2020. jan 21.

Varázslatos világunk

írta: Mayerné Répási Adrienn
Varázslatos világunk

Válaszok nagykönyve: Világatlasz

hands-600497_640.jpg

Szinte minden háztartásban található egy aprócska, összehajtogatós térkép vagy legalább egy atlaszkönyv, még jobb esetben egy egész világatlasz, egy falra kitett óriás térkép is...

Nagyjából mindenki képben van, milyen földrészeink vannak, tengereink és országaink. Belénk verték, még ha a földrajzot untuk is annak idején. Igen ám, de ezt hogy lehet varázslatossá, kívánatossá tenni? Főként a gyerekek számára? Fogjunk egy hatalmas nagy könyvet, tegyük tele apró infómorzsákkal, amolyan kihajtható édes kis csemegékkel, spékeljük meg a fontos tudnivalókkal és kutyuljunk bele még némi érdekességet is állatok képeivel, növényekkel. Ugye, hogy rögtön nyert ügyünk van? Még én, felnőtt létemre sem gondolkodtam, rögtön nyitottam a pénztárcám, hogy a könyv a birtokunkba kerüljön azonnal. 

Fontosnak tartom, hogy a csemeték élvezetesen ismerkedjenek a világgal. Ismerjék, értékeljék, tiszteljék a Földünk minden szegletét. Érdekelje őket a koalamacik és lakhelyük. Izgalmas legyen számukra a tengervilág, hiába nem jutott nekünk semennyi sem belőle. Tudjanak a rengetegféle országról. Mit, merre keressenek. A különböző nyelvekről, a bőrszínünk másságáról, a teljesen más élővilágról, domborzatról. Érdekelje őket ez az egész, amiben élünk. A tájékozottság előny az életben. Igen, a földrajzra is igaz. Erre a kötet kiválóan alkalmas.

82625216_1022507928117772_3366993707088740352_n.jpg

Hatalmas méretével kitűnik a tucat könyvek közül Színességével és azzal a sok tudással, amit tartalmaz, igazán remek "kis" könyv! Szerintem kevés gyermek tud ellenállni a bálnákkal, lámákkal tarkított Afrikának, a a Télapó falujának pontos jelölőhelyével és hasonló érdekességeknek. Bevallom, ma átlapozva én is sok érdekességre leltem. Te tudod melyik a világ legmagasabb fája? Nem ér Google után nyúlni! És azt, hogy az Afrikai zászlókban miért van olyan gyakran zöld és piros szín? Melyik a Föld legmagasabb épülete? Ugye? Rengeteg érdekes dologra kapunk választ. Talán a könyv második legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy nincs korhoz és nemhez kötve. Ugyan olyan érdekes lehet egy három éves kisfiúnak, mint nyolc éves nővérének vagy a harminchat (ezt nem írhattam le!) éves anyukájuknak, de ha férjem hazaér, tuti ő is bele fog nézni. Miért? Mert mindenkit érdekel, mi van a saját kis világán túl. 

82592304_585195652325204_1708920053459582976_n.jpg

Nagy betűkkel van írva a legkisebb olvasók kedvéért, de az olvasni nem tudó korosztályt is leköthetik a színes képek, a felfedezésre váró dolgok. Gyorsan végiglapozható, ám úgy is újraolvasásra van ítélve, mert minden alkalommal más tűnik szembe az embernek. Nagy alakja és vastag lapjai miatt strapabíró lesz, az biztos. Grafikája bájos, izgalmas.

Egyet sajnálok csak. Kis hazánk nem lett kiemelve, de még megnevezve sem, csak egy szám, ahol később leírják azért. De ez ellen szerintem mi fogunk tenni egy post-it cetlivel majd. Amit még el tudtam volna képzelni, azok a zászlók. Kiskoromban emlékeszem, mennyire szerettem az országokat a zászlójukhoz társítani és esetleg fővárossal is kombinálni. A végén lehetett volna betenni egy ilyen részt is. Vagy hozzá írni a könyvhöz, hol milyen nyelvet beszélnek, mi a fő, őshonos állatuk. 

83736863_2608319105932979_4010945339258306560_n.jpg

Ez a könyv nagyszerű ismerkedéshez a világ dolgait illetően a csemetéknek! Nem bántam meg végül, hogy megvettem! Lesznek közösen nézegetős estéink, abban biztos vagyok.

A könyvről túl sokat nem tudok. Én az oviban vettem egy könyvkereskedő által. De itt, ezek az elérhetőségek valamelyikén biztos megtaláljátok. Érdemes beruházni rá!

#ReAd-blog #read #könyv #book #gyerek #gyerekkönyv #atlasz #országok #világok #tájak #imádtuk

84179307_1014675195582875_1368871730105286656_n.jpg

Szólj hozzá

Olvastuk