Clarissa ​néhány napja úgy érzi, valami gond van vele. Méghozzá éppen éjszaka törnek rá viharos vágyak. Így, közel a negyvenhez, tippelgetni kezd: ugyan mi lehet a gondjai hátterében? Ilyen az, amikor a kapuzárási pánik beköszön? Vagy talán máris a menopauza szórakozik vele? Tanácstalan: mi a jó nyavalya fészkelhette be magát az álmaiba, felborítva lelki egyensúlyát, mígnem barátnője, Rose ki nem rángatja otthonról, és el nem viszi egy beachbuliba. Ott aztán minden világossá válik számára… Berlin zártkörű bulijaiba keveredni olyan kalandokat jelent, melyekről eddig álmodni sem mert. Vagyis de. Pont ez a baj…
Peter nem veszi észre az előjeleket, ugyanis felesége, Clarissa nagyon jól titkolja gondjait. Egy nap azonban, az éjszaka közepén, ott találja magát a közepében. Felesége olyat mutat neki, amitől tátva marad szeme-szája. Ettől kezdve fenekestül felfordul addigi nyugodt életük. Peter nem győzi kapkodni a fejét. Támogatja ugyan Clarissa döntéseit, ám olyan lapokat dob elé az élet, melyek megingatják hitében. Még az is lehet, hogy enged a csábításnak. Csak egyszer. Talán megérné kipróbálni, milyen szolgáltatást nyújt Sisy, az eszkortlány, aki nem mellesleg Clarissa barátnője, ráadásul Peter barátja, Carl eszkortcsaja. Mi lesz ebből…?

350 oldal
puhatáblás
ISBN: 9786155652608

Ha tetszett a cikk, nyomj egy like-ot a Követem gombra jobb felső sarokban laptopról, számítógépről és balra lent tabletról, mobilról. Ha szívesen megvitatnád bővebben, mert teljesen más az álláspontod, akkor normális hangnemben a blogbejegyzés alatt, kommentben megteheted. Továbbá a ReAd-blog Fb oldalán vagy a ReAd-blog csevegő csoportban is megy a témázás a cikkről, ott is megtalálsz.

ReAd-blog Adrija

#könyv #cikk #társadalmiprobléma #házasság #szenvedély #olvasnijó #nemcsakönnyed 

Szólj hozzá

Könyv Recenzió